Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Det är väl självklart jag är medveten om det. Jag anser bara att han inte borde göra det utan hota med sina bästa kvalitéer, dvs inläggen och crossarna.
Jag förstår din tanke men personligen tycker jag att AIK inte har matrialet denna säsong att mata i bollar i boxen där förra säsongen Obolo härskade. Nu finns där bara Flavio där därför anser jag att det är bra att Bojan bryter in och kan hitta instick till Flavio som löper i djupet alternativt ut på kanten. Det är därför jag tror att Martin Mutumba startar istället för Kenny Pavey som högermittfältare då han också har lättare för att utmana eller leta instick som inte Pavey har tyvärr.
AIK kommer att falla i år på att man inte har en bollmottagare som kan låsa fast bollen eller kille som är bra på huvudet (se Obolo)
AIK borde ha ryckt i Alvaro Santos inför säsongen när man visste att Obolo stack. Där har AIK en som kan hålla i bollen, nicka samt göra mål. Rutinerad i Allsvenskan och klimatet för den delen också. Han är värd den lönen han vill ha i mitt tycke. Jag tror också att han gärna hade spelat i AIK samt få vara med i kvalet till CL där just sånna spelaretyper är viktiga.
Summa summarum: AIK´s anfallare har talangen och viljan men saknar rutinen och tyngden som kommer att krävas ett helt år i Allsvenskan samt CL kval.