2010-03-18, 00:53
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Dumma skåningar...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article6796585.ab

Vad lunarstorm-aktig hela listan var. Goa göteborgare!!
Citera
2010-03-18, 01:02
Medlem
Hakapelitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

Vad lunarstorm-aktig hela listan var. Goa göteborgare!!

Kopierar mitt förra inlägg från sidan bakom som han tydligen inte har läst för annars hade han/hon nog lagt en kommentar, men med tanke på vad han/hon skriver så är det kanske tveksamt ändå. Här följer det;

Citat:
Även om det är Aftonbladet så är jag ändå lite förvånad över att man lägger upp det där. Visst, funkar säkert för locka läsare som te.x. en fjortonåring från Höganäs eller för skvaller-kärringen från Arvika som råkat se det på Aftonbladets startsida eller blivit tipsad om det och som tycker det är helt otroligt att en klubb som IFK Göteborg släpper ut något sånt.

Är visserligen rätt korkat att klicka på adresser där man vet att det går tidningar och så vidare, men går inte låta bli när det handlar om sport.

En annan grej är ju den här som man ser på deras huvudsida "Kysste sin motståndare-nu rasar flickvännen" Jag tänker inte ens kommentera det där.

Vet att det blev OT där på slutet och att det finns en del för media men eftersom det handlar om Allsvenskan i början men tyckte det passade bra in för att beskriva för den som inte tycker det är konstigt alls med "artiklar" likt den om Göteborg.
Citera
2010-03-18, 01:58
Medlem
Mohaves avatar
IFK Göteborg lär väl ta hem detta. AIK är söndersålt. MFF har som vanligt en bra trupp. Men den lär underprestera igen.
Citera
2010-03-18, 09:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
IFK Göteborg lär väl ta hem detta. AIK är söndersålt. MFF har som vanligt en bra trupp. Men den lär underprestera igen.

Vilken analys! Vilket djup och goda grunder bygger du denna på?

Herregud...
Citera
2010-03-18, 10:25
Medlem
Citat:

Hur bra är MFF:s trupp tycker du? Jag, som MFFare, tycker att den är betydligt sämre än AIK:s, Elfsborgs och Götets. MFF kan i bästa fall lukta på topp-4 iår
Citera
2010-03-18, 12:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

aik har sålt två spelare varav en för att han inte skulle lämna som free transfer i sommar, jag undrar i vilken verklighet det räknas som söndersålt.
Citera
2010-03-18, 12:23
Medlem
jansdieters avatar
Vi är inte söndersålda. Dock så har vi torskat våra tre viktigaste spelare som också var våran centrallinje (bortsett från centralmitten då). Därför anser jag själv att det känns ologiskt att lägga favoritskap på oss. Men visst. Man måste ju tro på sig själva för att vinna.

Hoppas lite på följande startelva mot BP på lördag:

Suomi-Tomi
Lorentzon - Pertan - Atta - Nisse
Pavey - Ortiz - Eguren - Bojan (om han kan ge fan i att dra sig in i banan hela tiden)
Engblom - Flavio
Citera
2010-03-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Bojan (om han kan ge fan i att dra sig in i banan hela tiden)

Finns en viss anledning till det och den kallas Herr. Starhe!

Kolla nästa match så ska du se att han vinkar in Bojan hela tiden i banan för att Flavio ska ta position långt ut på kanten.
Citera
2010-03-18, 12:53
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
aik har sålt två spelare varav en för att han inte skulle lämna som free transfer i sommar, jag undrar i vilken verklighet det räknas som söndersålt.
Dock de två bästa spelarna.
Citera
2010-03-18, 13:14
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffen01
Finns en viss anledning till det och den kallas Herr. Starhe!

Kolla nästa match så ska du se att han vinkar in Bojan hela tiden i banan för att Flavio ska ta position långt ut på kanten.

Det är väl självklart jag är medveten om det. Jag anser bara att han inte borde göra det utan hota med sina bästa kvalitéer, dvs inläggen och crossarna.
Citera
2010-03-18, 13:16
Medlem
whus avatar
Citat:
Det är väl självklart jag är medveten om det. Jag anser bara att han inte borde göra det utan hota med sina bästa kvalitéer, dvs inläggen och crossarna.

Haha. snygg tvärvändning!
Citera
2010-03-18, 13:30
Medlem
Citat:

Jag förstår din tanke men personligen tycker jag att AIK inte har matrialet denna säsong att mata i bollar i boxen där förra säsongen Obolo härskade. Nu finns där bara Flavio där därför anser jag att det är bra att Bojan bryter in och kan hitta instick till Flavio som löper i djupet alternativt ut på kanten. Det är därför jag tror att Martin Mutumba startar istället för Kenny Pavey som högermittfältare då han också har lättare för att utmana eller leta instick som inte Pavey har tyvärr.

AIK kommer att falla i år på att man inte har en bollmottagare som kan låsa fast bollen eller kille som är bra på huvudet (se Obolo)

AIK borde ha ryckt i Alvaro Santos inför säsongen när man visste att Obolo stack. Där har AIK en som kan hålla i bollen, nicka samt göra mål. Rutinerad i Allsvenskan och klimatet för den delen också. Han är värd den lönen han vill ha i mitt tycke. Jag tror också att han gärna hade spelat i AIK samt få vara med i kvalet till CL där just sånna spelaretyper är viktiga.

Summa summarum: AIK´s anfallare har talangen och viljan men saknar rutinen och tyngden som kommer att krävas ett helt år i Allsvenskan samt CL kval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in