2010-04-11, 22:40
Medlem
Rubarth23s avatar
Såg inte fotbollsmatchen, var på hockeyn. Riktigt jävla tråkigt att höra att vi gör ännu en plattmatch.
Någonting måste verkligen hända!
För övrigt 1: VI ÄR TILLBAKA!
2: Hur gammal är egentligen den nye brassen Clecio? AIKfotboll skriver 21, Fotbollskanalen 22 och Eurosport 23.
Citera
2010-04-11, 22:42
Medlem
mishimas avatar
Nu har inte Kalmar rosat marknaden i år men det är starkt att vända 1-2 till vinst mot ett lag som vi har haft svårt mot de senaste åren. I år har vi ett poäng mer än vad vi hade förra året efter fem matcher. Det ser än så länge bra ut, men vi har fortfarande inte mött något lag som är tippat topplag. Dippen kommer väl på sensommaren någon gång.
Citera
2010-04-11, 22:46
Medlem
olllies avatar
andra miner är det nere i Helsingborg. Helvete vad det går bra just nu, innermittfältet är skrämmande starkt och Markus Lantz kommer nog göra många allsvenska spelare gråhåriga dagarna innan match. Hoppas att han som vann 213 miljoner på lotto köper en lekkamrat till Rasmus Jönsson i sommar. Då blire guld!
Citera
2010-04-11, 23:17
Medlem
Carnavass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Rent anfallsmässigt saknas Obolo, en man med rutin med kvaliteer som ingen annan i AIK har, och som vi kommer få svårt att ersätta. Han var också en stark ledarfigur, Hooiveld också och det tror jag är en stor orsak till att vi inte spelar som ett lag. Bojan är också en stark ledarfigur i medgång, i motgång imponerar han inte alls.
Det tror jag är dom största orsakerna till att vi gör som vi gör. Sedan finns det folk som tror att lagen kämpar extra mycket just för att vi är regerande mästare, men det är så dumt så jag spyr.

Glöm förhelvete inte Öhrlund. Han gjorde så att backlinjen hade ett underbart lugnt och säkert agerande, man visste var man hade han. Jag måste säga att jag är besviken på Tomi Maanoja. Denna finne som skulle vara bland det bästa som kommit fram ur deras nya (spännande) generation, har misslyckats och jag förstår inte vad i herrans namn han håller på med. Slår bort bollar titt som tätt och det är tydligt att backlinjen är inte lika säkra med han som sista utpost där bak.

Walid Atta har gjort det bra, trodde verkligen inte det innan säsongen. Mutumba är försvunnen och jag tror jag såg han på bussen till närmaste frysbox. Eguren har varit en sån jävla flopp, helt sanslöst hur lite han har levererat under sina tre första matcher. Flavio känner jag inte igen och saknar Obolos tutte att suga på.

Fan.
Citera
2010-04-11, 23:19
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
För övrigt 1: VI ÄR TILLBAKA!
Ni är fan hopplösa.... Pockey har, bör och kommer alltid att motarbetas.
Citera
2010-04-12, 03:03
Medlem
Brullas avatar
AIK:s insats var inget vidare idag, helt klart underkänt men inte heluselt. Vi skapar en del chanser men vi har tyvärr ingen som kan göra ett mål för tillfället. Då får man hoppas på nya brassen.

Målet var en total försvars-/målvaktstabbe. Båda mittbackarna kommer på efterkälken, ingen tar djup och Maanoja hamnar på halvdistans.

Nej, nu är det bara att ta nya tag. Hemmamatch på nylagd gräsmatta väntar och det känns som att det är ett bra tillfälle att vända trenden. Förhoppningsvis hittar publiken till Råsunda också nu när det är varmare och hockeysäsongen är över.
Citera
2010-04-12, 08:09
Medlem
charkovs avatar
"Di blåe" har äntligen fått flyt och luft under vingarna. Kan inte se annat än ett SM-Guld i år.
Nu har vi inte bara en målspottare utan en hel drös matchvinnare. GO, GO, MALMÖ FF!.

Ps. Hoppas "gnaget" ramlar ur...
Citera
2010-04-12, 08:27
Medlem
Bornets avatar
Har sovit 2 timmar och ska iväg för en lika lång föreläsning om 10 minuter. Sedan in till stan, köpa skumpa, dricka flera koppar kaffe så man håller sig vaken medan man röker non-stop, hoppa på bussen kl 2 och vidare iväg till Örebro där man förhoppningsvis kan få sova lite under resan. Bortaresesäsongen har börjat för min del.

Underbart.

Krossa ÖSK, glöm aldrig sveket från förra året!
Senast redigerad av Bornet 2010-04-12 kl. 08:30.
Citera
2010-04-12, 09:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Förhoppningsvis hittar publiken till Råsunda också nu när det är varmare och hockeysäsongen är över.

Vad kul att ni har något att skylla på igen.
Har små minnen från sorkar som hånat Djurgårdare för att de går på hockey~
Citera
2010-04-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vad kul att ni har något att skylla på igen.
Har små minnen från sorkar som hånat Djurgårdare för att de går på hockey~

Det var jag, kom då
Jag vet faktiskt inte vad jag tycker om AIKs dåliga publiksiffror, för det här laget förtjänar fan inte publik, men samtidigt bör vi ha över 10000 varenda match, minst. Speciellt då vi sålt över 10k säsongskort..
Citera
2010-04-12, 09:33
Bannlyst
Bedrovlig start for Gnaget, hur fan ska det ga nar vi far mota riktiga lag? Hoppas pa en nyinkopt malspruta.
Citera
2010-04-12, 11:00
Medlem
HerrGs avatar
Har det hänt att 1:an och 2:an från föregående år endas har skrapat ihopp 1 seger efter 5 omgångar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in