2010-03-08, 15:58
Medlem
Boijers avatar
Angående det där drömmålet.

Det är ju betydligt att svårare att göra ett sånt mål i seniorfotboll och på högre nivå överlag. Man ser olika sorters drömmål oftare i juniorfotboll än i seniorfotboll.
Citera
2010-03-08, 16:10
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boijer
Angående det där drömmålet.

Det är ju betydligt att svårare att göra ett sånt mål i seniorfotboll och på högre nivå överlag. Man ser olika sorters drömmål oftare i juniorfotboll än i seniorfotboll.
Kan ju ha att göra med att försvarsspelet i junisfotboll oftast är ganska så uselt. Det finns en anledning till att medelåldern bland försvarsspelare är högre än på andra positioner (målvakt borträknad).
Citera
2010-03-08, 16:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Kan ju ha att göra med att försvarsspelet i junisfotboll oftast är ganska så uselt. Det finns en anledning till att medelåldern bland försvarsspelare är högre än på andra positioner (målvakt borträknad).
Då har vi förklaringen till en annan har gjort par riktigt snygga mål, dvs spelat på en låg nivå med kassa försvarare
Citera
2010-03-08, 16:51
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Då har vi förklaringen till en annan har gjort par riktigt snygga mål, dvs spelat på en låg nivå med kassa försvarare
Syftar du på mig så tror jag aldrig att jag gjort ett mål. Jag spelade alltid defensiv mitt eller ytterback. En del kort har jag dock dragit på mig.
Citera
2010-03-08, 17:05
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Lite off-topic kanske men kolla in detta:
Blåvitts 17 årige landslagsspelare Jonathan Azulay gör 2-2 målet mot Stabaek i helgen.....med tanke målets kvalité så kan det mycket väl vara Sveriges nästa storspelare

http://www.stabak.no/junior_elite/g19/article10817.ece

cirka 2.40 in
Han är ju ingen Smuts direkt: http://www.youtube.com/watch?v=Rngqw7ifVCk

Men ja, riktigt snyggt. Och som så många andra redan sagt, ett mål gör ingen stjärna. Men imponerande att han ens tänker så är det ju. De flesta skulle nog försöka ta ner den och strumrulla den förbi stolpen med lite tur.
Citera
2010-03-08, 17:31
Medlem
Svensson181s avatar
Rrktigt jävla snyggt mål av Jonathan Azulay, med tanke på att han spelar mittback också så jävla gött att veta att han är i blåvitt..!
Citera
2010-03-08, 18:21
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Borde inte du hänga i superettan-tråden? Den här tråden är för lag som fortfarande spelar i allsvenskan vet du.

Jag "hänger" där i allra högsta grad, men det gör ju inte att mitt intresse för allsvenskan är som bortblåst direkt. Det ska bli spännande att följa vissa spelare där och det är alltid lika kul att se aik och dif:s matcher då man håller stenhårt på motståndarna

Premiären närmar sig så Forza Häcken o Mjällby!
Citera
2010-03-08, 18:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Syftar du på mig så tror jag aldrig att jag gjort ett mål. Jag spelade alltid defensiv mitt eller ytterback. En del kort har jag dock dragit på mig.
Spelade också back det mesta, därför de flesta mål blev snygga, har bra tryck i foten.
Höll på göra ett fullständigt fantastiskt mål när jag var på träningsläger en gång.

Gick över mittlinjen och folk sa skjut, gick par meter in i på deras sida och hörde uppmuntran till att skjuta igen.
Så avancerade lite till och tryckte till, gick som en spik rätt mot krysset, men den där målvakten sträckte på sig som attan.
Fick 3 fingrar på bollen och lyckades få den i ribban.
Blev lite ledsen för det hade varit en mål som hade blivit valt till årets mål annars(om man nu hade spelat annat än tränings match i ett B-lag ).

Gjort par snygga till, men varit närmare.
Ett sköt jag så hårt att jag inte hann se den gå i mål, dock fick beröm även från motståndarlaget som tyckte det var ett av dom snyggare dom sett.
Men jag hann inte se nått :/

Men när det kommer till gulakort, de har jag fått ett par stycken
men dom roligaste grejorna och "överkörningarna" har inte resulterat i gulakort, för dom har varit i situationen.
Glömmer inte en gubbe som sparka på allt som rörde sig.
Så kom bollen först i 50/50 läge, men så blide jag lite före och skicka på för kung och fosterland.

Och hade han inte varit i vägen så tror jag bollen lätt hade flugit 100m, gubben som kom lite efter in, gjorde en frivolt och blev tam som ett spädlamm efter det.
Tror tom att han bytte av sen och aldrig mer kom in, och mina lagkamrater skrattade som attan åt det hela.
Citera
2010-03-08, 18:27
Medlem
Rubarth23s avatar
Vad kan oddsen vara på en 1-0 seger mot Mjällby i premiären?
Citera
2010-03-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Vad kan oddsen vara på en 1-0 seger mot Mjällby i premiären?
Inte så höga va? Men själv skulle jag nog tippa på 2-1. Mjällby inleder positivt och gör ett mål den första kvarten sedan gör AIK två i andra halvlek.
Citera
2010-03-08, 19:13
Medlem
Viking-s avatar
Jag är lite mer optimistisk, 2-0 eller tom 3-0 känns möjligt.
Mjällby har värvat en ny anfallare med ännu kortare varsel än Eguren, utan erfarenhet från svensk fotboll, och Grahn är ju lite småskadad. Sedan är vi starkare på de flesta andra positioner (svårt att säga var Maanoja står just nu, men Asper är vass), det i samband med vår rutin och hemmaplan borde vara tillräckligt för att föra matchen och ta en komfortabel seger.
Citera
2010-03-08, 19:42
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag är lite mer optimistisk, 2-0 eller tom 3-0 känns möjligt.
Mjällby har värvat en ny anfallare med ännu kortare varsel än Eguren, utan erfarenhet från svensk fotboll, och Grahn är ju lite småskadad. Sedan är vi starkare på de flesta andra positioner (svårt att säga var Maanoja står just nu, men Asper är vass), det i samband med vår rutin och hemmaplan borde vara tillräckligt för att föra matchen och ta en komfortabel seger.
Ja, men just det här med premiärer.
Brukar bli 1-0 då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in