2010-03-20, 18:21
Medlem
Viking-s avatar
Nåja, om man slutar envisas med att ha Eguren på planen så finns det ändå positiva tendenser i laget.
Försvarspelet var väldigt bra, Atta glänste igen och kommer antagligen finnas med i årets lag om han fortsätter likadant. M9 var mycket bättre än sist, och även Bojan var godkänd. Tjernas problem är som alltid att han aldrig är varken bättre eller sämre än OK, Dulee:s kreativitet behövs verkligen.
Jag vill se 4-4-2 med Engblom eller Burgic bredvid Flavio, så att jag vet att vi har 2 anfallare på topp, och inte anfallare + def mittfältare.
Jag tänker inte såga Stahre eller resten av ledningen, men hittils har värvningen av Eguren varit ett praktfiasko.
Citera
2010-03-20, 18:29
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Nåja, om man slutar envisas med att ha Eguren på planen så finns det ändå positiva tendenser i laget.
Försvarspelet var väldigt bra, Atta glänste igen och kommer antagligen finnas med i årets lag om han fortsätter likadant. M9 var mycket bättre än sist, och även Bojan var godkänd. Tjernas problem är som alltid att han aldrig är varken bättre eller sämre än OK, Dulee:s kreativitet behövs verkligen.
Jag vill se 4-4-2 med Engblom eller Burgic bredvid Flavio, så att jag vet att vi har 2 anfallare på topp, och inte anfallare + def mittfältare.
Jag tänker inte såga Stahre eller resten av ledningen, men hittils har värvningen av Eguren varit ett praktfiasko.

Lär bli ett ännu större fiasko när han missar VM pga uselt spel, vilket i sin tur innebär att ni har en lönepost fram till sista juni som ni ej kan nyttja och som ej blir ersatt av FIFA.
Citera
2010-03-20, 18:31
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Lär bli ett ännu större fiasko när han missar VM pga uselt spel, vilket i sin tur innebär att ni har en lönepost fram till sista juni som ni ej kan nyttja och som ej blir ersatt av FIFA.
Den som lever får se, jag tror knappast AIK gick in i affären helt övertygade om att Eguren skulle komma med i VM-truppen, så antagligen finns det med i kalkylen.
Citera
2010-03-20, 18:32
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Den som lever får se, jag tror knappast AIK gick in i affären helt övertygade om att Eguren skulle komma med i VM-truppen, så antagligen finns det med i kalkylen.

Klart att det finns med i kalkylen men med tanke på ert SMS-lån undrar man ju om det var bra idé att värva en sådan dyr mittfältare till.
Citera
2010-03-20, 18:34
Medlem
jansdieters avatar
Eftersom hög feber råder så kommer här några tankar från TV-soffan:

* Det hann gå drygt 5 minuter innan Eguren stod och gnällde på domaren. Sen undrar jag vafan han håller på med när han försöker filma till sig en straff där i andra. Sämre försök än under Mendes glansdagar.

* Attas grymma brytning i första, som av nån jävla anledning blev frispark till bp. Linjedomaren måste ju bara se att han är på bollen där. För dåligt.

* Mutumba spelade grymt och den enda anledning till bytet måste varit trötthet eller liknande. Andra förklaringar ställer jag mig helt oförstående till.

* Tycker nog allt Stahre borde tagit ut Tjerna och flyttat ner Eguren. Känns så jävla overkill att ha både Ortiz och Tjerna centralt.

* Ingen idé att dra några stora växlar av matchen. Får man avsluta med 9 man så kan man inte förvänta sig några stordåd direkt.

* Sköna publiksiffror. SVFF måste ju bara jubla över hur dom dödar svensk fotboll sakta men säkert, för allvarligt talat. Vem fan vill gå på fotboll i mitten av mars i Sverige?
Citera
2010-03-20, 18:35
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Klart att det finns med i kalkylen men med tanke på ert SMS-lån undrar man ju om det var bra idé.
Klart att det knappast är en fantastisk sits man befinner sig i, men samtidigt måste man ta lite risker som svensk storklubb. Det är ju fortfarande så att Eguren kan bli en monsterspelare när gräset blir grönare eller om han ändrar inställning lite, även om inte mycket pekar på det just nu.
Då vi tydligen inte kunde lösa vår brasse förren under sommaren så var man tvungen att göra något, och Eguren är ju ändå en spelare av högsta klass när han är i form.
Citera
2010-03-20, 18:40
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Klart att det knappast är en fantastisk sits man befinner sig i, men samtidigt måste man ta lite risker som svensk storklubb. Det är ju fortfarande så att Eguren kan bli en monsterspelare när gräset blir grönare eller om han ändrar inställning lite, även om inte mycket pekar på det just nu.
Då vi tydligen inte kunde lösa vår brasse förren under sommaren så var man tvungen att göra något, och Eguren är ju ändå en spelare av högsta klass när han är i form.

Det var precis på det sättet som IFK slarvade bort sina intäkter från Champions Leauge, de köpte massa spelare på chans, gav dem en monsterlön bara för att se dem underprestera match efter match. Jag är så fruktansvärt glad att vi har våra ungdomspelare och enbart kompletterar med "pricken över i:et" spelare numera. Värst var han den där stora backen, Karlsson... det var inte många matcher han gjorde men ändå hade han en av allsvenskans högsta löner.

Eguren är säkert bra när han i form, snällt av er att ni tar lönekostnaden under tiden bara
Citera
2010-03-20, 18:42
Medlem
Ca 4000 på Råsunda idag. Skrämmande! Allsvenskan 2010 känns inte speciellt het på några som helst plan. Allt satans snack om att vi måste närma oss resten av Europa! "Vi måste förlänga säsongen för det är positivt för svensk fotboll i längden."
Ställ i så fall krav för helvete. Sveriges största lag rent publikmässigt i vår huvudstad kan inte ha en spelduglig plan. Sänk spelarjävlarnas löner och lägg pengarna på planen.
Citera
2010-03-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battyboy
Ca 4000 på Råsunda idag. Skrämmande! Allsvenskan 2010 känns inte speciellt het på några som helst plan. Allt satans snack om att vi måste närma oss resten av Europa! "Vi måste förlänga säsongen för det är positivt för svensk fotboll i längden."
Ställ i så fall krav för helvete. Sveriges största lag rent publikmässigt i vår huvudstad kan inte ha en spelduglig plan. Sänk spelarjävlarnas löner och lägg pengarna på planen.

Det känns ju lagom kul att den spelades på Råsunda. Planen blir ju inte bättre direkt.
Citera
2010-03-20, 18:46
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Det var precis på det sättet som IFK slarvade bort sina intäkter från Champions Leauge, de köpte massa spelare på chans, gav dem en monsterlön bara för att se dem underprestera match efter match. Jag är så fruktansvärt glad att vi har våra ungdomspelare och enbart kompletterar med "pricken över i:et" spelare numera. Värst var han den där stora backen, Karlsson... det var inte många matcher han gjorde men ändå hade han en av allsvenskans högsta löner.

Eguren är säkert bra när han i form, snällt av er att ni tar lönekostnaden under tiden bara
Hade Stahre inte gjort något hade han fått ännu mer kritik, även om det kanske funnits mer pengar i fickan. Jag tycker ändå man har löst det hela bra, Atta har gjort ett suveränt jobb som mittback, Maanoja har känts stabil (även om han inte prövats än) och Pavey är väl ok som högerback, iaf innan hans blodtörst tar över temporärt. Alltså har man i princip ersatt hela guldlaget utan att spendera mer än på Eguren. Till skillnad från många av mina gulsvarta bröder så ser jag fortfarande oss som ett starkt topplag, bara vi får lite ordning på offensiven (där Eguren hittils har varit det största problemet).
Citera
2010-03-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Det känns ju lagom kul att den spelades på Råsunda. Planen blir ju inte bättre direkt.
Råsundas matta ska bytas i April.
Citera
2010-03-20, 18:49
Medlem
Samwises avatar
Gallerskak på norra stå snart?
Nej, AIK var fantastiskt usla, och om någon säger annat har de inte tittat på matchen, givetvis kan gräsmattan(som mer ser ut som den var med, i slaget vid lützen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in