2010-04-09, 13:35
Medlem
Själv ser jag fram mot att orienteringssäsongen kommer igång, IFKs lag ser starkt ut i år igen.
Visst, det är ingen optimal publiksport men man ser löparna när det går i mål. Allt för IFK och man väljer ju den sport där det går bäst för tillfället.
Citera
2010-04-09, 14:20
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Haha, nej verkligen inte för min del heller. Fotboll är ju i princip min största passion i livet, men samtidigt så är jag AIK:are i allt. Hockey är rätt skoj, speciellt live. Men det går verkligen inte att jämföra med fotboll på något sätt eller vis för mig.

Jag tror det kommer bli en riktigt vidrig match i Gefle, som vanligt. Men kan vi få den välbehövliga energin med Pavey på plan så kan allt gå vägen. Jag tror Kenny kommer bli våran nyckelspelare numero 1 i år. Han och Dulee. Hoppas bara Stahre spelar honom på högermitten och inte som back. Vill ha rivet med i anfallet!

Btw. Tror ni man lyckas med konststycket att inte få reda på resultatet i fotbollen under hockeyn? Jag betvivlar detta starkt, men det hade varit riktigt schysst att komma hem och slå på matchen ovetandes om slutresultatet.
Tror det är rätt omöjligt att undvika att höra, dels finns det chans att de ropar ut resultatet i högtalarna, och det finns alltid några som får sms och så vidare om resultatet och därför säger till kompisen och man råkar höra

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Det låter som en trolig startelva. Dock så finns det ju en risk att Stahre väljer att spela Tjerna på mitten och Bajaren som släpande forward igen.
Tror också att den risken finns tyvärr, men nu känns det som att Stahre måste ge Eguren chans på innermittfältet, han är verkligen katastrof som släpande.
Citera
2010-04-09, 14:25
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Själv ser jag fram mot att orienteringssäsongen kommer igång, IFKs lag ser starkt ut i år igen.
Visst, det är ingen optimal publiksport men man ser löparna när det går i mål. Allt för IFK och man väljer ju den sport där det går bäst för tillfället.

Avskyr när fotbollen krockar med blåvitts skridskoträning
Citera
2010-04-09, 14:34
Medlem
Citat:

Nu låter du som Klevis som drog upp att vi var bäst i dambandy när det inte gick som han ville...
Citera
2010-04-09, 14:58
Medlem
Rubarth23s avatar
AIK och IFK Norrköping skriver utlåningsavtal: http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2620
Citera
2010-04-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Nu låter du som Klevis som drog upp att vi var bäst i dambandy när det inte gick som han ville...
Du såg inte ironin i det hela?
Citera
2010-04-09, 15:18
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
AIK och IFK Norrköping skriver utlåningsavtal: http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2620
Jag är glad att jag inte är norrköpingssupporter. Måste vara hyfsat förnedrande å veta att man numera är en farmarklubb till AIK.
Citera
2010-04-09, 15:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Det gjorde nog alla, men till skillnad mot er så har ju faktiskt vi både fotbolls och hockeylag i de högre regionerna..
Faktum är att jag tillomed varit och kollat på en handbollsmatch den här säsongen med mitt lag och hade jag bara haft mer tid så hade jag med glädje även följt mitt lag i den sporten...
Citera
2010-04-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna

Det var nog en gnutta ironi i den gode silverfiskens inlägg.
Citera
2010-04-09, 16:01
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Sorry Gävle stad, men ni får klara er utan JD i år. Känns som ett jävla måste att befinna sig på Hovet av helt uppenbar anledning. Hoppas ni gör jobbet utan mig.
Haha. Jag var så förvillad utav alkoholsdiskussionen ovan att jag trode att det 'inte skulle bli någon Jack Daniels för giffarna i år'. Hårda män där uppe i norr änna.

Citat:
...jag fattar fortfarande inte hur ni kan hacka på våran bandy....

Ja, jag såg ironin.

Nu har man väl börjat släppa den överjävliga förlusten mot BP och kan börja försöka se framåt, men fy fan vad kasst det känns ändå. ÖSK borta blir jävligt svårt. 1 poäng och jag är nöjd.
Däremot ska gnällbältesborna få igen för gammal ost sedan förra året. Nu jävlar.
Citera
2010-04-09, 16:15
Medlem
feldgraus avatar
Nog med ironi och diskussion om andra sporter än fotboll och specifikt Allsvenskan, tack. Tack dock för att det inte spårade ur till pajkastning på två inlägg som det brukar göra... /MOD

/feldgrau
Citera
2010-04-09, 16:39
Medlem
Citat:

Jo, det gjorde hela forumet tror jag.

Fan vad jag saknar Obolo. Kommer dröja innan vi får en sådan klasspelare igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in