2010-04-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battyboy
Gutt MALMÖ! Vända 2-1 borta mot Kalmar till 3-2 visar styrka! Götet får bara ett poäng, (tama utan Hysen?), AIK förlorar efter taffligt försvarsspel och bör inrikta sig på hockey likt supportrarna.

Nu tar vi Häcken! Sedan väntar ett derby där bägge lagen har toppkänning.

Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Väldigt skönt med vinst i Kalmar, hade räknat med högst 1 poäng. Wilton får utdelning för allt slit de senaste matcherna och Ofere visade nästan upp något som kunde liknas vid bollbehandling i fart. Nu är det upplagt för en väldigt tidig seriefinal mot HIF om vi vinner mot Häcken på Onsdag.
Ni har sett Kalmars tidigare resultat den här säsongen va?
Citera
2010-04-11, 20:42
Medlem
Fotzens avatar
När ansluter den nya brassen till gnaget ?
Citera
2010-04-11, 20:44
Medlem
BaNffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Ibland går det fort hem från Gävle, typ när man just sett AIK vara grymt jävla värdelösa.
Vad fan gör Eguren på en fotbollsplan egentligen? Jävla värdelöst. Och Maanoja är helt borta. Atta inte okej med markeringen på målet, Lundberg är en frisk fläkt.
Sparka, slå, spotta, skrik.

Haha Eguren.

Vilken jävla rikspajas han är.

Det räcker så.
Citera
2010-04-11, 20:44
Medlem
Vuxenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Tränaren Mikael Stahre har det tufft nu.
Höjs det röster snart på hans avgång tro?
Vad har "lagmaskinen" AIK tagit vägen? I fjol var de jobbiga att möta AIK sista 30 min, och det var då AIK gjorde sina mål nästan jämt.
Är det osämja inom gruppen tro? De står i alla fall inte upp för varandra på samma vis i år som i fjol så här långt in på säsongen.

In Stahre we trust!

Är rätt säker på att varenda AIKare fortfarande har stort förtroende för den mannen
Citera
2010-04-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Ni har sett Kalmars tidigare resultat den här säsongen va?

Kalmar brukar vi ha svårt för, lägg även till att vi inte testats på en dålig plan sen premiären gör att jag inte trodde på 3 poäng idag. När vi sen hamnade i underläge 2 gånger om såg det ännu mörkare ut. Sen spelade Kalmar faktiskt helt okej fotboll idag, speciellt i första halvlek då Sobralense var riktigt duktig.
Senast redigerad av Balkong 2010-04-11 kl. 20:57.
Citera
2010-04-11, 20:55
Medlem
funerals avatar
Fy fan vad uselt.Vi uppträder som ett jävla juniorlag för tillfället.
Vi saknar verkligen en kreativ mittfältare som kan ta tag i spelet och fördela bollarna.Vill se Elmar provas där snarast.Tomas olsson har gjort sitt som startman, det är bara att konstatera. Ragge ska heller inte spela från start.Om han har tankarna på annat håll eller är totalt ur form spelar ingen roll, han är för tillfället usel.
Pärlan har inte gjort mycket väsen av sig heller i blåvit tröjan.Han passar helt enkelt inte på den positionen han har nu.
Bärkroth var riktigt blek idag, Jacob johansson förstår jag fortfarande inte varför han spelar från start.
Vi har inget tryck eller tyngd alls för tillfället.Press på bollhållaren och snabba omställningar varkar man inte ha tränat på för 5 öre. Agressiviteten från förra året är helt bortblåst.
Rehn/Olsson har inget ess i rockärmen alls att ta fram, då motståndarlagen läser oss som en öppen bok.
Sen förstår jag inte varför i helvete man väntar till minut 89(!) med att göra sitt sista byte(faltsetas) när ingenting fungerar. Vad kan en avbytare åstakomma få ett fåtal minuter??????
3 poäng på torsdag på tjongavallen är bara att glömma.
Citera
2010-04-11, 21:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Skitmatch idag på Rambergsvallen.

Förutom att det var kallt och blåsigt så var spelet under all kritik. Häckens uppspel var för långsamma för att kunna komma runt ÅFF's cementförsvar. 1:a halvlek var rätt jämn men i 2:a dominerade Häcken stort, dock utan att komma till vettiga avslut. Paulinho hade en del vassa chanser på fasta situationer, men inte tillräckligt. ÅFF hade 2 chanser i 2:a halvlek + Källqvist idiotiska (och gud ske lov och pris ovanliga ) hjärnsläpp.

Söderberg var stabil som f-n, kan bli en nyckelspelare i år. Jonas Henriksson var sin sedvanliga Duracell-kanin på högerkanten men han hade inte så många kompisar där uppe när han kom fram.

Kayke fick sina första 8 min i Allsvenskan, minns inte om han var bra, frös för mycket.

Chatto och Chibuike var rätt stabila, men ändå inte riktigt 100%.

Hörde matchen i bilen på radiosporten och enligt dessa kompetenta herrar så dominerade ni i 90 minuter utan avbrott, surt att inte kunna få in en kasse där.

Imorgon bär det av! Mot mittenplaceringen och bäst i Stockholm igen!!!
Trelleborg ska vi väl iallafall kunna slå.
Citera
2010-04-11, 21:39
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Imorgon bär det av! Mot mittenplaceringen och bäst i Stockholm igen!!!
Trelleborg ska vi väl iallafall kunna slå.
Ja det är fan dax för det nu! Hemmaplan, Trelleborg, förhoppningsvis en ok matta. Rajalakso är med i truppen, ingen Sjölund dock.. Full fart framåt!
Citera
2010-04-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Tränaren Mikael Stahre har det tufft nu.
Höjs det röster snart på hans avgång tro?
Vad har "lagmaskinen" AIK tagit vägen? I fjol var de jobbiga att möta AIK sista 30 min, och det var då AIK gjorde sina mål nästan jämt.
Är det osämja inom gruppen tro? De står i alla fall inte upp för varandra på samma vis i år som i fjol så här långt in på säsongen.

Rent anfallsmässigt saknas Obolo, en man med rutin med kvaliteer som ingen annan i AIK har, och som vi kommer få svårt att ersätta. Han var också en stark ledarfigur, Hooiveld också och det tror jag är en stor orsak till att vi inte spelar som ett lag. Bojan är också en stark ledarfigur i medgång, i motgång imponerar han inte alls.
Det tror jag är dom största orsakerna till att vi gör som vi gör. Sedan finns det folk som tror att lagen kämpar extra mycket just för att vi är regerande mästare, men det är så dumt så jag spyr.
Citera
2010-04-11, 22:29
Medlem
Sebbebebbes avatar
Förihelvete. 5 spelade matcher, 1 mål, 2 oavgjorda och 3 förluster. Visserligen bjöd inte Stahre & co på någon Barcelona-fotboll ifjol, men det här är bara pinsamt. Men vafan, det gäller bara att ta nya tag och undvika ett nytt 2004.
Citera
2010-04-11, 22:31
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbebebbe
Förihelvete. 5 spelade matcher, 1 mål, 2 oavgjorda och 3 förluster. Visserligen bjöd inte Stahre & co på någon Barcelona-fotboll ifjol, men det här är bara pinsamt. Men vafan, det gäller bara att ta nya tag och undvika ett nytt 2004.

avgå stahre
Citera
2010-04-11, 22:38
Medlem
feldgraus avatar
Jag har inte så mycket mer att säga än: BAJS.

Å andra sidan var det mer kreativt än någonting som Blåvitt lyckades producera under 90 minuter i dag.

Säsongen är långt ifrån körd och poängskörden är långt ifrån usel, men spelmässigt ser det oroväckande dåligt ut.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in