2010-03-21, 12:55
Medlem
funerals avatar
Svff måste börja ställa krav på gräsmattorna annars kommer man förlora massor på att börja säsongen i allsvenskan i mitten på mars.
Alternativt ge bidrag till klubbarna att köpa ny matta varje säsong(En ny matta kostar mellan 1.5-2 miljoner)
Citera
2010-03-21, 13:01
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Eguren haltar runt i mitten och gör ingen glad, samtidigt så är alternativen inte så goda heller, så man får ha tålamod med honom.

Intressant vilka som får chansen istället för Pavey och Eguren. Gissar att det blir Nicklas Backman och Pontus Engblom.
Alternativen är inte alls dåliga. Spela 4-4-2 med Engblom eller Miran på topp. Eller Martin på topp, in med Bojan, upp med Kenny och in med Lorentzon. Fan sätt in Baxter som släpande forward, sämre kan det knappast bli.

För övrigt så tror jag inte att Backman går in på Paveys plats utan där tror jag Lorentzon kommer att spela. Och om inte Engblom spelar mot GAIS så fattar jag inte vad han ska behöva göra för att få spela.
Citera
2010-03-21, 13:03
Medlem
resses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Svff måste börja ställa krav på gräsmattorna annars kommer man förlora massor på att börja säsongen i allsvenskan i mitten på mars.
Alternativt ge bidrag till klubbarna att köpa ny matta varje säsong(En ny matta kostar mellan 1.5-2 miljoner)

Hehe, jamen jag fattar inte varför i helvete vi ska börja så tidigt?

Varför ska vi ha uppehåll för "VM" är liksom 1 spelare från Allsvenskan som ska dit och det är stolpfuskaren som är 3e målvakt för Danmark...

Nä vi kunde köra på hela sommaren ist!
Citera
2010-03-21, 13:05
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Alternativen är inte alls dåliga. Spela 4-4-2 med Engblom eller Miran på topp. Eller Martin på topp, in med Bojan, upp med Kenny och in med Lorentzon. Fan sätt in Baxter som släpande forward, sämre kan det knappast bli.

För övrigt så tror jag inte att Backman går in på Paveys plats utan där tror jag Lorentzon kommer att spela. Och om inte Engblom spelar mot GAIS så fattar jag inte vad han ska behöva göra för att få spela.

Håller inte med där. Engblom känns för orutinerad, Burgic har inte varit sig lik sedan skadorna, Mutumba var väldigt svag som anfallare mot Mjällby i andra halvlek. Tror inte på att ändra för mycket heller, Eguren har ju ändå kvalité och är inte här så länge, bör få spela och komma igång.

Kan nog bli Lorentzon, men antar att Backman ligger närmare med tanke på att han fick spela högerback i går, på slutet. Han behöver mer kött på benen, tycker jag.
Citera
2010-03-21, 13:07
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av resse
Hehe, jamen jag fattar inte varför i helvete vi ska börja så tidigt?

Varför ska vi ha uppehåll för "VM" är liksom 1 spelare från Allsvenskan som ska dit och det är stolpfuskaren som är 3e målvakt för Danmark...

Nä vi kunde köra på hela sommaren ist!
Nu är det iofs så att man inte visste om Sverige skulle gå till VM när man bestämde detta. Plus att det är fler än Danmarks andemålvakt som det gäller. Burgic och Henderson är/var också VM-aktuella.
Citera
2010-03-21, 13:14
Medlem
resses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Nu är det iofs så att man inte visste om Sverige skulle gå till VM när man bestämde detta. Plus att det är fler än Danmarks andemålvakt som det gäller. Burgic och Henderson är/var också VM-aktuella.

Oj sry glömde sopan Burgic, Men jag tycker ändå det är dåligt av Svff att dom bara inte kör på som vanligt när det är Vm/EM vad fan som helst... Som sagt 3 spelare ska det få förstöra hela Allsvenskan?

För ni ser väl att det blir mindre och mindre folk pga, Denna tidiga starten, sen att planerna ser ut som åkrar gör ju det inte sämre!
Senast redigerad av resse 2010-03-21 kl. 13:16.
Citera
2010-03-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av resse
Oj sry glömde sopan Burgic, Men jag tycker ändå det är dåligt av Svff att dom bara inte kör på som vanligt när det är Vm/EM vad fan som helst... Som sagt 3 spelare ska det få förstöra hela Allsvenskan?

För ni ser väl att det blir mindre och mindre folk pga, Denna tidiga starten, sen att planerna ser ut som åkrar gör ju det inte sämre!

Är det ens tillåtet för SvFF att ha ligan igång under VM?
Citera
2010-03-21, 13:46
Medlem
FabioAugustos avatar
resse//

Lässvårigheter? Man bestämde det _innan_ det var klart att Sverige inte gick till VM.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Är det ens tillåtet för SvFF att ha ligan igång under VM?
Tillåtet, men stark orekommenderat enligt UEFA.
Citera
2010-03-21, 13:48
Medlem
Citat:
resse//

Lässvårigheter? Man bestämde det _innan_ det var klart att Sverige inte gick till VM.

Okej, tack för info. Jag personligen ser det som givet att ha ett uppehåll för VM. "Det är ju bara en spelare" hit eller dit spelar ingen roll för mig, den spelaren kan vara viktig för laget (exempelvis Christensen) och påverkar således resultaten.
Citera
2010-03-21, 13:49
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Okej, tack för info. Jag personligen ser det som givet att ha ett uppehåll för VM. "Det är ju bara en spelare" hit eller dit spelar ingen roll för mig, den spelaren kan vara viktig för laget (exempelvis Christensen) och påverkar således resultaten.
Premier League hade dock inte uppehåll under Afrikanska mästerskapen då lagen gick miste om betydligt fler och mer tongivande spelare jämfört med AS och VM.

edit:
Inte för att det har så mycket att göra med det du skrev då det ju är din åsikt... men lite att tänka på för de som inte visste i alla fall.
Citera
2010-03-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Premier League hade dock inte uppehåll under Afrikanska mästerskapen då lagen gick miste om betydligt fler och mer tongivande spelare jämfört med AS och VM.

Stämmer bra.
Citera
2010-03-21, 13:51
Medlem
resses avatar
Citat:
resse//

Nej jag kan läsa, och jag vet att dom bestämde det innan... Men dom måste ju förfan se att det ej går att starta i MARS......... Kommer sluta med att alla har konstgräs i Allsvenskan tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in