2010-04-26, 09:30
Medlem
whus avatar
Någon som hör något inifrån Aik -> Skriver detta på Gnagarforoum -> En högst tvivelaktig fotbollssite gör en artikel om internetryktet -> Aftonbladet får nys på detta och vips så är hela riket informerat.

Både jag själv och andra får ut en del information från min egen klubb, självklart i olika grader person till person, jag förstår verkligen inte, hur man som supporter som fått reda på en nyhet som denna kan gå ut och sprida det på nätet, förstår inte folk att det är direkt skadligt för sin egna klubb.

Det känns som att de människor som skeppar ut såna här nyheter är mer intresserade av att folk ska få veta att deras egen person (i detta fall ett nick på ett forum) har insyn och förmåga att få fram info inom sin klubb. Är det verkligen värt mer än att ha arbetsro och lugn inom klubben, nyheten kommer ju ut till vanligt folk ändå när allt är klart? Jag förstår verkligen inte hur man kan agera på det här viset

Då så, jobb ett par timmar till sen hyrbil till Malmö (planerat in kundmöten i Köpenhamn på tis-ons ) för att se DIF kriga sig till en pinne.
Tommi i mål känns verkligen inte lysande, kul dock att han får chansen i några allsvenska matcher och inte bara cupmatcher som annars är brukligt för andramålvakter. Tyvärr tror jag det blir svettigt för kistagrabben då jag tror det vankas bombardemang a la grande från skånepågarna.

Backlinjen känns som att ytterbackarna får fortsatt förtroende och att Lyyski eller Hagge bildar mittbackspar med den gjutne Joona Toivio. Jag själv skulle satsat på Lyyski. Och låt oss nu få se ett stabilt försvar, föga troligt, men vem vet? Idag kanske det klaffar, de lär ju få hålla sig sysselsatta iallafall.

Mittfältet, vilka som än spelar där, måste hålla sin triangel tätare, förra matchen upplevde jag att Prince och Philip var i knät på backlinjen medan Kasper var allt för långt upp i banan. Tighta till det mer, var hårda som sten och sluta kladda på bollen så jävligt Prince!

Anfall, idag måste yttrarna komma ner mer i försvarställning så det kanske mer bildar ett 451 när Mff ska bygga anfall. Försvarspelet är uselt, det gäller faktiskt i varenda lagdel. Bättring! Oremo visade lite krigarinstinkt sist, fortsätt så, kriga dig trött så vi kan byta in Kennedy i 70'! På vänsterkanten vill jag ha Milic, dels efter hattricket i U21 dels var Youssef inte något vidare sist. Tyvärr tror jag att vi får se högerkanen tom ikväll ( )

KÄMPA DJURGÅRDEN!
Citera
2010-04-26, 09:38
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det kan inte vara lätt att vara sork?
Vad jag sa är att varenda ajkare går i taket av ett rykte som började spridas på GF innan det är bekräftat från aik-håll. GF som har ungefär lika hög sanningshalt som sagoscenen.
För att göra en lång historia kort så ska jag börja använda mitt trollkonto på GF och sprida ondsinta rykten lite då och då för att röra om i grytan.

Och till det viktiga, ikväll kommer vi kryssa mot mff och börja vår resa närmare mitten!

Nu var det lite mer lättförståeligt. Även om det är trams.
Citera
2010-04-26, 09:47
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Nu var det lite mer lättförståeligt. Även om det är trams.

Hade du bemödat dig med att faktiskt läsa mitt första inlägg så skrev jag från mobilen och där har jag inte åäö vilket gör det lite svårare för begåvningsreservern att förstå.
Och varför är det trams? Det är ju från GF det kommer ursprungligen.
Citera
2010-04-26, 10:00
Medlem
ubersantas avatar
grekiska klubben bekräftar ju nyheterna nu om Stahre
Citera
2010-04-26, 10:03
Medlem
råttorna lämnar ett sjunkande skepp...
Citera
2010-04-26, 10:07
Medlem
Skön stahre jävla svikare
Citera
2010-04-26, 10:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline

Underbart!
Citera
2010-04-26, 10:11
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline

Hej Gnaget!
Citera
2010-04-26, 10:11
Medlem
Ari.Golds avatar
Från AIK's officiella hemsida.

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2712
Citera
2010-04-26, 10:12
Medlem
Vad ligger oddset på att Stahre kommer vara expertkommentator inom ett halvår?
Citera
2010-04-26, 10:24
Medlem
Casabas avatar
Utan att ha gjort någon större sökning; har Wesström tidigare tränat något A-lag?
Citera
2010-04-26, 10:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Utan att ha gjort någon större sökning; har Wesström tidigare tränat något A-lag?

Wikipedia infon som lär uppdateras närsomhelst:
Björn Wesström, född 11 september 1972, var tidigare scoutingchef i AIK Fotboll AB, och är sedan november 2008 sportchef i samma klubb. Han började spela fotboll i AIK när han var 13 år och har tidigare varit ansvarig tränare för juniorlaget.

Att ha tränat junisar räcker lätt för att ta hand om a-laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in