2010-04-05, 21:32
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Vi sjunger ju iofs inte bara sånger som handlar om våra motståndare för dagen. Jag hatar gårdare mer än något annat och sjunger mer än gärna den sången under varje match oavsett motstånd. Och något som även sker.

På hockeyn igår sjöngs det bla "Mörda ett djurgårdsbarn, tjalalalalala...."
Under några matcher förra året sjöngs det "Hata, hata, hata göteborg..." trots att motståndet var annat.
Man sjunger även: "Hata djurgårdens if, hata mff (eller ssk om det är hockey), hata bajen från söder men vi älskar AIK." trots att motståndet kan vara helsingborg eller leksand.

Kan inte du förklara varför man ska "hata" ett lag?
Jag själv går ofta på Fotboll och då inte för att spy galla över något som jag i grunden älskar som i detta fall Fotboll.
Även om man har ett favoritlag så kan man väl glädjas åt motståndarens prestation om den är bra?
jag vill se den där tunneln, eller klacksparken, cykelsparken och applådera prestationen vilket lag det än är.
Vi är en fotbollsfam och prestationerna får mej att gå och se fotboll även om mitt favoritlag inte spelar.
Sedan att sjunga tex hata Göteborg, hata AIK fast de inte spelar på denna plan får mej att tycka att det fattas hjärnceller där uppe på vederbörande.
Gynnar detta fotbollen? Är vi inte en fotbollsfam? Vart har glädjen tagit vägen av den gröna mattans underbara skådeplats om vi inte kan glädjas åt varandras bra prestationer?
Citera
2010-04-05, 21:35
Medlem
Rubarth23s avatar
http://www.eurosport.se/fotboll/allsvenskan/2010/aiks-guldmal-intakt_sto2280464/story.shtml
Fortfarande guld som gäller enligt Bojan.
Då får väl han börja leverera och sluta gnälla så jävla mycket.
Citera
2010-04-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Sååå... Rätta mig om jag har fel här men Örebroare är alltså Djurgårdare? Det tycker ju jag låter lite udda..
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Men är det inte rätt många Djurgårdare i just Örebro dock? Känner en del från Örebro och de flesta håller faktiskt på DIF sen hade vi ju även han Robinson deltagaren

Alla dif-hatar-sånger som sjöngs idag uppkom i anslutning till Samuel Wowoahs maskande, i alla fall från min sida. Sen kan jag inte svära på att ens 50% av Norra vet vem han är eller hans förflutna men det är en annan femma, det är alltid skönt att få hata lite. Då pratar jag om sånger som "Mörda ett djurgårdsbarn", "Vad är det som klättrar i buren" osv.

Att vi i 99% av våra matcher sjunger "Vi är överallt" trodde jag alla visste...
Citera
2010-04-05, 21:44
Medlem
funerals avatar
När spelschemat släpptes i vintras så fanns det en hel del gnagare som snackade om aik`s lätta inledning. Dom 6 första matcherna kunde mycket väl rendera i 18 poäng.
Nu är 4 matcher spelade och aik har 2(!) poäng.....ja just det 2(!) poäng.
Och dom har mäktat med ett(!) mål på 360 minuter.......ja just det ett(!) mål på 360 minuter. ETT ENDA MÅL.......ett mål.....ja just 1 mål. Dessutom så skapar dom inga farliga målchanser att orda om.
Hur ska detta sluta? Gallerskak och kvartsamtal borde väl inte ligga långt borta.
Sveriges bästa (nåja) tränare Stahre får väl snart kicken om det inte blir bättre.
Och den där Maanoja har en lägre sämsta nivå en självaste Dembo, och det säger inte lite. Va fan har karln ens gjort en enda godkänd utspark än?
Aik hade grymt flyt när han bröt benet förra året, med honom i kassen hade det inte funnits en chans till guldet.
Jag skadeglad? Nä inte ett dugg
Citera
2010-04-05, 21:47
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Kan inte du förklara varför man ska "hata" ett lag?
Jag själv går ofta på Fotboll och då inte för att spy galla över något som jag i grunden älskar som i detta fall Fotboll.
Även om man har ett favoritlag så kan man väl glädjas åt motståndarens prestation om den är bra?jag vill se den där tunneln, eller klacksparken, cykelsparken och applådera prestationen vilket lag det än är.
Vi är en fotbollsfam och prestationerna får mej att gå och se fotboll även om mitt favoritlag inte spelar.
Sedan att sjunga tex hata Göteborg, hata AIK fast de inte spelar på denna plan får mej att tycka att det fattas hjärnceller där uppe på vederbörande.
Gynnar detta fotbollen? Är vi inte en fotbollsfam? Vart har glädjen tagit vägen av den gröna mattans underbara skådeplats om vi inte kan glädjas åt varandras bra prestationer?

Nu mår jag dåligt.......
Citera
2010-04-05, 21:48
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
När spelschemat släpptes i vintras så fanns det en hel del gnagare som snackade om aik`s lätta inledning. Dom 6 första matcherna kunde mycket väl rendera i 18 poäng.
Nu är 4 matcher spelade och aik har 2(!) poäng.....ja just det 2(!) poäng.
Och dom har mäktat med ett(!) mål på 360 minuter.......ja just det ett(!) mål på 360 minuter. ETT ENDA MÅL.......ett mål.....ja just 1 mål. Dessutom så skapar dom inga farliga målchanser att orda om.
Hur ska detta sluta? Gallerskak och kvartsamtal borde väl inte ligga långt borta.
Sveriges bästa (nåja) tränare Stahre får väl snart kicken om det inte blir bättre.
Och den där Maanoja har en lägre sämsta nivå en självaste Dembo, och det säger inte lite. Va fan har karln ens gjort en enda godkänd utspark än?
Aik hade grymt flyt när han bröt benet förra året, med honom i kassen hade det inte funnits en chans till guldet.
Jag skadeglad? Nä inte ett dugg

Kan ju bara hålla med det mesta men måste bara påpeka att du som kille från Stora Silverstaden kanske inte är den förste som ska ta sig ton. I synnerhet med tanke på eran minst sagt tveksamma inledning.

Om vi så förlorar alla matcher i år kommer vi i alla fall plocka full pott mot IFK. Med eller utan Maanoja i kassen.
Citera
2010-04-05, 21:56
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Kan ju bara hålla med det mesta men måste bara påpeka att du som kille från Stora Silverstaden kanske inte är den förste som ska ta sig ton. I synnerhet med tanke på eran minst sagt tveksamma inledning.

Om vi så förlorar alla matcher i år kommer vi i alla fall plocka full pott mot IFK. Med eller utan Maanoja i kassen.
Haha visste att det skulle komma
Är dock inte lika orolig som en gnagare säkert är i dagsläget. Vi har inlett på nästan identisk sätt som förra säsongen, och spelet har ändå sett skapligt ut. Men förlust eller poängtapp imorrn så blir jag givetvis fundersam.
Ett aik i medgång tillhör top 3 i sverige medans ni i motgång tillhör dom 3 sämsta......så är ni i medgång när det är dags för blåvitt så finns det nog risk för 3 gulsvarta poäng helt klart
Citera
2010-04-05, 22:06
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Haha visste att det skulle komma
Är dock inte lika orolig som en gnagare säkert är i dagsläget. Vi har inlett på nästan identisk sätt som förra säsongen, och spelet har ändå sett skapligt ut. Men förlust eller poängtapp imorrn så blir jag givetvis fundersam.
Ett aik i medgång tillhör top 3 i sverige medans ni i motgång tillhör dom 3 sämsta......så är ni i medgång när det är dags för blåvitt så finns det nog risk för 3 gulsvarta poäng helt klart

Finns helt klart en poäng i att AIK är SEMMST när det råder missnöje bland fansen. Den mentala styrkan hos de flesta fotbollsspelare är inte tillräcklig för att hantera trycket och de tappar allt spel totalt. I dagens AIK är det typ Atta, Dulee och Pavey eventuellt Ortiz som verkar fixa det. I och med att Tjerna inte riktigt håller längre så behöver AIK även en ny ledare på planen. Bojan gillar att tugga i media men på planen är han inte en ledare. Han visar inga ledarkvalitéer med sitt mediokra spel. Han inger inte tillräcklig trygghet och fegar allt för ofta. Då är Pavey mycket viktigare.

Nästa match borta mot Gefle känns avgörande på många sätt, men då är Kill Kenny, Kill! Tillbaka så det kanske kan gå.
Citera
2010-04-05, 22:12
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Att folk försöker förneka att AIK är laget som berör mest är komiskt.
Så fort AIK förlorar så strömmar trådarna över med "Alltid kul att AIK förlorar" "Yes, nåt att glädja sig åt iaf" "Även om det går tungt så är en ljuspunkt att AIK förlorar" o.s.v, o.s.v

Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
Mjo och inte minst av att alla verkar så jävla insatta om hur mkt publik som går på AIKs matcher, Så fort det är en hyffsat dålig publik skrivs det på varenda forum "Mäcktigt AIK", bara kolla på DIFs forum på Svenska fans. Folk skickar ju länkar på direkten till svt text där alla ska se hur dålig publik siffra AIK haft och garvar åt det.

Allting grundar ju sig i att när det går bra för er, antingen resultat- eller publimässigt, eller både och, så är ni så jävla stöddiga, kaxiga, dryga och fittiga som det bara går att vara som fotbollssupporter. "Vi är överallt", "vi knullade er fyra gånger", "vi har Sveriges största publik" och så vidare. Det är väl klart som fan att det blir en reaktion när ni inte längre är överallt, när ni inte knullar utan blir knullade och när ni inte längre har Sveriges största publik?

Jag skrev de här två inläggen för snart tre år sedan. Ingenting har egentligen ändrats, förutom att mongot nu lyckades vinna lite skoltävlingar och därmed blev ännu stöddigare. Nu slår det tillbaka dubbelt.

/feldgrau
Citera
2010-04-05, 22:12
Medlem
vonmansteins avatar
Hur ser planen ut på nya gamla nya gamla gamla nya Ullevi?

Synd att Kennedy Igboananike är avstängd.
Får hoppas att Oremo gör några mål, inte för att jag tror det...

Bojan sågade Maanoja rätt hårt i fotbollskväll.
Citera
2010-04-05, 22:22
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Nu mår jag dåligt.......

Fotbollsdödare.

Inte ens med en dåres envishet kan du mena att detta gynnar fotbollen för någon.
Sedan att du har ditt favoritlag och följer det slaviskt är ett sätt att se på fotboll om än inrutat.
Men tro om du vill, det förekommer mycket bra fotboll utanför din lilla inrutade värld, jag lovar.
Citera
2010-04-05, 22:33
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Allting grundar ju sig i att när det går bra för er, antingen resultat- eller publimässigt, eller både och, så är ni så jävla stöddiga, kaxiga, dryga och fittiga som det bara går att vara som fotbollssupporter. "Vi är överallt", "vi knullade er fyra gånger", "vi har Sveriges största publik" och så vidare. Det är väl klart som fan att det blir en reaktion när ni inte längre är överallt, när ni inte knullar utan blir knullade och när ni inte längre har Sveriges största publik?

Jag skrev de här två inläggen för snart tre år sedan. Ingenting har egentligen ändrats, förutom att mongot nu lyckades vinna lite skoltävlingar och därmed blev ännu stöddigare. Nu slår det tillbaka dubbelt.

/feldgrau
Grejen är den att de flesta lag i medgång blir jävligt stöddiga.
Men hur vi än har fixat uppmärksamheten så är det fakta att vi berör mest, det var det jag ville understryka till han som påstod att AIK inte berörde mest.
Sen skäms jag inte ett dugg för hur vi inlett den här säsongen, visst är jag sjukt besviken men saken är den att de flesta AIKare sa att den här säsongen skulle bli väldigt tuff.
Och att vi är kaxiga i medgång precis som alla andra lag hör till spelet enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in