2010-03-22, 09:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
menar du på allvar att det såg ut som om vi ville spela fotboll idag? Det var fan bland det absolut sämsta jag har sett. Någonsin.

Dagens enda behållning är som sagt, Luften är fri!

Jag menar säsongspremiären där vi såg ut att vilja spela. Men sen kanske man ska ta det ett steg längre och minnas förra året när vi blandade mellan dåligt och urkasst lite hipp som happ. Hoppas verkligen inte detta blir en sådan säsong.
Citera
2010-03-22, 10:09
Medlem
P3RK3L3s avatar
Det bästa som kunde hända AIK var att Eguren blev utvisad. Hoppas han får en extra match. Det är dags för Stahre att dra på sig realistbrillorna och spela spelare på deras riktiga positioner. Förhoppningsvis får vi se Engblom från start och Lorentzon på högerbacken.

Engblom kommer att bli en av årets stora stjärnor. Styrkan, tekniken, explosiviteten, inställningen är löjligt fet för att komma från en 18-åring från Sundsvall. En blivande A-landslagsman
Citera
2010-03-22, 10:29
Medlem
RuterKungs avatar
Tror också att dessa avstängningar kan vara en "blessing in disguise". Har varit på vift så har inte följt diskutionerna kring lördagens tillställning. Men finns inte så mycket att säga. AIK vill vara ett spelande lag i år. Och när mattorna inte tillåter det så har man ingen plan B, nu när det inte finns någon Obola som kan suga in tjong bollarna. Vilket leder mig till min fråga, hur ser mattan ut på nygammla ullevi?
Citera
2010-03-22, 12:17
Medlem
Rubarth23s avatar
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.1926196/mattias-jonsson-missar-hela-varen
Ganska väntat, men tufft besked för dif.
Citera
2010-03-22, 12:56
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nej, AIK har nu sin andra raka bortamatch mot GAIS nästa måndag. Och det roliga är att förutsättningarna inte är lika för alla, Örebro, Gefle, Elfsborg har konstgräs exempelvis. Vet ej hur de ser ut i övriga landet men Stockholm har värdelösa gräsplaner just nu.

Fast hade man lagt ner lite tid på planskötning så hade även ni kunnat ha en någorlunda okej matta. Förutsättningarna är i stort sett lika. Antingen har man gräs, eller plast - sen är det upp till var och en att sköta om sin matta. Att väldigt få lag ens ägnar en tanke åt detta, är oerhört pinsamt för svensk fotboll. Att inte ens SvFF, som bestämt om den tidiga starten, kan fixa en matta som åtminstone ser lite grön ut, är argument nog för att byta ut hela styrelsen.
Senast redigerad av Cruachan 2010-03-22 kl. 12:58.
Citera
2010-03-22, 13:18
Medlem
Bornets avatar
Fy fan...

Avgå allt!
Citera
2010-03-22, 13:25
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Fast hade man lagt ner lite tid på planskötning så hade även ni kunnat ha en någorlunda okej matta. Förutsättningarna är i stort sett lika. Antingen har man gräs, eller plast - sen är det upp till var och en att sköta om sin matta. Att väldigt få lag ens ägnar en tanke åt detta, är oerhört pinsamt för svensk fotboll. Att inte ens SvFF, som bestämt om den tidiga starten, kan fixa en matta som åtminstone ser lite grön ut, är argument nog för att byta ut hela styrelsen.

Håller med. Det är sjukt att SvFF inte tar mer ansvar för vad det innebär med tidigareläggandet av Allsvenskan. Jag är principiellt inte emot det, men det är inte juste att under rådande omständigheter införa det. I England, som hela tiden används som måttstock och gott exempel, spelar man inte fotboll om planen är för kass. Det borde man heller inte göra i Sverige, på de planer som ser ut som skit.

Men jag säger återigen att det hela måste röra sig om en ful plan av gubbstyret i SvFF att tvinga bort främst 08-klubbarna från sina arenor till Nationalarenan i AIK:s fall och Stockholmsarenan i Dif:s och Bajens fall. Enbart ful politik.
Citera
2010-03-22, 13:30
Medlem
HerrGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Tror också att dessa avstängningar kan vara en "blessing in disguise". Har varit på vift så har inte följt diskutionerna kring lördagens tillställning. Men finns inte så mycket att säga. AIK vill vara ett spelande lag i år. Och när mattorna inte tillåter det så har man ingen plan B, nu när det inte finns någon Obola som kan suga in tjong bollarna. Vilket leder mig till min fråga, hur ser mattan ut på nygammla ullevi?
Det får vi se idag. En jävligt intressent match dessutom.
Citera
2010-03-22, 13:40
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Tror han menar matchen mot Häcken, då spelades det hyfsad fotboll. Planen igår tillät ju inget spel.

Tomma läktare, snö och leråker: fotboll om Lagrell får välja.
Det hoppas jag verkligen. Planen igår tror jag inte var så dålig som den såg ut, okej, det var inte världens bästa matta, men spelarna sa ju ändå efteråt att den var klart spelbar.
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag menar säsongspremiären där vi såg ut att vilja spela. Men sen kanske man ska ta det ett steg längre och minnas förra året när vi blandade mellan dåligt och urkasst lite hipp som happ. Hoppas verkligen inte detta blir en sådan säsong.
Förra året vill man ju helst bara glömma och bygger vi vidare på säsongspremiären har jag inget illa att säga. Däremot såg det fruktansvärt viljelöst ut igår, vi var inte ens tvåa på bollarna. Mittfältet var obefintligt.
Citera
2010-03-22, 13:43
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

Har du något bevis för att man inte gjort vad man kunnat med planen?
Citera
2010-03-22, 14:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.1926196/mattias-jonsson-missar-hela-varen
Ganska väntat, men tufft besked för dif.

Som Djurgårdare har man ju inte kunnat räkna med Jonson på ett par år nu, men såfort han går in i en match så lyfter han hela laget så visst är det en redigt stor förlust om han nu kommer vara borta så länge.

Hursomhelst så måste DIF få in nytt blod som liknar Jonson och har den mentala järnviljan att vinna som han besitter.
Citera
2010-03-22, 15:00
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Måste bara fråga, jag söker ett spel där man ska välja en egen startelva med allsvenska spelare och sedan får man poäng för varje sak spelarna gör, man kan även tippa matcherna i "TOTTO" och få poäng där. Poängen läggs ihop och man tävlar i en serie mot andra...

Vad heter spelet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in