2010-03-30, 17:23
Medlem
Cruachans avatar
Man får passa på att njuta just nu som MFF:are, det händer ju trots allt inte särskilt ofta! Extra skön blir känslan i magen då man läser alla inlägg från förtvivlade gnagare och glennar.
Citera
2010-03-30, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Man får passa på att njuta just nu som MFF:are, det händer ju trots allt inte särskilt ofta! Extra skön blir känslan i magen då man läser alla inlägg från förtvivlade gnagare och glennar.

Jag håller med! Även om jag inte är särskilt förtjust i MFF.
Citera
2010-03-30, 17:32
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungligfot
Det vet du?
Exakt, hans snack och hans barnsliga uppsyn tar fokus från hans medspelare. Är du säker på att alla tycker det är angenämt? Min åsikt är att det snarare missgynnar hans lagkamrater. Alla vill ha bekräftelse, men alla kanske inte vill skämma ut sig för att få den.
Nej jag skrev "verkar". Alltså ät det rimligt att tro att det jag gjorde var ett antagande. Jag tror att det släpper pressen på den övriga truppen ja.
Citera
2010-03-30, 17:39
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Jo, det visste jag.. Lät bara på han jag citerade att det skulle komma nu i vår, jag kanske tolkade fel!

Btw, är det AIK som vill bli av med Burgic pga skadorna?

Hans kontrakt går som bekant ut och som du nämnde har han haft ofantliga problem med skador. Detta har ju spolierat det mest av hans tid i AIK, för när han var hel första året gjorde 5-6/12 matcher.
Sedan har han en av AIK:s högsta löner och ser man till vad han kostar är han inte värd att ha kvar.
Citera
2010-03-30, 17:42
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2568
CH utlånad till Gif Sundsvall.
Känns sådär, Sandefjord hade nog varit ett bättre alternativ..

Bra utlåning var missnöjd när det fallerade med Sandefjord. Han har varit borta rätt länge nu och behöver matchträning och i AIK står 2 anfallare före honom som det ser ut nu. Väldigt svårt att få matchtid för Jagne i vår. I Sundsvall får han förhoppningsvis tid att komma i form och kan då vara i slag igen till hösten. Jagnes spelartyp behövs och han avgjorde ju ett par matcher med sina inhopp förra året.
Citera
2010-03-30, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Nej jag skrev "verkar". Alltså ät det rimligt att tro att det jag gjorde var ett antagande. Jag tror att det släpper pressen på den övriga truppen ja.

Varför verkar det så?
Släpper pressen? Vilken press? Den sportsliga? Den mediala? Om hans snack i massmedia gör att den rent sportsliga pressen släpper på övriga truppen är det ju fantastiskt. Ha ha. Men jag tror knappast på det sambandet. Och du kan ju inte mena att den uppmärksamheten han får för sina prestationer på plan gör att pressen släpper på lagkompisarna. Är genuint intresserad av att veta hur en lagkompis alldeles för stora trut gör att ens egen press släpper. Redogör gärna för det.
Citera
2010-03-30, 17:47
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Hur är häckens chanser på att ta TFF idag?

Hmm, få se nu:
  • Inga stora bortfall pga skador, bara David Marek (knä) och Nyström (hälsena). 23 friska spelare
  • Tom Söderberg kanske är med i startelvan (han fick körtelfeber på landslagsresan)
  • Gräset såg "bra" ut när jag var där en sväng på lunchen, bättre än G:a Ullevi förra veckan men såklart inte normal-bra. Borde underlätta Häckens spel (som inte bygger på långbollar)
  • Hyggligt självförtroende så här i början.
Ser bra ut tycker jag, tippar 3-1
Citera
2010-03-30, 17:49
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Varför verkar det så?
Släpper pressen? Vilken press? Den sportsliga? Den mediala? Om hans snack i massmedia gör att den rent sportsliga pressen släpper på övriga truppen är det ju fantastiskt. Ha ha. Men jag tror knappast på det sambandet. Och du kan ju inte mena att den uppmärksamheten han får för sina prestationer på plan gör att pressen släpper på lagkompisarna. Är genuint intresserad av att veta hur en lagkompis alldeles för stora trut gör att ens egen press släpper. Redogör gärna för det.
Den mediala pressen ja. Journalisterna sticker hellre en bandspelare under näsan på Bojan än Pertan tex. Något som jag är fast övertygad om att det passar Pertan som handen i handsken så han kan koncentrera sig på sitt. Hur enkelt som helst.
Citera
2010-03-30, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Den mediala pressen ja. Journalisterna sticker hellre en bandspelare under näsan på Bojan än Pertan tex. Något som jag är fast övertygad om att det passar Pertan som handen i handsken så han kan koncentrera sig på sitt. Hur enkelt som helst.

Ok.
Men det passar knappast alla. Tror att det finns många i AIK som vill ha uppmärksamhet.
Citera
2010-03-30, 18:28
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Luktar lite Stenman. Ha ha.

Stenman?
Citera
2010-03-30, 18:39
Medlem
DanteAlighieris avatar
Hur har klumpfoten Mikael Dahlbäck varit i Gefle IF?
Citera
2010-03-30, 18:47
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Hur har klumpfoten Mikael Dahlbäck varit i Gefle IF?

Lite som vanligt, bränner allt som rör sig och hamnar förmodligen på noll baljor i år igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in