Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Rent anfallsmässigt saknas Obolo, en man med rutin med kvaliteer som ingen annan i AIK har, och som vi kommer få svårt att ersätta. Han var också en stark ledarfigur, Hooiveld också och det tror jag är en stor orsak till att vi inte spelar som ett lag. Bojan är också en stark ledarfigur i medgång, i motgång imponerar han inte alls.
Det tror jag är dom största orsakerna till att vi gör som vi gör. Sedan finns det folk som tror att lagen kämpar extra mycket just för att vi är regerande mästare, men det är så dumt så jag spyr.
Glöm förhelvete inte Öhrlund. Han gjorde så att backlinjen hade ett underbart lugnt och säkert agerande, man visste var man hade han. Jag måste säga att jag är besviken på Tomi Maanoja. Denna finne som skulle vara bland det bästa som kommit fram ur deras nya (spännande) generation, har misslyckats och jag förstår inte vad i herrans namn han håller på med. Slår bort bollar titt som tätt och det är tydligt att backlinjen är inte lika säkra med han som sista utpost där bak.
Walid Atta har gjort det bra, trodde verkligen inte det innan säsongen. Mutumba är försvunnen och jag tror jag såg han på bussen till närmaste frysbox. Eguren har varit en sån jävla flopp, helt sanslöst hur lite han har levererat under sina tre första matcher. Flavio känner jag inte igen och saknar Obolos tutte att suga på.
Fan.