2010-03-16, 01:42
Medlem
Hajvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Skulle malmö spela mot sig själva då menar du?

Det är väl bara att kolla hur arenorna i allmänhet ser ut för att hajja hur mycket resurser det läggs ner på både plan och annat. MFF har en ny fräsig arena som politiker och annat plöjer ner pengar i för att visa vad duktiga de är. Råsunda däremot ska enligt förbundets planer rivas om två år. De skiter ju uppenbarligen fullständigt i hur den ser ut.

Får förtydliga vad jag menade, man kan inte sitta och klaga på konstgräs om man själv inte vet hur man ordnar en riktig fotbollsplan. Då får man helt enkelt skaffa en egen plastmatta eller sluta spendera pengarna som en bortskämd blondin.

Tuffare regler på planstandard behövs, gick ju inte att spela på gais jävla skitgräs. Antingen gör man sin klubb till åtlöje och köper plast eller så följer man denna personens initiativ :

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=1683

Nu vet jag inte mycket om AIKs ekonomi, men championsleaguekvalare som ni är borde ni väl kunna styra upp lite gräs?
Senast redigerad av Hajv 2010-03-16 kl. 01:47.
Citera
2010-03-16, 01:45
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajv
Får förtydliga vad jag menade, man kan inte sitta och klaga på konstgräs om man själv inte vet hur man ordnar en riktig fotbollsplan. Då får man helt enkelt skaffa en egen plastmatta eller sluta spendera pengarna som en bortskämd blondin.

Tuffare regler på planstandard behövs, gick ju inte att spela på gais jävla skitgräs. Köp plast eller följ denna personens initiativ :

Nu vet jag inte mycket om AIKs ekonomi, men championsleaguekvalare som ni är borde ni väl kunna styra upp lite gräs?
Det är inte våran arena....
Citera
2010-03-16, 01:49
Medlem
Hajvs avatar
Citat:
Det är inte våran arena....

Kreativt svar. Man borde väl kunna fixa en lösning på problemet ändå, eller det är för avancerade grejer?

Detta går ut till alla lag som har skitplaner, inte bara AIK. Så se det inte som riktning till AIK.

Annars kan ni ju höra med LdB FC damer hur dom gör för att hålla sin arena i form.
Senast redigerad av Hajv 2010-03-16 kl. 01:53.
Citera
2010-03-16, 01:53
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Kreativt svar. Man borde väl kunna fixa en lösning på problemet ändå, eller det är för avancerade grejer?

Detta går ut till alla lag som har skitplaner, inte bara AIK. Så se det inte som riktning till AIK.
Kreativitet har inget med saken att göra. Det är inte våran arena, således inte våran plan. Det är förbundet som bestämmer och vi får inte ens ta del av försäljningen på arenan. Betydande delar av biljettintäkterna går direkt till förbundets kassa som hyra för råsunda. Skulle då AIK som klubb gå in och plöja ner pengar i en gräsmatta de inte äger? Vill man inte ha bättre ekonomi så kan man ju göra så förstås....
Citera
2010-03-16, 01:55
Medlem
Hajvs avatar
Citat:
Kreativitet har inget med saken att göra. Det är inte våran arena, således inte våran plan. Det är förbundet som bestämmer och vi får inte ens ta del av försäljningen på arenan. Betydande delar av biljettintäkterna går direkt till förbundets kassa som hyra för råsunda. Skulle då AIK som klubb gå in och plöja ner pengar i en gräsmatta de inte äger? Vill man inte ha bättre ekonomi så kan man ju göra så förstås....

Får man fråga hur länge AIK spelat på råsunda då? Utan att ens äga sin hemmaplan..
Citera
2010-03-16, 01:57
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Får man fråga hur länge AIK spelat på råsunda då? Utan att ens äga sin hemmaplan..
Sedan 1937. Men det här med att äga en fotbollsarena med lite klass på är ett relativt nytt begrepp inom svensk fotboll.
Citera
2010-03-16, 01:59
Medlem
Hajvs avatar
Citat:
Sedan 1937. Men det här med att äga en fotbollsarena med lite klass på är ett relativt nytt begrepp inom svensk fotboll.

AIK har inte tänkt på Råsunda IP då? Hur ser det ut med rättigheter där?
Citera
2010-03-16, 02:00
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
AIK har inte tänkt på Råsunda IP då? Hur ser det ut med rättigheter där?
Ingen aning. Men där går det inte att spela någon fotboll. Inte att bygga nytt heller eftersom de då skulle få riva flertalet bostadshus samt en skola.
Citera
2010-03-16, 02:02
Medlem
Hajvs avatar
Citat:
Ingen aning. Men där går det inte att spela någon fotboll. Inte att bygga nytt heller eftersom de då skulle få riva flertalet bostadshus samt en skola.

Okej, vad synd. Det hela verkar väldigt tragiskt enligt mig.
Citera
2010-03-16, 02:05
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Okej, vad synd. Det hela verkar väldigt tragiskt enligt mig.
Ja det är helt åt helvete tycker jag också och många med mig. Därav bla kampanjen hemma på råsunda. http://www.hemmaparasunda.se/

(som verkar ligga nere för tillfället)
Citera
2010-03-16, 06:42
Medlem
klybans avatar
Citat:

Tuffare regler på planstandard behövs, gick ju inte att spela på gais jävla skitgräs. Antingen gör man sin klubb till åtlöje och köper plast eller så följer man denna personens initiativ :

Länkar du till en tråd som i sin tur länkar vidare för ge svar, varför
Sen innan du börjar diskutera odling så bör du ta reda på hur det fungerar i olika delar i landet.
Har man en obegränsad ekonomi, så kan man spela fotboll på nordpolen året om med världens finaste gräs.

I år har inte ens kärlen gått ut ur, och stora delar av landet så har vi fortfarande massor av snö kvar, som kyler(fast än den inte ligger på planen, och tjocka lager med is),

Lätt och diskutera gräs och undra varför det ser ut som det gör, när man inte fattar något om ämnet ifråga.
Citera
2010-03-16, 08:36
Medlem
RuterKungs avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/article6784583.ab

Ska alltså starta lika idiotiskt tidigt även nästa år, oklart varför då det inte är något mästerskap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in