2010-04-03, 21:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Nej jag håller inte koll på allsvenskans bottenlag...

Då gör du bäst i att hålla dig utanför denna tråd din pajas..
Citera
2010-04-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Då gör du bäst i att hålla dig utanför denna tråd din pajas..

Ja du har ju verkligen mandat att bestämma det...

Dembo är inte, har aldrig och kommer aldrig att bli en topp-målvakt. Inse detta.

Han är alldeles för ojämn.
Citera
2010-04-04, 00:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Dembo är inte, har aldrig och kommer aldrig att bli en topp-målvakt. Inse detta.

Du är, har aldrig, och kommer aldrig säge någonting vettigt... Inse detta..

Hejdå
Citera
2010-04-04, 00:48
Medlem
Jesusvodkas avatar
Jag vet inte så mycket om fotboll men jag har en fråga.
Är Malmö FF bra?
Citera
2010-04-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Jag vet inte så mycket om fotboll men jag har en fråga.
Är Malmö FF bra?

http://svenskfotboll.se/allsvenskan/tabell-och-resultat/

Här kan du följa hur tabellen utvecklar sig i Allsvenskan 2010, så kan du dra dina egna slutsatser.

För du kan väl det? Dra egna slutsatser?
Citera
2010-04-04, 01:32
Medlem
csts avatar
Citat:

Dembo var allsvenskans bästa målvakt 2007 och är när han spelar bra fortfarande en utav de bästa i serien. Matchen mot BP såg ut som gammal god form. Jag föreslår att du faktiskt ser honom spela innan du börjar uttala dig.
Citera
2010-04-04, 01:40
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Dembo var allsvenskans bästa målvakt 2007 och är när han spelar bra fortfarande en utav de bästa i serien. Matchen mot BP såg ut som gammal god form. Jag föreslår att du faktiskt ser honom spela innan du börjar uttala dig.

Sluta nu, Dembos tavlor är av mästerlig klass men han kommer aldrig bli en vettig målvakt. Killen höll på att kosta er allsvenskt spel.
Citera
2010-04-04, 01:47
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Sluta nu, Dembos tavlor är av mästerlig klass men han kommer aldrig bli en vettig målvakt. Killen höll på att kosta er allsvenskt spel.
Absolut, men har man sett hans högstanivå så vet man att han är en klart duglig allsvensk målvakt.

Blir han bara jämnare är han helt klart en av AS bästa målvakter.
Citera
2010-04-04, 11:20
Medlem
BaNffs avatar
Citat:
Absolut, men har man sett hans högstanivå så vet man att han är en klart duglig allsvensk målvakt.

Blir han bara jämnare är han helt klart en av AS bästa målvakter.

En bil som presterar som en Ferrari några dagar om året och som en Lancia resterande dagar är inte en av världens bästa bilar.

Du kan inte bara titta på hans toppdagar när hans dåliga dagar är så många fler, man kan inte säga att en målvakt som gör så många tabbar är bra, det går inte. Om inte annat sprider det enorm osäkerhet i en backlinje, man vet aldrig var man har en sådan målvakt.

De flesta backar föredrar med all säkerhet en målvakt som är stabil framför en som gör spektakulära räddningar men som i nästa sekvens kan släppa in en strumprullare.

Jag har sett Rami Shaabans högstanivå. Betyder det att han är en av Sveriges bästa målvakter?
Citera
2010-04-04, 12:44
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
William efternamn omöjligt att stava eller uttala skadad i flera månader.

Jag ger upp.
Tråkigt för honom, men blåvitt lider inte så värst mycket av det.Han har inte visat framfötterna direkt när han fått chansen
Citera
2010-04-04, 14:06
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
En bil som presterar som en Ferrari några dagar om året och som en Lancia resterande dagar är inte en av världens bästa bilar.

Du kan inte bara titta på hans toppdagar när hans dåliga dagar är så många fler, man kan inte säga att en målvakt som gör så många tabbar är bra, det går inte. Om inte annat sprider det enorm osäkerhet i en backlinje, man vet aldrig var man har en sådan målvakt.

De flesta backar föredrar med all säkerhet en målvakt som är stabil framför en som gör spektakulära räddningar men som i nästa sekvens kan släppa in en strumprullare.

Jag har sett Rami Shaabans högstanivå. Betyder det att han är en av Sveriges bästa målvakter?
Läser du ens vad jag skriver? Jag skriver att Dembo är en klart duglig allsvensk målvakt i dagsläget, du kanske tycker något annat, men jag anser att han funkar i allsvenskan.

Är han toppresterande vilket han t.ex. var 2007 så är han en av allsvenskans absolut bästa målvakter, och då handlar det inte om en eller två matcher utan över en helt säsong. Att du sedan spottar ur dig floskler som vi andra redan känner till stärker knappast din argumentation.
Citera
2010-04-04, 14:36
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Läser du ens vad jag skriver? Jag skriver att Dembo är en klart duglig allsvensk målvakt i dagsläget, du kanske tycker något annat, men jag anser att han funkar i allsvenskan.

Är han toppresterande vilket han t.ex. var 2007 så är han en av allsvenskans absolut bästa målvakter, och då handlar det inte om en eller två matcher utan över en helt säsong. Att du sedan spottar ur dig floskler som vi andra redan känner till stärker knappast din argumentation.
Jag håller med,
Oftast presterar han bra i matcher och gör få tavlor. Problem är dock när han gör tavlorna är det ofta rejäla missar, men spelar det någon roll om man gör en stor miss och det blir mål eller en liten miss och det blir mål? Tror han blivit känd för att vara "dålig" pga stora missar. Men mål som mål...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in