2010-03-23, 17:59
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men han blev filmad hela vägen in vetande om att TV4 jagade honom och ropa ord som inte hörde hemma i TV på den tiden av dygnet i alla fall
Men dom är rätt sega ibland på sånt här.
Ibland kan dom väl tom hinna spela en match innan den andra avstängningen kommer i effekt.
Hehe, jo, man förstod inte riktigt hur han tänkte där. Försökte hitta någon regel om när det ska meddelas om avstängning i efterhand men kunde inte hitta något. Det är lär väl finnas någon sorts preskriptionstid.
Citera
2010-03-23, 18:00
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag tyckte att det kännetecknade Mutumba förra säsongen med ett fåtal undantag, men av det jag sett i år (supercupen och BP) tycker jag att han verkar ha dragit ner på "spexandet" och börjat spela mer realistiskt. Jag tyckte han var en av de bättre på plan mot BP.

/feldgrau

Precis så är det. Mot Mjällby fick ingen till det, men mot BP var Mutumba en av planens bästa. Han har ju rycket och tekniken och kan enkelt ta sig förbi en back eller två och komma i bra läge för skott eller pass, vilket han fint visade. Jag tror han kan bli väldigt viktig för AIK i år om han nu alltså slipat bort det puerila trixandet och försöker spela så rakt och enkelt som möjligt.
Citera
2010-03-23, 18:15
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Precis så är det. Mot Mjällby fick ingen till det, men mot BP var Mutumba en av planens bästa. Han har ju rycket och tekniken och kan enkelt ta sig förbi en back eller två och komma i bra läge för skott eller pass, vilket han fint visade. Jag tror han kan bli väldigt viktig för AIK i år om han nu alltså slipat bort det puerila trixandet och försöker spela så rakt och enkelt som möjligt.

Hoppas du har rätt
Citera
2010-03-23, 18:18
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Jo men presterar man inte så ska inte namnet på tröjan ha nån betydelse. Jag tror inte man värvade Eguren för att ge honom tid att spela in sig i laget när han bara har 14 matcher på sig.
Men han kanske har nån slags klausul i kontraktet

Samtidigt är två matcher inte speciellt mycket tid att spela in sig i laget. Men jag tror som någon redan nämnt att får han bara lite press på sig så ska det nog gå bättre.
Citera
2010-03-23, 18:20
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Samtidigt är två matcher inte speciellt mycket tid att spela in sig i laget. Men jag tror som någon redan nämnt att får han bara lite press på sig så ska det nog gå bättre.
3 matcher om vi ska vara petiga
Men visst jag tror avstängningen i nästa match bara gör honom och aik gott. Då kan han samla ihop sig och ladda om.
Citera
2010-03-23, 18:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Hehe, jo, man förstod inte riktigt hur han tänkte där. Försökte hitta någon regel om när det ska meddelas om avstängning i efterhand men kunde inte hitta något. Det är lär väl finnas någon sorts preskriptionstid.
Diskuterade Rajjan med en polare igår pga då IFE löfte Johan Larsson och om hur det pratades om landslagsspel efter dessa 5 första matcher(Mats Ohlsson eller var det någon annan eller mer gubbar?).
Då kom vi in på denna utvisning han fick och främst då hur han betede sig.
Där det såg ut som han lurkolla bakåt och kolla om dom var med.
Sparkade på stolar och ropa "fittjävel"(för mig).
Och just vad faan han tänkte på när han gjorde det.

Ni som har koll på rajjan, gör han något väsen av sig, eller är han bara en okey AS-spelare?
För kan inte påminna mig att jag mer än sett hans namn någon gång.

Sen ska det bli skoj om hur han Johan Larsson fortsätter om hur han är den den där svackan kommer, för den kommer alltid förr eller senare.
Citera
2010-03-23, 18:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Han var bra, men tyckte han tog 1-2 dåliga beslut på avslut, som var lite väl liten vinkel på och hade några bra alternativ att spela.
Men han hitta in bollar in i mitten som borde ha varit betydligt farligare som då lagkamraten sjabbla bort en del.
Citera
2010-03-23, 18:47
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Diskuterade Rajjan med en polare igår pga då IFE löfte Johan Larsson och om hur det pratades om landslagsspel efter dessa 5 första matcher(Mats Ohlsson eller var det någon annan eller mer gubbar?).
Då kom vi in på denna utvisning han fick och främst då hur han betede sig.
Där det såg ut som han lurkolla bakåt och kolla om dom var med.
Sparkade på stolar och ropa "fittjävel"(för mig).
Och just vad faan han tänkte på när han gjorde det.

Ni som har koll på rajjan, gör han något väsen av sig, eller är han bara en okey AS-spelare?
För kan inte påminna mig att jag mer än sett hans namn någon gång.

Sen ska det bli skoj om hur han Johan Larsson fortsätter om hur han är den den där svackan kommer, för den kommer alltid förr eller senare.

Nu är jag AIK:are, men han har väl varit skadad ett tag nu. Under förra säsongen gjorde han väl inte mycket väsen av sig utan fick lämna plats åt Millic/Youssef. Vill minnas att det var mycket kritik på forumen mot honom när han lirade ytter, var många som ville se honom som anfallare istället.
Citera
2010-03-23, 20:11
Medlem
Gullegubbens avatar
Kul att fiskrensarna förlorade i sitt första derby. Alltid något ljus i mörkret.
Citera
2010-03-23, 21:10
Medlem
Jag tror inte jag sticker ut hakan allt för mycket när jag påstår att vi gjort den mest övertygande insatsen än så länge denna säsongen(missade dock Elfsborg igår ska jag kanske säga). Nu gäller det att kunna prestera lika bra spel på sämre gräsmattor.

Sen är det en ren fröjd att se våra matchtröjor, underbart stilrena!
Senast redigerad av Balkong 2010-03-23 kl. 21:24.
Citera
2010-03-23, 21:46
Medlem
Fan vad bra spel det var idag då. Riktigt positivt överraskad. Negativt dock med publiksiffran och stämningen i första halvlek. Det var rätt svagt.
Citera
2010-03-23, 21:46
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Jag tror inte jag sticker ut hakan allt för mycket när jag påstår att vi gjort den mest övertygande insatsen än så länge denna säsongen(missade dock Elfsborg igår ska jag kanske säga). Nu gäller det att kunna prestera lika bra spel på sämre gräsmattor.

Sen är det en ren fröjd att se våra matchtröjor, underbart stilrena!

Kändes som att ni mötte bättre motstånd än vad Elfsborg gjorde, dom fick ju 2-3 mål helt gratis.

Men tycker trots resultatet och det bländande spelet att MFF är väldigt ineffektiva. Många framtida matcher kommer inte bjuda på lika många målchanser.

Väldigt avundsjuk på er gräsmatta ska tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in