2010-04-15, 22:43
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Vi överpresterade förra året och red på en framgångsvåg kombinerat med hårt jobb. Men när vi inte har den där framgångsvågen att rida på kommer det dåliga självförtroendet som ett brev på posten och så går det åt HELVETE MED EXAKT ALLTING.

Precis som AIK 2010.

Citat:
Ursprungligen postat av Jules.Winnfield
Känns som blåvitt inte vet vad dom ska göra när dom inte har Hysén med?

Ingen att slå alla långbollar till

Precis som AIK 2010 - nu utan Obolo.
Citera
2010-04-15, 22:46
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Hittills känns det ju som ett dåligt drag att som Blåvitt och AIK har kört med "kaxiga" slogans som "Nästa mästarna" och "Kom och ta oss".

Lagom till VM-uppehållet lanserar istället Blåvitt och AIK en gemensam kampanj under parollen "Hela Sverige skrattar".
Citera
2010-04-15, 22:47
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jules.Winnfield
Känns som blåvitt inte vet vad dom ska göra när dom inte har Hysén med?

Ingen att slå alla långbollar till

Man har tappad de två komponenter som anfallsspelet huvudsakligen är uppbyggt runt. Man såg redan i somras hur spelet gick ner sig när Wernbloom försvann, Hysén borta plus skador på de tänkta reserverna Athaskadeh och Söder gör att spelet blir en skugga av sitt forna jag. Det vore kanske en idé att köra 442 tills vi fått tillbaka de spelare som vi behöver för att spela det här systemet. Tyvärr tror jag inte att vi kommer få se blåvitt spela fotboll förrän efter uppehållet, tur för oss att serien tar 2 månaderspaus såpass tidigt, den behöver vi med tanke på hur det ser ut nu.
Citera
2010-04-15, 22:50
Medlem
Jules.Winnfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Man har tappad de två komponenter som anfallsspelet huvudsakligen är uppbyggt runt. Man såg redan i somras hur spelet gick ner sig när Wernbloom försvann, Hysén borta plus skador på de tänkta reserverna Athaskadeh och Söder gör att spelet blir en skugga av sitt forna jag. Det vore kanske en idé att köra 442 tills vi fått tillbaka de spelare som vi behöver för att spela det här systemet. Tyvärr tror jag inte att vi kommer få se blåvitt spela fotboll förrän efter uppehållet, tur för oss att serien tar 2 månaderspaus såpass tidigt, den behöver vi med tanke på hur det ser ut nu.

Det känns som det måste hända nått i det blåvita lägret, 4-4-2, spark i röven eller nått annat kreativt.

Trodde inte ni skulle starta säsongen såhär kasst.
Citera
2010-04-15, 23:19
Medlem
feldgraus avatar
Det som främst behöver hända är att Rehn/Olsson istället för att byta in fler köttare och tjongare när man behöver spela offensivt (trots att det så när lyckades i dag), byter in (startar med) fler tekniska spelare. Se bara på hur mycket Söder, som inte spelat fotboll på 10 månader, presterade på sina 30 minuter tack vare fin teknik och lite fart i löpningarna. Låt Gurra sköta mittfältsdefensiven själv. Spela med Elmar, Bärkroth, Sana, Söder, vem som helst som kan spela boll på marken.

Jag har fortfarande hopp om en bra säsong och kommer ha det ett par omgångar till, men då måste det till att vi slutar spela långboll och börjar försöka spela lite genom mittfältet. Visst, planerna är inte perfekta för det, men vafan Trelleborg rullade i princip ut oss i hela första halvlek (på samma fotbollsåker) och jag kan inte se något exceptionellt i deras spelarmaterial.

/feldgrau
Citera
2010-04-15, 23:53
Medlem
Cruachans avatar
Det två månader långa uppehållet kan nog visa sig väldigt värdefullt för både AIK och IFK. För MFFs del så kommer det väl däremot i vanlig ordning fucka upp hela säsongen.
Citera
2010-04-15, 23:56
Medlem
olllies avatar
Jag oroar mig för vem som ska bära HIF den omgång Lantz är avstängd, Ekstrand småskadad och Rasmus Jönsson likaså. Bredden finns inte där helt enkelt.
Citera
2010-04-16, 00:18
Medlem
feldgraus avatar
Det var faktiskt en ganska skön känsla i dag ändå, trots förlusten. Hade Blåvitt haft fem vinster och fått stryk med 1–2 mot Trelleborg och med dagens spel, så hade jag nog varit mer upprörd än vad jag var i dag. Kände faktiskt ingen irritation överhuvudtaget. 2002 var så jävla längesen, så jag hade nästan glömt av hur supportrarna till bottenlagen klarar av att leva med sina lag. I dag förstod jag att man liksom blir van...

/feldgrau
Citera
2010-04-16, 00:26
Medlem
Bornets avatar
Underbar seger. Aktionen blev inte så 'all-out' som folk kanske velat, samtidigt kändes det så rätt; vem fan ska säga till mig att inte vråla när Wandersson blir nedstampad? Folk tog sig i kragen så gott det gick helt enkelt.
Att man sedan fick chansen att prova på den nya 'krogen' (bakom stängsel och galler, så som fotboll ibland ska upplevas!) var ju bara värmande, och att därav få diskuterat med 'de äldre gardet' om själva protesten så att även dem förstod var ju bara grädden på moset.
Fan vad stolt jag är över alla som stod på läktaren idag, vi må va få, men jävlar vad sammansvetsade vi är. När Wandersson gör 2-1 så brister det fan även för den hårdaste utav dem hårda, det fanns fan ingen som inte vråla, hela jävla läktaren flög för en halv sekund. Jag är tacksam för varje milisekund jag fick uppleva utav det. Sån jävla magi att det inte ens går att sätta på pränt.

Jag skiter f.ö. fullständigt i andra lag just nu, jag har vart med om en religiös upplevelse idag, vi är få, ingen gillar oss, ingen ser till oss. Vem fan bryr sig? Kanske har man blivit så jävla dumsnäll utav hela den här grejen att 'inte hata, bara stötta'-parollen tillslut slagit rot? Om än bara för en dag...
Senast redigerad av Bornet 2010-04-16 kl. 00:36. Anledning: Jag skrev bojkott... heja aftonhoransjukan!
Citera
2010-04-16, 00:27
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Det två månader långa uppehållet kan nog visa sig väldigt värdefullt för både AIK och IFK. För MFFs del så kommer det väl däremot i vanlig ordning fucka upp hela säsongen.

Även om Blåvitt och AIK skulle rycka upp sig har vi (samt Kalmar) redan fuckat upp våra chanser till serieseger, så ni slipper garanterat konkurrens från dom tre lagen i guldstriden.

Om MFF slipper spelarförsäljningar och/eller långtidsskador på nyckelspelare under säsongen (jfr. Blåvitt som tappade fyra spelare, samtliga A- eller U21-landslagsspelare på ett bräde i mitten av förra säsongen) tror jag nästan ni tar det. HeIF och Häcken kan omöjligt räcka hela vägen till guld. Hotet kommer nog i första hand från Elfsborg, men räckte dom inte förra året tror jag inte att dom gör det i år heller. Rolle verkar däremot ha hittat rätt med Malmö.
Citera
2010-04-16, 00:45
Medlem
jansdieters avatar
Sitter och kollar på Allsvenska tabellen och nästan bara gapar. Det är verkligen upp och nedvända världen. Inte bara för att mitt kära AIK spelar som skit. Det är fan bara i Sverige som tre (!) förmodade topplag kan harva så rejält.
Vissa säger att det är det som gör Allsvenskan spännande och passionerad. Jag tycker det bara är bisarrt.
Citera
2010-04-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Sitter och kollar på Allsvenska tabellen och nästan bara gapar. Det är verkligen upp och nedvända världen. Inte bara för att mitt kära AIK spelar som skit. Det är fan bara i Sverige som tre (!) förmodade topplag kan harva så rejält.
Vissa säger att det är det som gör Allsvenskan spännande och passionerad. Jag tycker det bara är bisarrt.
det bisarra var väl att AIK trots stundtals patetiskt uselt spel kunde vinna guld förra året. Nu är det väl mera av ett normalläge, sätt till spelarmaterial. Göteborg och Kalmar hade jag dock tippat betydligt högre upp, men de kommer väl så småningom. Jag tycker dock det är charmerande, är så jävla trött på alla ligor där bara två, tre lag kan vinna, som det är ute i Europa. Allsvenskan är en ljuvlig kontrast. Hur jävla roligt var det egentligen på nittiotalet när Götet vann varenda år?
Senast redigerad av riquelme 2010-04-16 kl. 01:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in