2010-03-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Hehe, då tar man slutligen det magiska steget över från fanatiskt fotbollsintresse till fullständig galenskap.

Har inte rätt många av oss redan gjort det? Skulle kunna göra det om man hade en massa tid över, men det är inget jag prioriterar just nu.
Citera
2010-03-18, 21:57
Medlem
Gullegubbens avatar
Det är klart att det blir större tillströmning av supporters i diskussionen när det går bra för något populärt lag. Jag gissar att det inte var någon större Kalmar-dominans här när Kalmar vann Allsvenskan.
Citera
2010-03-18, 21:59
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det är ju exempelvis inte många som skrivit något om de spelare som kickats ur DIF, men desto mer om de som lämnat AIK.
Det är väl i och för sig för att det är mer intressant att prata om och analysera toppplaceringskandidater än de som kan tänkas hamna i nedre delen. Dessutom är det väl mer givande att tala om hur guldlaget kan tänkas klara sig utan sin målvakt och mest tongivande spelare, tillika, målgörare och anfallare i laget, utan att det ska behöva ligga någon bitterhet eller skadeglädje bakom.
Citera
2010-03-18, 22:02
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Det är klart att det blir större tillströmning av supporters i diskussionen när det går bra för något populärt lag. Jag gissar att det inte var någon större Kalmar-dominans här när Kalmar vann Allsvenskan.
Nej och det är det nog inte nu heller. Jag vet att vi har en KFF:are och han var aktiv långt innan guldet. Sedan droppade det väl in typ 1-2 precis efter guldet som aldrig sågs mer igen.
Citera
2010-03-18, 22:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Bajen och Dif lyser också med sin frånvaro. Fanns många fler gårdare förut t.ex.

Jag tror nog jag hängt med ett par år här nu.. Sen att det faller ifrån lite och kommer nya kan alltid liva upp tråden sålänge de nya har något vettigt att komma med. Rubarth är ett bra exempel som hitta hit under förra året (rätta mig om jag har fel) och är faktiskt läsbar vilket man inte kan säga om alla nya som stolpar in och drar sin one-liner.
Citera
2010-03-18, 22:08
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Det är väl i och för sig för att det är mer intressant att prata om och analysera toppplaceringskandidater än de som kan tänkas hamna i nedre delen. Dessutom är det väl mer givande att tala om hur guldlaget kan tänkas klara sig utan sin målvakt och mest tongivande spelare, tillika, målgörare och anfallare i laget, utan att det ska behöva ligga någon bitterhet eller skadeglädje bakom.
Nu var de två punkterna inte kopplade, och behöver därför inte exkludera varandra.
Dessutom är det ju det jag menar, det är alltid mer intressant att diskutera lagen det går bra för än typ Gefle (no offense). Sedan var DIFs spelartapp bara ett exempel.
Citera
2010-03-18, 22:55
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Men Klevis var ju mest ute efter att provocera, jag tror inte han trodde på ens hälften av vad han skrev. Många av de nyare gnagarna, däremot, kör samma jargong och verkar ta sig själva och AIK på väldigt stort allvar.

Men vi har i alla fall blivit av med Vagabonden.

Haha, Klevis, vilken legend!

Är det bara jag som ser en koppling mellan Klevis och Resse? Kolla inläggen i Grahn-tråden...
Citera
2010-03-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lesra
Haha, Klevis, vilken legend!

Är det bara jag som ser en koppling mellan Klevis och Resse? Kolla inläggen i Grahn-tråden...
Klevis var värre och dessutom mycket mera kunnig.
Citera
2010-03-18, 23:10
Medlem
RobEngströms avatar
Hej, BP på lördag för våran del. Mindre bra pris på biljetterna dock... 180 kr för norra

Ska ringa dom imorgon om jag inte får svar här, men det finns biljetter för 130 kr på södra om man är ungdom, men står inte hur gammal man får vara för att räknas som "ungdom". Någon som har erfarenhet av detta?!

Egentligen bryr jag mig inte för jag kommer gå iaf, men är en princip sak!
Citera
2010-03-19, 00:14
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Örlund gick ju också på fri transfer.
Hur mycket gick Thorsten för btw, har inte sett någon summa tidigare.
Har för mig att jag har läst att AIK upphävde kontraktet och att Torsten gick gratis. Kanske på grund av Norling?

Angående hur många skribenter varje lag har på FB är ju AIK och IFK väldigt överrepresenterade, vilket iofs kan vara förståeligt. Tycker ändå att de allsvenskanrelaterade trådarna inte har spårat ur något särskilt hittills i år.
Citera
2010-03-19, 00:18
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Hej, BP på lördag för våran del. Mindre bra pris på biljetterna dock... 180 kr för norra

Ska ringa dom imorgon om jag inte får svar här, men det finns biljetter för 130 kr på södra om man är ungdom, men står inte hur gammal man får vara för att räknas som "ungdom". Någon som har erfarenhet av detta?!

Egentligen bryr jag mig inte för jag kommer gå iaf, men är en princip sak!

När börjar matchen och beräknas det komma mycket folk? Skulle faktiskt kunna tänka mig att gå och kolla, om inte bakfyllan är allt för tung.
Citera
2010-03-19, 00:22
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
När börjar matchen och beräknas det komma mycket folk? Skulle faktiskt kunna tänka mig att gå och kolla, om inte bakfyllan är allt för tung.
Avspark 1600. Ang hur mycket folk det kommer har jag ingen aning. Men mellan 10-15k skulle jag gissa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in