2010-03-29, 22:00
Medlem
xdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbebebbe
Jag kunde inte se pojkarna i svart spela mot GAIS, kan någon vänlig själ sammanfatta matchbilden?

Bara lyssnat och tittat på fotbollskväll, men GAIS verkade pressa högt och få utdelning, samtidigt som AIK hade världens taffligaste målvakt.
Citera
2010-03-29, 22:00
Medlem
Krayziebones avatar
Wooouuuuusssshhhh HELVETE
Bedrövligt lir av AIK i alla 3 matcherna, har vi ens haft någon försäsong, har vi träningar? Ser fan inte ut så iallafall.

Sagt det förut och det tåls att säga igen Maanoja är INTE en bra målvakt, alldeles för jävla fummlig med bollen, både stopp,nedtagningar och utsparkar, spel med fötterna, boxar ja allt.
Sen verkar det som han vill spela häftig ibland och så gör han en jättetavla sekunden efter.

Nej in med ynglingarna i laget, då Atta och Engblom var dom ända bra!
Citera
2010-03-29, 22:03
Medlem
Brullas avatar
En riktigt usel match idag av AIK men som jag tror i längden kan vara positivt för laget. Idag syntes tydligt skillnaden mellan AIK i år och i fjol. Förra året var vi det absolut jobbigaste laget i Allsvenskan att möta. I år är det helt tvärtom. I matcher som den här behöver man kunna spela lite grisigt, aggressivt och fult. Det kan inte vi i år. Måhända kunde t.ex. Kenny ha bidragit lite till det men han är knappast den avgörande skillnaden.

Förra året visste motståndarförsvararna att varje nickduell efter ett långt uppspel skulle bli jobbigt för dem när Ivan spelade på topp. Tillika visste motståndaranfallarna att det skulle göra ont att få en hyperaggressiv Jos i ryggen varje gång de skulle ta emot bollen. Jag säger inte att Atta inte gör det bra, tvärtemot är han vår bästa spelare hittills den här säsongen, men han är inte lika jobbig att möta. Jag håller med de som förra våren sa att vi spelade höstfotboll på våren.

Årets AIK kommer prestera bra fotboll när planerna blir bättre, det tvivlar jag inte en sekund på. Vi har väldigt bollskickliga fotbollsspelare som kommer spela en bra "possession football" och skapa många målchanser ju längre säsongen lider. Men tills dess behöver Stahre en plan för att vi ska ha en chans på topplacering när höstsäsongen drar igång.

Jag hoppas personligen att Eguren flyttas ner på mittfältet och att vi liksom idag spelar 4-4-2. Då kan vi hota på fler sätt och blir då jobbigare att möta. Avsaknaden av en tung anfallare får lösas genom att vi spelar mer på djupet än tidigare. Vi måste spela efter förutsättningarna.

Det var inte mycket positivt i dagens match men om jag ska plocka fram några få saker får det bli att Atta fortsatt visar bra vilja, Engbloms debut från start samt Bojans vänsterfot som stundtals hittade rätt med några bollar.
Citera
2010-03-29, 22:11
Medlem
Rubarth23s avatar
Nyss hemkommen från hockeyn vilket vi vann, men fyfan säger jag bara om fotbollsmatchen.
Inte sett den, men enligt rapporter var hela AIK usla, speciellt Tomi.
Nu börjar det bli dags att plocka pinnar nu om vi ska haka på topp-4.

Que sera sera - Vi håller på AIK.
Citera
2010-03-29, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xdr
Bara lyssnat och tittat på fotbollskväll, men GAIS verkade pressa högt och få utdelning, samtidigt som AIK hade världens taffligaste målvakt.

GAIS hade inte ens maximal utdelning ikväll. Wanderson sumpade ett friläge, t.ex. AIK var värdelösa, hotade aldrig.
Citera
2010-03-29, 22:23
Medlem
olllies avatar
HIF var riktigt bra idag. Än en gång visar Markus Lantz varför han är seriens bästa balansspelare. Kul att alla nyförvärven dessutom verkar kommit till ro i startelvan och börjar prestera direkt. Matte Lindström kommer bli riktigt viktig med sitt uppoffrande kantspel. 9 p på 3 matcher och rättvis serieledning.

Att sen se AIK förlora mot GAIS gör omgången perfekt. Bisarrt att man ens tog in Egueren. Vad tänkte man där? Han har ju inga offensiva kvaliteter
Citera
2010-03-29, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
HIF var riktigt bra idag. Än en gång visar Markus Lantz varför han är seriens bästa balansspelare. Kul att alla nyförvärven dessutom verkar kommit till ro i startelvan och börjar prestera direkt. Matte Lindström kommer bli riktigt viktig med sitt uppoffrande kantspel. 9 p på 3 matcher och rättvis serieledning.

Att sen se AIK förlora mot GAIS gör omgången perfekt. Bisarrt att man ens tog in Egueren. Vad tänkte man där? Han har ju inga offensiva kvaliteter

Ja, Helsingborg ser ju onekligen starka ut. En positiv överraskning! Tycker att det är ett av få småtrevliga lag i Sverige. Spelar väldigt kreativt! Vem är Tobias Hysén?
Citera
2010-03-29, 22:25
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungligfot
GAIS hade inte ens maximal utdelning ikväll. Wanderson sumpade ett friläge, t.ex. AIK var värdelösa, hotade aldrig.
Att vi inte hotade är felaktigt. Första 30 var vi riktigt pigga. Hade Engblom satt sin chans hade det kanske blivit en annan matchbild. Dessutom var det frisparken som Dime nästan släppte in ovanför sig.

Med det inte sagt att vi inte var värdelösa idag.
Citera
2010-03-29, 22:28
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Gött med en seger. Kan vi spela som idag i varje match (det kan vi inte) så skulle jag sova bättre om nätterna. Berg- och dalbanan lär rulla vidare. BP borta i nästa match är ju ett utmärkt tillfälle att dippa och ge bort några pinnar.

Ayarna var banans kung och stört omöjlig att ta bollen ifrån. Joel Johansson gjorde precis det man hoppats på. Vore inte dumt att behålla honom året ut. Wanderson börjar så smått varva upp.

Tyckte nästan lite synd om aik-finnen, även om bara det första målet kan lastas honom. Sista halvan av andra vågade ju inte ens backarna lira hem till honom i relativt ostörda lägen.
Citera
2010-03-29, 22:33
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Att vi inte hotade är felaktigt. Första 30 var vi riktigt pigga. Hade Engblom satt sin chans hade det kanske blivit en annan matchbild. Dessutom var det frisparken som Dime nästan släppte in ovanför sig.

Med det inte sagt att vi inte var värdelösa idag.

För en gång skull gjorde Dime knappt något misstag alls, och den frisparken var inte speciellt nära om jag minns rätt. Innan vi drog till matchen låg tippningarna på mellan 0-3 till 0-5 fast GAIS är GAIS, upphör aldrig att förvåna... Och beträffande er målvakt så var han bland den osäkraste jag sett på länge. Hans agerande på 1 - 0 målet var ren och skär armsvett.
Citera
2010-03-29, 22:36
Medlem
jansdieters avatar
Inget att orda om angående matchen. Gais var betydligt bättre än oss och var det några som liknande fjolårets AIK av dessa två lag så var det ju inte vi iallafall. Vart är fighting spiriten? Tycker slutskedet på matchen är talande. Gais får en offensiv frispark i typ 85:e. Istället för att lägga upp bollen så dom slår den fortare, så sparkar Bojan iväg bollen en bit. Vad fan liksom?

Tomi, Tomi, Tomi. Är det såhär du ska vara så får vi räkna med en tre bollar i baken varje match. Han hamnade i det förödande mellanläget hela jävla tiden. Noll pondus och att han vägrar kasta bollen nånsin gör mig så jävla frustrerad.
Flavio var urusel också. I en 4-4-2 uppställning där vi spelar med två rätt defensiva pjäser på mitten så ska man INTE droppa ner till mittfältet som han gjorde hela tiden.

Den enda jag vill credda är Engblom. Lovande som satan. Ser bra ut. Hade lite oflyt med bollarna idag, men nästa match kan det lika gärna vara tvärtom.

Måste ju ändå säga att jag är grymt imponerad av Mjällby och i synnerhet Ekenberg. Hade ju inte tackat nej till om vi lyckats knyta honom till Gnaget när vi ryckte i honom förut..
Citera
2010-03-29, 22:38
Medlem
Salorms avatar
Vilken härlig kväll det blev tillslut, och ändå är det 2 dagar kvar till match!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in