2010-03-30, 10:05
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeThaiWalker
Bedrovlig inledning av Super-Gnaget, men det ordnar sig snart. En-tva nya spelare sa forsvarar vi gulden!!!

Kommer det verkligen komma in nyförvärv i AIK?
Citera
2010-03-30, 10:36
Medlem
funerals avatar
Samma knackiga start som förra året. Fast så här uselt var det längesen jag såg blåvitt, 2a på bollen matchen igenom.Knappt en enda vunnen närkamp, knappt en enda vunnen höjdboll(Ändå var det det enda vi slog matchen igenom)
Faltsetas bevisade ännu en gång att gan inte är mogen för startelvan, känns osäker och kommer fel allt som oftast. Elmar var även han dålig, stog still på samma ställe hela matchen. Backlinjen var total katastrof, Jönsson hade lekstuga med Sigurdsson flera gånger.Hjalmar gjorde den sedvanliga tavlan som renderade i 2-0. Kalle hade stora problem med allt.
Nåja, vi har trots allt mött 3 lag som är tippade att komma på den övre halvan, dessutom 2 bortamatcher. Under april möter vi dif, bp, ellos, malmö hemma och åtvid och trelleborg borta så runt 15 poäng måste vi klara av att ta.
Citera
2010-03-30, 11:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Nåja, vi har trots allt mött 3 lag som är tippade att komma på den övre halvan, dessutom 2 bortamatcher. Under april möter vi dif, bp, ellos, malmö hemma och åtvid och trelleborg borta så runt 15 poäng måste vi klara av att ta.

Så för att få godkänt måste ni vinna 5 av 6 matcher? Den kan nog bli tung.
Citera
2010-03-30, 11:48
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så för att få godkänt måste ni vinna 5 av 6 matcher? Den kan nog bli tung.
Ja eller vinna 4 och spela 2 oavgjorda....jag sa runt 15 poäng
Citera
2010-03-30, 12:34
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Kommer det verkligen komma in nyförvärv i AIK?

Ja men inte förens i sommar. Burgic ut och en brasse in.
Citera
2010-03-30, 12:45
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Ja men inte förens i sommar. Burgic ut och en brasse in.

Jo, det visste jag.. Lät bara på han jag citerade att det skulle komma nu i vår, jag kanske tolkade fel!

Btw, är det AIK som vill bli av med Burgic pga skadorna?
Citera
2010-03-30, 13:08
Medlem
Rubarth23s avatar
Råsunda godkänd för spel i nästa hemmamatch mot Örebro.
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2566
Citera
2010-03-30, 13:13
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Råsunda godkänd för spel i nästa hemmamatch mot Örebro.
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2566
Who would have thunk it? Planen var ju knappt sämre efter matchen mot BP än den var mot supercupfinalen. Däremot har de vetat om att det har behövts ca en vecka med gynnsamt väder för att det ska börja ta sig. Så de passar på att gå ut och döma ut planen när det är en lucka i spelschemat på ett par veckor. Vips, nu kan ingen säga att de inte gjort något för att förbättra kvalitén på planerna. Pajasförbund.
Citera
2010-03-30, 15:21
Medlem
Rubarth23s avatar
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2568
CH utlånad till Gif Sundsvall.
Känns sådär, Sandefjord hade nog varit ett bättre alternativ..
Citera
2010-03-30, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Varför ska vi unna Mjällby framgång? Ett lag som MFF har haft skitsvårt mot. Hur många gånger har de slagit ut MFF i cupen? I Superettan 2000 tror jag att det blev oavgjort på hemmaplan och förlust borta.
Ser det mer av egoistiska skäl. Har upplevt många trevliga somarkvällar i Hällevik, supportrarna är grymt trevliga och det finns ingen mer vackert belägen arena i fotbolls-Sverige.
Citera
2010-03-30, 15:44
Medlem
erikbes avatar
Det känns som att verkligheten har hunnit ifatt oss i blåvitt. Har vi i själva verket "överpresterat" i ett par säsonger?
Citera
2010-03-30, 15:59
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Det känns som att verkligheten har hunnit ifatt oss i blåvitt. Har vi i själva verket "överpresterat" i ett par säsonger?

Precis som i vårat fall (AIK) är det för tidigt att dra några växlar ännu. Det oroväckande är väl att tränarna varken i AIK eller IFK verkar inse vad som är fel och försöka ändra på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in