2010-04-05, 20:53
Medlem
Lägg för helvete ner skiten, vem fan är intresserad av Allsvenskan

Insåg under fjolårs säsongen att jag var en idiot som lade tid på att följa mitt lag (Djurgården), fick ju t.o.m. dåligt självförtroende av att jag hade en massa Djurgårdskläder. I år har jag kollat hockey istället och det känns mycket bättre.
Citera
2010-04-05, 20:55
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Ja, sådana människor är kul. Dom tillhör ofta kategorin "förstagångare" som just inskaffat sitt livs första årskort. Men som vanligt på en fotobllsläktare krävs det en heltidsanställd samhällsakademiker för att reda ut alla begrepp.

Dom kommer bli fler 2:a maj när derbyt går av stapeln.

Tom min son på 4år sjöng med idag, i hans favoritsång: "Allmänna....Idrottsklubben AIK. Vi är överallt. Men det är inte ni. För ni är djurgårdsjävlar!". Och varje gång när han sagt klart "jävlar" så flinar han.
Citera
2010-04-05, 20:56
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElBorba1

Insåg under fjolårs säsongen att jag var en idiot som lade tid på att följa mitt lag (Djurgården), fick ju t.o.m. dåligt självförtroende av att jag hade en massa Djurgårdskläder. I år har jag kollat hockey istället och det känns mycket bättre.
Ett praktexempel av en medgångare.
Hur kan du kalla Djurgården för "ditt lag" när du skäms över att bära dess kläder.
Hade jag varit gårdare hade jag skämts över dig.
Eller du kanske trollar?
Citera
2010-04-05, 20:58
Moderator
Gromguttens avatar
SAOL: Medgångssupporter, definition beskrivs bäst genom føljande citat:

Citat:

Lysande!
Citera
2010-04-05, 20:58
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Dom kommer bli fler 2:a maj när derbyt går av stapeln.

Tom min son på 4år sjöng med idag, i hans favoritsång: "Allmänna....Idrottsklubben AIK. Vi är överallt. Men det är inte ni. För ni är djurgårdsjävlar!". Och varje gång när han sagt klart "jävlar" så flinar han.
Sååå... Rätta mig om jag har fel här men Örebroare är alltså Djurgårdare? Det tycker ju jag låter lite udda..
Citera
2010-04-05, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wilton
Det skulle inte vara nå snack övht om det skulle gälla gefle eller andra smålag. Fotbollsforumet lever när det går bra eller dåligt för AIK. Inte annars.

Påhitt.
Citera
2010-04-05, 21:10
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Sååå... Rätta mig om jag har fel här men Örebroare är alltså Djurgårdare? Det tycker ju jag låter lite udda..

Vi sjunger ju iofs inte bara sånger som handlar om våra motståndare för dagen. Jag hatar gårdare mer än något annat och sjunger mer än gärna den sången under varje match oavsett motstånd. Och något som även sker.

På hockeyn igår sjöngs det bla "Mörda ett djurgårdsbarn, tjalalalalala...."
Under några matcher förra året sjöngs det "Hata, hata, hata göteborg..." trots att motståndet var annat.
Man sjunger även: "Hata djurgårdens if, hata mff (eller ssk om det är hockey), hata bajen från söder men vi älskar AIK." trots att motståndet kan vara helsingborg eller leksand.
Citera
2010-04-05, 21:16
Medlem
csts avatar
Citat:

Fint, jag vill nog inte ha dig på Stadion ändå. Kul att du gillar hockey däremot.
Citera
2010-04-05, 21:24
Medlem
Mufc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Med "djurgårdsjävlar" menar AIK:arna inte djurgårdare i sig. De syftar på deras definition av djurgårdare d.v.s. lillebror, medgångssupportrar o.s.v. Även om jag håller med dig, känns fel mot lag som just ÖSK.
Citera
2010-04-05, 21:25
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Ett praktexempel av en medgångare.
Hur kan du kalla Djurgården för "ditt lag" när du skäms över att bära dess kläder.
Hade jag varit gårdare hade jag skämts över dig.
Eller du kanske trollar?
Vi får väl hoppas att han trollar,
När det går dåligt för laget man får stå upp, tror aldrig jag har haft mina "djurgårds" kläder så mycket som förra säsongen.

Nä, någon Djurgårdare är han inte..
Citera
2010-04-05, 21:25
Medlem
P3RK3L3s avatar
Jag tror AIK gör bäst i att lägga all vanlig träning åt sidan ett tag och bara köra gruppterapi. Den mentala styrkan är den hos ett damlag. Maken till svaga spelare har jag inte fan inte sett. Allt börjar i målet hos Maanoja som av barmhärtighetsskäl måste avvecklas snarast möjligt. Han kan förpassas till Väsby för att komma igång med sin mentala rehab för att kanske någon dag kunna återvända till elitfotboll. Och Martin bör för Rinkebys skull snarast möjligt ta av sig sin bandana. Vilken skam.

Det vore också trevligt med en anfallare (bortsett från Engblom) som har en ärlig chans att vinna en nickduell.

Utöver det så har vi väl det som krävs för att undvika nedflyttning.

Stahre har annars mitt fortsatta förtroende.
Citera
2010-04-05, 21:27
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufc-
Med "djurgårdsjävlar" menar AIK:arna inte djurgårdare i sig. De syftar på deras definition av djurgårdare d.v.s. lillebror, medgångssupportrar o.s.v. Även om jag håller med dig, känns fel mot lag som just ÖSK.
Men är det inte rätt många Djurgårdare i just Örebro dock? Känner en del från Örebro och de flesta håller faktiskt på DIF sen hade vi ju även han Robinson deltagaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in