2010-10-03, 23:20
Medlem
killerstillers avatar
Blåvitts sämsta insats den här säsongen hade inte Mjällby varit så dåliga i sista tredjedelen hade vi kunnat förlora med 3-4 noll. Det känns som om vi ligger på div 3 klass i passningsspel, vi har egentligen inte en ändå offensiv innermitt förutom Bjarnason men han spelar på vänsterkanten

Det ända man kan göra är att skratta åt eländet. http://www.youtube.com/watch?v=fZZ1cYV_NHU&feature=player_embedded#!
Citera
2010-10-03, 23:37
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
På riktigt? Vad har du sett av Bangura?
Det han presterat hittills i AIK är utan tvekan topp-10 av de spelare jag sett i AIK någonsin, kanske topp-5 till och med.

Goran däremot, ett jävla träben som inte vet vad kondition är, sjukt dålig. Och så grinar han som ett litet barn om han inte får spela.
Jag har väl sett åtminstone tre matcher. Jag tycker inte han har varit bättre än vad Kennedy var idag i någon av dem. Och Mattias Jonsson går inte att jämföra med, så länge han är hel är han top 5 spelare i Allsvenskan.
Citera
2010-10-03, 23:48
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag har väl sett åtminstone tre matcher. Jag tycker inte han har varit bättre än vad Kennedy var idag i någon av dem. Och Mattias Jonsson går inte att jämföra med, så länge han är hel är han top 5 spelare i Allsvenskan.
Okej, trodde även den mest enögde kunde erkänna att Bangura är bättre än både Kennedy, Oremo och Jonss?on.
Citera
2010-10-03, 23:51
Medlem
Citat:
Okej, trodde även den mest enögde kunde erkänna att Bangura är bättre än både Kennedy, Oremo och Jonss?on.
kennedy är bättre.
Citera
2010-10-03, 23:55
Medlem
csts avatar
Citat:
Okej, trodde även den mest enögde kunde erkänna att Bangura är bättre än både Kennedy, Oremo och Jonson.
Oremo är han absolut bättre än. Däremot är han inte lika bra som Kennedy (som var bäst på plan idag) samt Jonson som tillför hela laget så fruktansvärt mycket.
Citera
2010-10-04, 06:48
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Dagens match på Gamla Ullevi alltså... Visst att spelarna inte klarar varken bollmottagningar eller att röra sig med bollen, det kan jag förstå då detta är allsvenskan - men dom kan väl åtminstonde röra på sig och göra sig passningsbara?

För er som missade detta finlir så illustrerar detta klippet större delen av matchen: http://www.youtube.com/watch?v=fZZ1cYV_NHU&feature=player_embedded

Väldigt rolig länk, gillar kommentarerna som fälls också!

Förövrigt känns Malmö som ett lag med större chans internationellt det finns något i deras spel.
Citera
2010-10-04, 08:09
Moderator
vfs avatar
Citat:

Nu har inte jag sett AIK eller DIF tillräckligt mycket för att bedöma vem som är bäst av dom
som nämns. Dock undrar jag varför AIK har förlorat så många matcher om nu Bangura är så
extremt bra som du säger?

Citat:
Det han presterat hittills i AIK är utan tvekan topp-10 av de spelare jag sett i AIK någonsin, kanske topp-5 till och med.

Snackar vi top 5 så måste resten av AIK vara extremt värdelösa med tanke på bristen
på utdelning.
Citera
2010-10-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Snackar vi top 5 så måste resten av AIK vara extremt värdelösa med tanke på bristen
på utdelning.
Stämmer bra, AIKs övriga spelarmaterial är riktigt mediokert. Sa det redan innan säsongen men blev kölhalad här och kallad för både det ena och det tredje. Med facit i hand kanske somliga bör krypa till korset?

Men Bangura är, av det lilla jag sett, en riktigt riktigt bra spelare. Lär försvinna till bättre ligor inom kort. Den haussningen känns befogad.
Citera
2010-10-04, 09:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Jo, visst har han varit det. Problemet är att skillnaden istället varit mellan utklassningar och hederssamma förluster. I en jämn match så som den idag ger en sådan spelare en direkt skillnad i poängskörd. Mot t.ex. Levski, IFK Göteborg och hemmamatchen mot Rosenborg var Bangura skillnaden som gjorde att det blev hedersamma förluster istället för totala genomklappningar. I andra matcher, så som bl.a. mot BP och andra matcher när vi har plockat pinnar där det har varit jämnt och tätt, så har hans egen insats gjort skillnaden mellan kryss och vinst samt torsk och kryss.

Poängen är att han alltid höjer laget ett par nivåer, på ett sätt som man märker ger direkt utslag på resultattavlan i match efter match. Idag hade vi den urusle Ljubojevic på topp som är ungefär lika rörlig som en betongkloss. Då satt man bara och drömde till den injektion som man själv ser att Bangura ger till laget i varje match. Han presterar alltid på samma höga nivå och är den enda strimman av hopp som vi har i offensiven. Han förbättrar avsevärt lagets prestation och resultat i varje match, därför 'vet' jag att resultatet hade varit bättre med honom på plan. Och det innebär i en sån här jämn match att vi hade plockat poäng.

Du får förstå att man ser att Bangura är främmande från allt vad dom andra spelarna i gnaget just nu är. Alla är stela och tröga, han är rörlig och kreativ. Det är därför han syns som en injektion i laget i stil med "Vad händer om man sätter in en grymt bra spelare i ett askasst lag, hur stort utslag ger det?", svaret är då att det med jämna prestationer från stjärnar höjer resultaten i varje match för laget med ett par snäpp från vad det annars hade varit.

Om vi ska spekulera i att Bangura hade varit med, hade ni fortfarande sjungit "Mörda ett Djurgårdsbarn" från läktaren?
Och om han hade varit med hade ni då spelat något annat spel än långa bollar på goran? Och ska vi spekulera ännu mer så hade DIF bara lagt in en extra växel om han nu hade varit med då DIF spelade på halvfart så fort man tog ledningen. Det fanns mycket mer att ge från många i DIF. Kasper gjorde t.ex en av sina sämre matcher igår och Lucio hade alldeles för många felpass för att kunna få godkänt. Dajja (Daniel Sjölund) var även han helt under isen. Alltså spekulerar jag i att om ni hade varit ett bättre lag (haft med Bangura) så hade DIF fått något att kämpa emot och då hade dessa spelare lyft sig ordentligt, och ni om några borde ju veta vad Dajja kan göra på Råsunda när han sätter den sidan till.
Citera
2010-10-04, 09:44
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nu har inte jag sett AIK eller DIF tillräckligt mycket för att bedöma vem som är bäst av dom
som nämns. Dock undrar jag varför AIK har förlorat så många matcher om nu Bangura är så
extremt bra som du säger?

på utdelning.
För att en spelare inte gör ett lag.
Citera
2010-10-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Om vi ska spekulera i att Bangura hade varit med, hade ni fortfarande sjungit "Mörda ett Djurgårdsbarn" från läktaren?

Banguras barn kommer aldrig, döda eller levande, vara djurgårdsbarn.

Skönt att Miller låter Goran spela hela matchen, precision och kämpaglöd är inte hans två ledord nämligen.
Citera
2010-10-04, 10:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Banguras barn kommer aldrig, döda eller levande, vara djurgårdsbarn.

Skönt att Miller låter Goran spela hela matchen, precision och kämpaglöd är inte hans två ledord nämligen.

Det märks oerhört tydligt att du inte är förälder då jag inte i mitt liv skulle vilja mörda ett gnagarbarn, men det är tur att vi är olika.
Och självklart hade Banguras barn blivit Djurgårdare. Ni sitter ju och lovprisar han i vartannat inlägg och ingen normalt funtad fotbollsspelare är gnagare, det vet alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in