2010-04-13, 20:08
Medlem
Mufc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Frågan är om Mutumba ens är bland de 11 bästa yttermittfältarna i Allsvenskan.

Haha när han väl är bra så ja.. Annars så är han fan inte det! På tok för ojämn, mycket snack bara och jag kan inte förstå att han kan bära tröja nr 10!
Citera
2010-04-13, 20:46
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufc-
Haha när han väl är bra så ja.. Annars så är han fan inte det! På tok för ojämn, mycket snack bara och jag kan inte förstå att han kan bära tröja nr 10!
Är det inte det som gör en spelare bra? Att de de facto är bra, hela tiden, och inte bara ibland? Mutumba i landslaget? Jag tar fan hellre Lycén.
Citera
2010-04-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Jag har för mig att han sagt det tidigare, men är inte säker...
Mycket möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Frågan är om Mutumba ens är bland de 11 bästa yttermittfältarna i Allsvenskan.
Det är han definitivt, problemet är att han är väldigt ojämn, när han är bra är han riktigt bra. Inte för att jag känner någon större länktan efter att se honom i landslaget men jag är nästan säkert på att om en kille som hetat Pelle Karlsson och kommit från Danderyd gjort samma säsong som Mutumba hade han varit med i januaritruppen.
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Vem är AIKs nyförvärv Clecio egentligen? Verkar ju vara en riktigt loj jävel.

Artikel från fotbolldirekt.

Nu ska man väl ta en träning för vad en träning är men hela den här värvningen luktar lite panik. Att komma till en helt ny kultur, till ett lag som underpresterar och utmålas som en frälsare kan nästan bara gå fel.
Citera
2010-04-13, 20:57
Medlem
jansdieters avatar
Haha, jävlar vad folk här hakar på tidningarna nu.. Känns som att dessa tidningar ena stunden används som det största bespottningsmedlet deluxe ena sekunden och andra verkar folk ta allt ord för ord. Lite dubbelmoral månne?

Om någon undrar så kan jag säga att artikeln med Mutumba är ifrån tidningen Situation Sthlm. Artikeln skrevs innan hemmapremiären mot Mjällby, så huruvida Mutumba spelat bra eller dåligt efter det är helt ovidkommande. Han har ju en klockren poäng med tanke på att han ändå var tongivande i AIK ifjol.
Varför kvällstidningarna och morgontidningarna för den delen också gör en grej av det nu kan man ju ifrågasätta. Då bör dom väl iaf tillägga att artikeln skrevs för ett par månader sen...

Och ang. Clecio. Haha, kom igen. Snubben har gjort en/två träningar. Och att börja jämföra honom med Quirinho (eller hur han stavar) är patetiskt. För Clecio kommer inte ens kosta AIK en tiondel av det djif betala för redan nämnd.
Senast redigerad av jansdieter 2010-04-13 kl. 21:48.
Citera
2010-04-13, 21:15
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Mycket möjligt.

Det är han definitivt, problemet är att han är väldigt ojämn, när han är bra är han riktigt bra. Inte för att jag känner någon större länktan efter att se honom i landslaget men jag är nästan säkert på att om en kille som hetat Pelle Karlsson och kommit från Danderyd gjort samma säsong som Mutumba hade han varit med i januaritruppen.

Nu ska man väl ta en träning för vad en träning är men hela den här värvningen luktar lite panik. Att komma till en helt ny kultur, till ett lag som underpresterar och utmålas som en frälsare kan nästan bara gå fel.

Så du menar på fullaste allvar att Hamrén & co inte testar han i landslaget för att han är blatte?
Citera
2010-04-13, 21:36
Medlem
Jules.Winnfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap

Haha är du på riktigt?

Varför skulle de vara främlingsfientliga bara för att Mutumba inte presterar tillräckligt bra för att platsa?
Lätta jävla ursäkter du drar, att kalla Hamrén och grabbarna för rasister är fan bara dåraktigt.

Edit: Sicken miss
Senast redigerad av Jules.Winnfield 2010-04-13 kl. 21:49.
Citera
2010-04-13, 21:39
Medlem
Rubarth23s avatar
Hahaha pinsamt att folk hakar på tidningarna.
1. Clecio har absolut inte målats upp som någon frälsare, hör intervjun med Don Björn på http://AIKfotboll.se själva.
2. Att DN skriver en hel artikel om honom som flopp grundat på en träning måste jag bara ge: Han kostar inte AIK någonting, utom lön vilken säkert är sjukt låg då han hämtats från någon skitliga i Brasilien. Quirino kostade 14 miljoner, Clecio är här på 3 månaders provspel, duger han inte skickas han hem.
Citera
2010-04-13, 21:40
Medlem
LastCaresss avatar
Vad fan har Quirinho med saken att göra?
Citera
2010-04-13, 21:43
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jules.Winnfield
Haha är du på riktigt?

Varför skulle de vara främlingsfientliga bara för att Mutumba inte presterar tillräckligt bra för att platsa?
Lätta jävla ursäkter du drar, att kalla Hamrén och grabbarna för rasister är fan bara dåraktigt.

Dags att börja kunna kritisera sitt egna jävla lag/spelare ibland.

Du är medveten om att flaskbottnadgap är IFK Göteborg-supporter?

För övrigt förstår jag som AIK:are att Martin inte blir uttagen. Det handlar inte bara om spelet utan om personligheten också. Om att passa in i gänget. Han kanske gör det i AIK men antagligen inte i så många andra lag. Martin är en väldigt speciell personlighet.
Citera
2010-04-13, 21:47
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Vad fan har Quirinho med saken att göra?

Läs artikeln en gång till.
Citera
2010-04-13, 21:48
Medlem
Jules.Winnfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Du är medveten om att flaskbottnadgap är IFK Göteborg-supporter?

För övrigt förstår jag som AIK:are att Martin inte blir uttagen. Det handlar inte bara om spelet utan om personligheten också. Om att passa in i gänget. Han kanske gör det i AIK men antagligen inte i så många andra lag. Martin är en väldigt speciell personlighet.

Nu är jag Sicken miss av mig,
Citera
2010-04-13, 22:15
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Vem är AIKs nyförvärv Clecio egentligen? Verkar ju vara en riktigt loj jävel.

Artikel från fotbolldirekt.

Första träningen för Clecio? Härligt av Bojan att välkomna honom som en i gänget genom att skälla ut honom direkt. Bojan gör aldrig fel, Bojan är bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in