2010-03-16, 19:43
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
Ni är bra. Bättre än vanligt (precis som förra säsongen) men ni får nog nöja er med en 4-5e plats.

Jo du har nog rätt i det men jag väljer att vara överdrivet optimistisk istället.
Citera
2010-03-16, 19:53
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Kalmar har inte, har aldrig haft och kommer inte heller ha konstgräs på sin nya arena om du undrar. Men visst du hejar ju även på AIK, så vad förväntar man sig?

Japp jag "hejar" på AIK och håller därmed inte snorkoll på alla detaljer kring storklubbar som Kalmar. Det har du helt rätt i faktiskt. En annan grej jag alltid undrat är vilken del av Växjö som Kalmar ligger i egentligen? ÖIF kommer ju från Öster, kommer Kalmar FF då från Väster?
Citera
2010-03-16, 20:13
Medlem
Keldons avatar
Varför vill man uttala sig kategoriskt om man inte har koll? Jag fattar bara inte.
Citera
2010-03-16, 20:14
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Varför vill man uttala sig kategoriskt om man inte har koll? Jag fattar bara inte.
Är du medveten om att du är på Flashback?
Citera
2010-03-16, 21:26
Medlem
csts avatar
Citat:
För att här syns idioterna som man normalt kan ignorera.
Citera
2010-03-16, 22:11
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
P3RK3L3:
Är det inte AIK som är förbundets gullegrisklubb? Bonnaklubbar som Elfsborg (Johan Karlsson-affären), Kalmar (Dedé-avstängningen) och Örebro (nedflyttningen) anser ju i alla fall själva att de blivit förfördelade tidigare. Men den supporter som inte tycker att det egna laget blir illa behandlat av förbundet finns väl inte.
Citera
2010-03-16, 22:20
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
P3RK3L3:
Är det inte AIK som är förbundets gullegrisklubb? Bonnaklubbar som Elfsborg (Johan Karlsson-affären), Kalmar (Dedé-avstängningen) och Örebro (nedflyttningen) anser ju i alla fall själva att de blivit förfördelade tidigare. Men den supporter som inte tycker att det egna laget blir illa behandlat av förbundet finns väl inte.

Jo självklart! Givetvis. Vet inte hur du kommit fram till detta sanslöst sanna och tidigare okända faktum, men all cred till dig för det! SvFF med 1 stockholmare - djurgårdaren Lundquist - i styrelsen, är den skara människor som håller AIK högst.

Det senaste beslutet om att börja spela allsvenskan i mars är ju verkligen ännu ett bevis på att AIK premieras starkt av förbundet.
Citera
2010-03-16, 22:25
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Jo självklart! Givetvis. Vet inte hur du kommit fram till detta sanslöst sanna och tidigare okända faktum, men all cred till dig för det! SvFF med 1 stockholmare - djurgårdaren Lundquist - i styrelsen, är den skara människor som håller AIK högst.

Det senaste beslutet om att börja spela allsvenskan i mars är ju verkligen ännu ett bevis på att AIK premieras starkt av förbundet.
På vilket sätt missgynnar det AIK så extremt jämfört med andra klubbar?

Spanish_Johnny//

Kan ju även lägga till ex. Fabio-avstängningen. Helt sinnes. Fem matcher har jag för mig han fick...
Citera
2010-03-16, 22:30
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Ja där hittade jag sannerligen nåt revolutionerande! Min poäng är bara den, att konspirationsteorier som att förbundet skulle lägga om spelschemat för att gynna "mönsterklubbar" är naturligtvis helt värdelösa. Det finns ingen tidigare historia av att ha gynnat dessa klubbar, snarare tvärtom (visserligen är TU en annan instans, men ändå).
Citera
2010-03-17, 00:17
Medlem
Tapraats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Japp jag "hejar" på AIK och håller därmed inte snorkoll på alla detaljer kring storklubbar som Kalmar. Det har du helt rätt i faktiskt. En annan grej jag alltid undrat är vilken del av Växjö som Kalmar ligger i egentligen? ÖIF kommer ju från Öster, kommer Kalmar FF då från Väster?

What?Smålands Stolthet Kalmar FF kommer från Kalmar och väderstrecket(öster) kommer från Växjö."Öster" vet jag ej varför dem kallar sig för.Kalmar FF från KALMAR och väderstrecket från Växjö!
Citera
2010-03-17, 01:21
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tapraat
What?Smålands Stolthet Kalmar FF kommer från Kalmar och väderstrecket(öster) kommer från Växjö."Öster" vet jag ej varför dem kallar sig för.Kalmar FF från KALMAR och väderstrecket från Växjö!

P3RK3L3 är ironisk.

/feldgrau
Citera
2010-03-17, 01:31
Medlem
Salorms avatar
En jävligt skön gästkrönika: http://www.11433.net/

Ett axplock
Khennet Tallinger, ordförande i Disciplinnämnden, kan i en radiodebatt i SR igår inte peka på någon specifik punkt där DIFs säkerhetsarbete skulle utförts på ett annat sätt. Och han säger i debatten att han inte är rätt person att ge råd om vilka förbättringsåtgärder som bör vidtas i det framtida säkerhetsarbetet då han inte är någon expert på området. Här kan vi ju stanna upp en sekund och fråga oss, vilken kompetens besitter på den gode Tallinger för att dela ut en bestraffning i miljonklassen till Djurgården på grund av bristande säkerhetsarrangemang?

Man blir så trött...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in