2010-03-13, 20:16
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Vad är poängen med att citera mig gång på gång om det ändå inte är mig du syftar på i ditt inlägg då?

Det finns inget fel i att bedöma en spelares insats efter ett fåtal matcher, så länge man inser att det inte behöver finnas ett mönster. Du har all rätt att skriva att Eguren var usel, vilket han också var, dock betyder det inte att han kommer spela likadant under resten av sin vistelse, lika lite som det betyder att Toronen kommer fortsätta vara medioker under sina år eller att Atta kommer fortsätta dominera. Förstår du nu?
Jag ber om ursäkt att jag just citerade dig, men när jag skrev ni antog jag att det skulle uppfattas som fler än en person.
Jag har förstått hela tiden vad du menar med bl.a Turunen, men jag har inte förstått mig på folk som skapar sig en uppfattning och tilltro på bara enstaka matcher.
Citera
2010-03-13, 20:22
Medlem
smokey.the.bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Det är väl klumpsumman som ska ut?
Sen är det ju alltid mat, bira och annat runt om när man går live och ser matchen.

Precis...
Citera
2010-03-13, 20:23
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Jag ber om ursäkt att jag just citerade dig, men när jag skrev ni antog jag att det skulle uppfattas som fler än en person.
Jag har förstått hela tiden vad du menar med bl.a Turunen, men jag har inte förstått mig på folk som skapar sig en uppfattning och tilltro på bara enstaka matcher.
Som sagt, jag kan bara ansvara för mina egna åsikter, och jag representerar knappast resten av AIK:s supportrar. Du är välkommen att citera det jag skriver, men då är det bäst du är förberedd på att diskutera med just mig.
Citera
2010-03-13, 20:52
Medlem
FinalTwelves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Ha även i åtanke att han är 28 år och har redan varit ut på en proffsvända.....familjen trivs utmärkt i gbg....han trivs själv alldeles förträffligt i blåvitt. Drar han så ska det vara ett mycket bra kontrakt enligt honom själv. Om det är nån som vill ge en 28 åring från Sverige det får framtiden utvisa....jag tror det inte

28 bast ja, men fortsätter han sin målform så kan nog inte klubbar i europa hålla sig. Börjar han göra mål i landslaget också så kommer han lämna götet garanterat. Och han kan nog inte motstå de pengar som väntar honom då.
Citera
2010-03-13, 21:14
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalTwelve
28 bast ja, men fortsätter han sin målform så kan nog inte klubbar i europa hålla sig. Börjar han göra mål i landslaget också så kommer han lämna götet garanterat. Och han kan nog inte motstå de pengar som väntar honom då.
Allt kan ju hända absolut, Men med tanke på ekonomin som råder för tillfället så tror jag det ska mycket till......blåvitt vill ju ha en rejäl peng liksom Hysén vill ha rejäl lön och bra klubb.Hade det varit för ett år sen hade det inte funnits en chans att han hade varit kvar i blåvitt.Vad gäller landslaget så tror jag tyvärr inte han kommer få så mycket speltid då Hamrén säkerligen värderar Zlatan(Om han kommer tillbaka) Elmander(tyvärr) Berg(Om han är skadefri högre). Dock skulle det vara jävligt intressant att se Zlatan med Hysén från start nån match då jag tror dom skulle funka bättre ihop än Elmander eller Berg. Skål!
Citera
2010-03-13, 21:16
Medlem
Citat:
Bara en bitter göteborgare skulle fortsätta tjata om AIKs spel. Vi har sedan man värvade flavio spelat mycket bra fotboll, inte alls mindre attraktivt än andra lag.
Sedan så förstår du väl själv att man idag har anpassat spelet mer till Hysen än 07/08 då det är nu han presterar, vore ju konstigt om man baserade spelet på någon som var dålig.
Jag vill även påminna mig om att IFK hade det väldigt svårt offensivt när Hysen vart skadad i bajen-matchen förra året. Visserligen tog man 6/9 poäng men jag tror nog ingen skulle kalla IFK - GAIS eller MFF - IFK för bra insatser.

Ser hellre en match sluta 3-0 än 1-0 för att vara ärlig. AIK, mästare på uddamålssegrar (samt snittade ungefär ett gjort per match). Tragiskt att ett sådant lag lyckades vinna. Men nu är det 2010 och det kommer förhoppningsvis bli en annan vinnare.

Få se nu imorgon hur snacket går när AIK förlorat mot nykomlingarna.
Citera
2010-03-13, 21:20
Medlem
FinalTwelves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Ser hellre en match sluta 3-0 än 1-0 för att vara ärlig. AIK, mästare på uddamålssegrar (samt snittade ungefär ett gjort per match). Tragiskt att ett sådant lag lyckades vinna. Men nu är det 2010 och det kommer förhoppningsvis bli en annan vinnare.

Få se nu imorgon hur snacket går när AIK förlorat mot nykomlingarna.

Jag är säker på att alla tycker så.

Och jag ser hellre AIK vinna med 1-0 än att spela oavgjort eller förlora.
Citera
2010-03-13, 21:26
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Alltså är Hysén riktigt smart nu och vill ut i Europa så skriver han på för oss, vet inte om han platsar i dagens AIK, men ett par inhopp kan han väl få göra.
Hos oss skulle han iaf kanske få chansen att göra någon match i CL och på så sätt kanske ett par klubbar skulle få upp ögonen för honom.

Moderator!

Det här inlägget måste flyttas till Humor.

Mvh

Groovesnus
Citera
2010-03-13, 22:03
Medlem
smokey.the.bears avatar
Offtopic: Vafan gör rubarth i melodifestivalen

Kalmar kommer dock bli årets flopp, deras backlinje är ju sämre en blåhagens BK i division 17
Citera
2010-03-13, 22:03
Medlem
feldgraus avatar
Men ge er.

En massa jävla snack från diverse håll om att Blåvitt spelade dåligt, inte imponerade, blaha, blaha, och så vidare. Den här matchen var väl så gott som en kopia på supercupfinalen. IFK lyckas trycka dit första bollen (som AIK lyckades för en vecka sedan). Då kan man dra fördel av planens usla skick och ligga på defensiven och bara sticka upp när man får läge. När det egna laget spelar så heter det att "men hallå, det är klart att vi spelar taktiskt", när andra lag spelar så heter det att "öhhh, tråkigt spel som inte imponerar". Lite självkritik kanske? Första målet kommer bli avgörande i väldigt många matcher på väldigt många leråkrar i vår.

Blåvitt gjorde en taktiskt väl genomförd match i dag precis som AIK gjorde i supercupen. Blåvitts spel i dag imponerade ungefär lika mycket (lite) som AIK:s då. Det går inte direkt att dra några slutsatser av det. Än mindre går det att dra några slutsatser av hur Blåvitt spelar när det går att spela längs marken. Tro det eller ej, men Blåvitt har gått från att vara Arne Erlandsens långbollsspelande lag av årgång 2004 och 2005 och spelade både hösten 2008 och våren 2009 en väldigt fin passningsfotboll som tyvärr inte höll hösten 2009 när det blev stort spelartapp. På en ordentlig fotbollsplan kommer det spelet återigen att komma fram.

Angående Hysén då. Jag tror inte han flyttar utomlands i sommar om budet inte är snuskigt bra. Han är 28 år, har haft en vända i England, har stadgat sig här i stan. Han kommer inte dra till Nederländerna, Schweiz, Belgien, Österrike eller Rumänien på första bästa bud (oavsett hur lukrativt det är). Ska han sticka ska det dels vara något riktigt lockande, dels ett lag som han har nästan garanterad speltid i, dels ett lag i en stad som passar familjen. Och när ett sådant bud kommer får IFK ordentligt med betalt. Att vi är så jävla beroende av Hysén är också lite av en faktoid. Vi gjorde 53 mål i fjol varav Tobbe stod för 17. Det finns andra som kan träda fram om det är nödvändigt.

Fy fan vad gött att Allsvenskan är igång igen.

/feldgrau
Citera
2010-03-13, 22:09
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Men ge er.

En massa jävla snack från diverse håll om att Blåvitt spelade dåligt, inte imponerade, blaha, blaha, och så vidare. Den här matchen var väl så gott som en kopia på supercupfinalen. IFK lyckas trycka dit första bollen (som AIK lyckades för en vecka sedan). Då kan man dra fördel av planens usla skick och ligga på defensiven och bara sticka upp när man får läge. När det egna laget spelar så heter det att "men hallå, det är klart att vi spelar taktiskt", när andra lag spelar så heter det att "öhhh, tråkigt spel som inte imponerar". Lite självkritik kanske? Första målet kommer bli avgörande i väldigt många matcher på väldigt många leråkrar i vår.

Blåvitt gjorde en taktiskt väl genomförd match i dag precis som AIK gjorde i supercupen. Blåvitts spel i dag imponerade ungefär lika mycket (lite) som AIK:s då. Det går inte direkt att dra några slutsatser av det. Än mindre går det att dra några slutsatser av hur Blåvitt spelar när det går att spela längs marken. Tro det eller ej, men Blåvitt har gått från att vara Arne Erlandsens långbollsspelande lag av årgång 2004 och 2005 och spelade både hösten 2008 och våren 2009 en väldigt fin passningsfotboll som tyvärr inte höll hösten 2009 när det blev stort spelartapp. På en ordentlig fotbollsplan kommer det spelet återigen att komma fram.

Angående Hysén då. Jag tror inte han flyttar utomlands i sommar om budet inte är snuskigt bra. Han är 28 år, har haft en vända i England, har stadgat sig här i stan. Han kommer inte dra till Nederländerna, Schweiz, Belgien, Österrike eller Rumänien på första bästa bud (oavsett hur lukrativt det är). Ska han sticka ska det dels vara något riktigt lockande, dels ett lag som han har nästan garanterad speltid i, dels ett lag i en stad som passar familjen. Och när ett sådant bud kommer får IFK ordentligt med betalt. Att vi är så jävla beroende av Hysén är också lite av en faktoid. Vi gjorde 53 mål i fjol varav Tobbe stod för 17. Det finns andra som kan träda fram om det är nödvändigt.

Fy fan vad gött att Allsvenskan är igång igen.

/feldgrau

Om du syftar på mig så har jag inte kritiserat IFK:s insats idag, då jag är av åsikten att det är de 3 poängen som räknas. Att KFF sedan hade otur både när det gäller era avslut och sina egna eller att resultatet inte speglade matchbilden är knappast något unikt inom fotbollen och det spelar i längden ingen större roll. Allt som räknas är att IFK tog tre poäng.
Citera
2010-03-13, 22:15
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Om du syftar på mig så har jag inte kritiserat IFK:s insats idag, då jag är av åsikten att det är de 3 poängen som räknas. Att KFF sedan hade otur både när det gäller era avslut och sina egna eller att resultatet inte speglade matchbilden är knappast något unikt inom fotbollen och det spelar i längden ingen större roll. Allt som räknas är att IFK tog tre poäng.

Jag riktade mig till dem som kände sig träffade. Du får avgöra själv om det inkluderar dig eller ej.

"Problemet" är väl att 3–0 i dag speglade matchbilden ungefär lika bra som 1–0 för er förra helgen speglade den matchbilden, men att vissa har en oerhörd oförmåga att se det. Blåvitt hade, tro det eller ej, ett par farliga lägen i supercupfinalen om än inte riktigt lika vassa som Kalmars i dag—fast så många hade de knappast heller, Blåvitt hade 5–1 på skott mot mål i dag till exempel (enligt SvFF)—men eftersom det var AIK som stod på andra sidan då har många gnagare svårt att se att 1–1 kanske hade varit ett rättvist resultat. När det istället är IFK som står på den "tursamma" sidan är tongångarna helt andra.

Jag är inte heller felfri, helt objektiv eller någon neutral åskådare, men någon måtta får det ändå vara på hur enögd man kan vara.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in