2010-04-18, 23:14
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Fan, nu när man sett bilderna på situationen som föranledde HBK:s straff mot Gais inser man ju att Blåvitt blivit bestulna på hur många straffar som helst genom åren...

/feldgrau

Jo, och gjort sig skyldiga till liknande "förseelser" några gånger varje match. Sammanstötningar av den typen sker ju i princip vid varje fast situation, i alla matcher, åt båda hållen. Men just där och då ansåg Ingvarsson att det skulle vara basketregler i fotbollen.

Enligt uppgift skall det ha varit Ingvarsson som sket i att visa ut Rosenkvist när han hopp-kickade Pelle Blohm i pannan i ett av derbyna (alltså en match mellan två lag från samma stad) 2000. Trots att Rosenkvist redan hade ett gult. Rosenkvist skämdes och gjorde bot och bättring genom att spela för oss några säsonger. Ingvarsson har inga planer på att ställa saker och ting till rätta, utan drömmer redan om nästa GAIS-match han kan kapsejsa. Vilket för övrigt vi kan klara av på egen hand.
Citera
2010-04-18, 23:17
Medlem
DonDrapers avatar
Ingvarsson har en helt egen nivå när han dömer. Mycket märklig individ.
Citera
2010-04-18, 23:29
Bannlyst
Är själv HBK:are, och jag kan ju såklart inte säga annat än att straffen är solklart feldömd av Ingvarsson. Inte i klass med den MFF fick mot oss 2006 när Ofere fällde Texas i vårt straffområde dock, men ändå. Annars var det ju en fröjd att se att Marcus Olsson äntligen tar för sig och gör ju en suverän andra halvlek.
Citera
2010-04-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Enligt uppgift skall det ha varit Ingvarsson som sket i att visa ut Rosenkvist när han hopp-kickade Pelle Blohm i pannan i ett av derbyna (alltså en match mellan två lag från samma stad) 2000.

Kan vara ett av de mer solklara korten som aldrig kom, i samma klass som Rade Pricas armbåge i nacken på Stefan Landberg.
Citera
2010-04-18, 23:48
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyad
Kan vara ett av de mer solklara korten som aldrig kom, i samma klass som Rade Pricas armbåge i nacken på Stefan Landberg.

Det finns många fall som missas den saken är helt uppenbar.

Sedan om en domare tar det där "givna röda eller gula kortet" så gnälls det på oss fotboll älskare som följer våra lag att då var det visst inte så farligt och att det var för hårt med det röda eller gula kortet, det hade räckt med en tillrättavisning kanske

Det kan inte vara lätt att vara domare heller om vi ska vara lite ärliga, de kan inte se allt
Vi kan stå i tio olika vinklar och vi har lika många olika uppfattningar om en och samma situation.
De är inte mer än människor av kött och blod trots allt.
Citera
2010-04-19, 00:01
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Det finns många fall som missas den saken är helt uppenbar.

Sedan om en domare tar det där "givna röda eller gula kortet" så gnälls det på oss fotboll älskare som följer våra lag att då var det visst inte så farligt och att det var för hårt med det röda eller gula kortet, det hade räckt med en tillrättavisning kanske

Det kan inte vara lätt att vara domare heller om vi ska vara lite ärliga, de kan inte se allt
Vi kan stå i tio olika vinklar och vi har lika många olika uppfattningar om en och samma situation.
Helt rätt. Och sen när någon pratar om att införa målkameror eller att använda teknik på något sätt för att hjälpa till så ingår felbedömningarna i spelet. Varför ser man så sällan det argumentet användas vid såna här tillfällen?
Citera
2010-04-19, 00:15
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dullahan
Är själv HBK:are, och jag kan ju såklart inte säga annat än att straffen är solklart feldömd av Ingvarsson. Inte i klass med den MFF fick mot oss 2006 när Ofere fällde Texas i vårt straffområde dock, men ändå. Annars var det ju en fröjd att se att Marcus Olsson äntligen tar för sig och gör ju en suverän andra halvlek.
Hans 2-0 mål var ju, tja... helt okej...

Att vi torskar matchen med 3-0 säger jag inget om, det är bara sättet som det sker på, vi äger i princip hela första halvlek fram tills straffen, innan dess tycker jag spelet ser riktigt bra ut från GAIS och jag tabbar mig som vanligt genom att tänka att vi snart lär trycka dit den. Sen får man straffen mot sig strax innan halvleken och när GAIS sedan går ut i andra så var det samma lag som vandra in på Grimsta IP; långbollar, virrigt försvar och rent utsagt fördjävla uselt spel på mittfältet. Paniken var åter. Ingvarsson alltså... vad fan sysslar den underarten med?
Senast redigerad av Bornet 2010-04-19 kl. 00:31.
Citera
2010-04-19, 00:28
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu

Nej, det kan de naturligtvis inte, och det är vi alla medvetna om. Dock, ibland gör de tabbar som är rätt uppseendeväckande. Heder åt den linjespringare som ringde upp Tom Prahl och erkände sitt misstag i tff:s match mot Djurgården. Misstag gör alla, men man bör ju kunna stå för dem.

Inte Ingvarsson dock. När tränare Axén efter matchen vill ta sig ett snack med honom om hur denne bedömde situationen så vägrar Ingvarsson och tillägger: "Gör inte bort dig nu.". Det är helt enkelt ett dåligt utfört arbete Ingvarsson utfört. Och arrogant är han också, den självgode fan.
Citera
2010-04-19, 00:36
Medlem
Ironworkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
men det är ett ganska meningslöst att spekulera i händelser som hände innan en avblåsning.....då får man hålla på i veckor, månader, år.

Kan jag hålla med om. Dock var det ganska surt och bitterheten finns fortfarande kvar och lär väl göra ett tag. Men nog om det, vi får se på vår hemmaborg till hösten. På ett underlag där bollen faktiskt rullar och om vi får behålla alla 11 man på plan ska vi kunna bjuda upp bättre.
Citera
2010-04-19, 01:31
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Helt rätt. Och sen när någon pratar om att införa målkameror eller att använda teknik på något sätt för att hjälpa till så ingår felbedömningarna i spelet. Varför ser man så sällan det argumentet användas vid såna här tillfällen?

Tyvärr så är det pengarna som styr denna debatt.

I dagens fotboll så är kostnaderna/omsättningen/vinsten livsviktig för en elitklubb.

Jag kan tycka att glädjen med fotboll försvinner i samma takt som det krävs miljoner för att få det gå runt.
Fotboll är en sport/lek som enbart ska vara glädje.

Om inte denna press på spelare/ledare/klubbansvariga fanns skulle vi se roligare fotboll och mer öppnare fotboll än nu, börjar det gå lite tungt i början av en säsong så känner alla pressen att prestera ett bättre resultat med följd av att man får se sämre fotboll.
Citera
2010-04-19, 10:59
Medlem
Rubarth23s avatar
Jag är så jävla nervös inför dagens match, även om jag är 90% säker på torsk.
Citera
2010-04-19, 12:13
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Jag är så jävla nervös inför dagens match, även om jag är 90% säker på torsk.

Med de skador som AIK dras med nu så....

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.1957344/aik-riskerar-knackas-av-skadorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in