2010-04-05, 22:33
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Hur ser planen ut på nya gamla nya gamla gamla nya Ullevi?

Synd att Kennedy Igboananike är avstängd.
Får hoppas att Oremo gör några mål, inte för att jag tror det...

Bojan sågade Maanoja rätt hårt i fotbollskväll.
Varför är Kennedy avstängd?
Citera
2010-04-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Grejen är den att de flesta lag i medgång blir jävligt stöddiga.
Men hur vi än har fixat uppmärksamheten så är det fakta att vi berör mest, det var det jag ville understryka till han som påstod att AIK inte berörde mest.
Sen skäms jag inte ett dugg för hur vi inlett den här säsongen, visst är jag sjukt besviken men saken är den att de flesta AIKare sa att den här säsongen skulle bli väldigt tuff.
Och att vi är kaxiga i medgång precis som alla andra lag hör till spelet enligt mig.

Ni berör många negativt dock. Det pratas näst intill aldrig om AIK i positiva termer utanför egna led.

Lite som Hitler...
Citera
2010-04-05, 22:37
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Det finns grader i helvetet. Varken kalmariter, elfsborgare, MFF:are eller ens djurgårdare (oss Blåvita kommenterar jag inte som jävig, men jag tyckte vi betedde oss hyfsat efter 2007) har under de sex senaste åren varit i närheten av den stöddighet som vi fått se under vintern. Alla motståndarsupportrar är fittor i medgång, men vissa är fittigare än andra.

Citat:
Men hur vi än har fixat uppmärksamheten så är det fakta att vi berör mest, det var det jag ville understryka till han som påstod att AIK inte berörde mest.

Fast poängen är ju att ni berör för att ni själva tvingar fram det.

/feldgrau
Citera
2010-04-05, 22:38
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Ni berör många negativt dock. Det pratas näst intill aldrig om AIK i positiva termer utanför egna led.

Lite som Hitler...
Vi har inget behov av att beröra på ett positivt sett.
Vi trivs med att alla hatar oss.
Citera
2010-04-05, 22:42
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Sen skäms jag inte ett dugg för hur vi inlett den här säsongen, visst är jag sjukt besviken men saken är den att de flesta AIKare sa att den här säsongen skulle bli väldigt tuff.
Och att vi är kaxiga i medgång precis som alla andra lag hör till spelet enligt mig.

Ja ni berör mest, så nu har jag sagt det. Då får jag även säga det här

Citera
2010-04-05, 22:45
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det finns grader i helvetet. Varken kalmariter, elfsborgare, MFF:are eller ens djurgårdare (oss Blåvita kommenterar jag inte som jävig, men jag tyckte vi betedde oss hyfsat efter 2007) har under de sex senaste åren varit i närheten av den stöddighet som vi fått se under vintern. Alla motståndarsupportrar är fittor i medgång, men vissa är fittigare än andra.

/feldgrau
På det förstnämnda: Absolut finns det de, men det blir lätt så när Sveriges mest hatade och omtalade lag som folk skrattade åt 2004 och alla andra misslyckade år får en sådan gruvlig revansch när man är långt ifrån favoritskapet. Då kan jag meddela att det är jävligt skönt att håna och hetsa tillbaka även om jag hållit mig relativt lugn på den punkten (Tror jag rätta mig om jag har fel.)
Men jag tycker hur som helst att ett guldvinnande lag har all världens rätt att vara kaxigt och håna andra lags supportrar. Nej det här säger jag inte för att vi är regerande mästare, kommer tycka så även när andra lag vinner guld också även om det är jobbigt att utsättas för det.

På det sistnämnda: Absolut, men i har verkligen ingenting emot att beröra och lägga in en "AIK berör" så fort någon skriver något om oss
Citera
2010-04-05, 22:45
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Finns helt klart en poäng i att AIK är SEMMST när det råder missnöje bland fansen. Den mentala styrkan hos de flesta fotbollsspelare är inte tillräcklig för att hantera trycket och de tappar allt spel totalt. I dagens AIK är det typ Atta, Dulee och Pavey eventuellt Ortiz som verkar fixa det. I och med att Tjerna inte riktigt håller längre så behöver AIK även en ny ledare på planen. Bojan gillar att tugga i media men på planen är han inte en ledare. Han visar inga ledarkvalitéer med sitt mediokra spel. Han inger inte tillräcklig trygghet och fegar allt för ofta. Då är Pavey mycket viktigare.

Nästa match borta mot Gefle känns avgörande på många sätt, men då är Kill Kenny, Kill! Tillbaka så det kanske kan gå.

Hoppsan Kerstin, detta trodde jag inte att jag skulle få läsa av dig. I Bojan-tråden kan man ju nästan tro att du är lite kär i honom. Har han gjort slut?
Citera
2010-04-05, 22:55
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RajtanTajtansson
Hoppsan Kerstin, detta trodde jag inte att jag skulle få läsa av dig. I Bojan-tråden kan man ju nästan tro att du är lite kär i honom. Har han gjort slut?

Bojans mediastil och hans ledaregenskaper på planen är ju två skilda saker. Under 2009 visade han då och då på bra ledaregenskaper på planen men då fanns ju bevisligen även andra naturliga ledare på planen och nu i deras frånvaro är det lätt att se att Bojan inte har den spelstilen och den pondusen som en ledare på planen behöver ha. Det har jag inga svårigheter med att medge.

Men trots årets usla säsongsstart så är Bojan fortfarande en person jag kommer att respektera - då han bevisligen är en stor AIK:are. Han behöver bara förbättra vissa aspekter av sitt fotbollsspel.
Citera
2010-04-05, 23:05
Medlem
Amex88s avatar
Citat:

/feldgrau
Här måste jag ju hålla med,
det var ju helt sjukt va AIK snackade hela vintern 2009. Men det berodde väl på att han markus mugumba skulle tatuera in det med fiskar på bröstet.

Jag kommer ihåg när MFF tog guld för då bodde jag också i Skåne, visst det var lite bitter men det varade väl veckan ut sen var det liksom inte så jäkla mycket snack om det längre.
Citera
2010-04-05, 23:35
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:

/feldgrau

Word. Till och med dubbelword.
De kommer dock aldrig att inse att de lider av storhetsvansinne och att de därmed framkallar våra reaktioner.
Citera
2010-04-05, 23:39
Bannlyst
Citat:

Sugen på en källa för din fakta.
Citera
2010-04-05, 23:49
Medlem
Undrar vad Bojan vill ha för reaktion av Maanoja när han sågar honom i tv? Han kan ju inte på allvar tro att det skulle hjälpa honom att spela bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in