Citat:
Visst var den orutinerad men ingen kan väl påstå att det var en dålig trupp?
Ursprungligen postat av Hekter
Men det betyder i så fall att du bortser från säsongerna 2007-08 och halva 2009 där de lyckades få bra resultat med en relativt orutinerad trupp. Att bara döma dem för de senaste 20 är väl det med kortsiktigt.
Citat:
Jag påstår inte att dom gjorde det dåligt förra hösten. Det jag påstår är att det rätt så länge nu har funnits ett problem i spelet och att Rehn/Olsson har ett väldigt begränsat sätt att försöka lösa det på. När en spelare inte funkar i rollen så kastar dom in nästa som inte heller har dom egenskaperna som krävs, något som jag bara kan kalla en vild förhoppning att det ska lösa sig.. Har jag fel i det?
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Att säga att Rehn/Olsson är överhajpade känns lite konstigt. Alla vet vad de är duktiga på och alla vet vad de har för svagheter. Och att säga att Rehn/Olsson gjorde det dåligt förra hösten känns lite konstigt, Blåvitt hade en löjligt tunn trupp och att lyckas vara med till slutet var en prestation som inte endast hade med Hannes Stiller att göra.
Om någon tränare varit överhajpad de senaste åren så är det väl Rikard Norling, han hade två bra säsonger med AIK men sedan lyckades han inte med mycket och nu tränar han ett superettanlag.
Om någon tränare varit överhajpad de senaste åren så är det väl Rikard Norling, han hade två bra säsonger med AIK men sedan lyckades han inte med mycket och nu tränar han ett superettanlag.
Och Norling var ett av mina exempel också..
Poängen i mina exempel är till väldigt stor del en ovilja eller oförmåga till förändring. Det går bra så länge ett recept fungerar men när det inte fungerar längre av någon anledning så låser det sig. Det hände med Norling, det hände med Haglund, det hände med Rehn/Olsson och det finns tecken på att Stahre kan gå den vägen..
Är det verkligen rätt att så förbehållslöst hylla en ung tränare på grund av att han har lyckats en gång?