Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Om du syftar på mig så har jag inte kritiserat IFK:s insats idag, då jag är av åsikten att det är de 3 poängen som räknas. Att KFF sedan hade otur både när det gäller era avslut och sina egna eller att resultatet inte speglade matchbilden är knappast något unikt inom fotbollen och det spelar i längden ingen större roll. Allt som räknas är att IFK tog tre poäng.
Jag riktade mig till dem som kände sig träffade. Du får avgöra själv om det inkluderar dig eller ej.
"Problemet" är väl att 3–0 i dag speglade matchbilden ungefär lika bra som 1–0 för er förra helgen speglade den matchbilden, men att vissa har en oerhörd oförmåga att se det. Blåvitt hade, tro det eller ej, ett par farliga lägen i supercupfinalen om än inte riktigt lika vassa som Kalmars i dag—fast så många hade de knappast heller, Blåvitt hade 5–1 på skott mot mål i dag till exempel (enligt SvFF)—men eftersom det var AIK som stod på andra sidan då har många gnagare svårt att se att 1–1 kanske hade varit ett rättvist resultat. När det istället är IFK som står på den "tursamma" sidan är tongångarna helt andra.
Jag är inte heller felfri, helt objektiv eller någon neutral åskådare, men någon måtta får det ändå vara på hur enögd man kan vara.
/feldgrau