2010-11-11, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Haha fyfan vilken mupp du är, helt sjukt.

Eller så inser du sanningen? Muppen har rätt.
Citera
2010-11-11, 11:37
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudrad Fjolla
MFF:s Daniel Andersson slog flest
passar i sidled.

Som når sitt mål eller missade? Ganska viktig skillnad.
Citera
2010-11-11, 11:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudrad Fjolla
Det var väl iofs lite humor där men jag vet inte vad dom kör för räknessytem. Inget som jag känner till i alla fall. Tyckte att Daniel Andersson stod med i lite för många kategorier så jag räknade..

Långa passningar (målvakter exkluderade)
3 Daniel Andersson Malmö FF 14

Medellånga passningar (målvakter exkluderade)
4 Daniel Andersson Malmö FF 35

Passningar i sidled (målvakter exkluderade)
1 Daniel Andersson Malmö FF 32

Sen kan ni jämföra det med den här kategorin..

Antal bollinnehav

Namn Lag Värde
1 Jorge Ortiz AIK 53
2 Nordin Gerzic Örebro 50
3 Daniel Sjölund Djurgården 48
4 Anders Svensson IF Elfsborg 46
5 Patrick Osiako Mjällby AIF 46

Så Daniel Andersson slår 14 långa och 35 medellånga passningar per match men har bollen mindre än 46 gånger? Och lägg då dessutom till att de 32 sidledspassningarna knappast kan vara speciellt långa för det mesta.. Det kallar jag talang. Passar oftare än han har bollen.
Citera
2010-11-11, 11:47
Bannlyst
Att Danne ofta passar bollen sidleds är en ren myt.
Citera
2010-11-11, 11:49
Medlem
Shuyins avatar
Släpper klistret.

/mod.
Citera
2010-11-11, 11:55
Medlem
rokit55s avatar
Kan det inte få handla om fotboll lite istället för penismätningar i vem som har störst arena och vem som säljer flest biljetter? Klart att ett lag från stockholm/gbg eller öresundsregioinen drar mer folk för där bor fler där.

Det enda intressanta är väl vem som spelar bäst fotboll och hur kul det är för dom som gillar laget? Bäst fotboll spelar man genom att komma högst i tabellen. Roligast kan man spela och komma både etta och sist.

Sen är det väldigt mycket wannabe-fotbolls-freaks i sverige. Sverige är inget fotbollsland, vi har ingen fotbollskultur, vi har inga stora arenor, och vi har inga riktigt bra lag eller landslag. Vi är ganska så dåliga generellt. Förstå detta och ta det för vad det är, gilla era lag, men herregud, ni övervärderar allt.
Citera
2010-11-11, 18:11
Medlem
2500 åskådare på en allsvensk kvalmatch är lite väl lite. TV4 tjatade om snöstorm, men jag såg knappt en snöflinga igår
Citera
2010-11-11, 18:15
Medlem
ALXALXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
2500 åskådare på en allsvensk kvalmatch är lite väl lite. TV4 tjatade om snöstorm, men jag såg knappt en snöflinga igår

Visst, jag håller med om att det är förjävligt. Men innan avspark snöade det som fan och det såg förjävla kallt ut.. finns nog inte mer än 2300 personer i sundsvall + 200 gävlebor som är så intreserade av fotboll att de trotsar det vädret.

Som AIK:are vill jag bara glömma den här säsongen, det enda man kan glädja sig åt är att det inte gick något bra för ifk göteborg i år.

Grattis MFF, kul att ekonomiska satsningar ger resultat även i Sverige. Hoppas att Ni kvalificerar er till CL så att det ger lite cash till ligan + hopp åt oss andra..

Blir en lång silly season nu.
Citera
2010-11-14, 19:08
Medlem
LastCaresss avatar
Grattis Allsvenskan, vi får dras med Gefle ett år till...
Citera
2010-11-14, 22:41
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Grattis Allsvenskan, vi får dras med Gefle ett år till...

Skönare resa till Gävle än till Sundsvall iaf
Citera
2010-11-16, 10:21
Medlem
Intressant medlemsmöte igår. Måste varit drygt 300 pers i Råsundas lilla restaurang. Styrelsens svar på "Var tar pengarna vägen?" var "Vi har fler utgifter än inkomster". Känns bra med sådana människor i AIK! Men snart är dom borta.
Citera
2010-11-16, 10:50
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Intressant medlemsmöte igår. Måste varit drygt 300 pers i Råsundas lilla restaurang. Styrelsens svar på "Var tar pengarna vägen?" var "Vi har fler utgifter än inkomster". Känns bra med sådana människor i AIK! Men snart är dom borta.
Ska bli kul att se hur en styrelse som sitter i Firman Boys knä agerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in