2010-03-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Ja
Så du menar att aik som exempel köper Råsunda (som exempel alltså) för ett antal hundra miljoner, rustar upp den för ytterligare ett antal miljoner för att sedan när de får ett erbjudande att hyra ut sin arena till en konsert säger att nej, vi har match om några dar. Tror du då att Livenation skulle övertala Springsteen att flytta hela sin turné eller skulle de lägga konserten på Swedbank arena/stockholms arenan/Nya Ullevi?
Om även styrelsen skulle resonera så är det nog ingen bra idé att ni skaffar en egen arena. Å andra sidan kanske er ekonomi ser ut som den gör av en anledning också.
Citera
2010-03-16, 13:46
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Komma ifatt? På vilket plan?

Det ironiska planet skulle jag tro...

Måste ha varit en av dom sämsta matcherna anfallsmässigt jag nånsin sett. Wanderson missade matchens enda målchans GROVT. Och varför spelar man Björn Andersson så länge, han fick precis som jag förmodade ingenting uträttat.
Malmö är utan tvekan det mest ineffektiva lag jag nånsin sett, tror GAIS lätt kunnat få ett antal spelare till utvisade utan att dom hade kommit i närheten av att göra mål.
Citera
2010-03-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Visst är det inte omöjligt utan det handlar ju precis som du antyder om resurser. Resurser som inte läggs på allsvenskan tyvärr. Riktigt hur det ser ut på andra arenor vet jag inte riktigt. Men eftersom jag känner en av vaktisarna på Råsunda så har jag hygglig koll på hur det går till där. Där var/är det största problemet till mattans dåliga form det faktum att de inte har tillräckligt med folk. De har som sagt varit 4 personer som har fått skotta både läktare och plan. Och som jag tidigare skrev så krävs det en del arbete för att hålla planen varm om man nu skottar den. På Råsunda tex så har man plantäckning. Men den är manuell och på 4 pers går det inte pantersnabbt att dra på och av den direkt.

Jag tror stenhårt på att om klubbarna själva fick driva sina egna arenor så hade det sett annorlunda ut. Men då hade å andra sidan snowboardtävlingar(stadion), KentMaiden Springsteen konsterter(stadion), kalle anka-cup(damfotboll, Råsunda) och liknande arrangemang fått hålla till där de hör hemma. Dvs någon annanstans än på våra fotbollsarenor.

Om vi minskade allsvenskan till 10-12 lag och ökade antalet matcher skulle större krav kunna ställas på de klubbar som faktiskt finns i allsvenskan. Det skulle inte kräva enormt mycket pengar för en klubb som exempelvis AIK att förbättra kvaliten på gräset avsevärt, men man anser att andra utgifter har större prioritet tyvärr.
Citera
2010-03-16, 15:41
Medlem
Hakapelitas avatar
Älskar att Djurgården stänger ute journalister bl.a. från matchen på söndag.
Riktigt snyggt gjort!
Citera
2010-03-16, 16:01
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursäkta min okunnighet, men kan någon förklara varför vi ska starta allsvenskan lika tidigt nästa år igen? Eller ja, kanske inte varför, utan vilka anledningar som kan finnas bakom? Jag kan inte komma på en enda anledning. Finns det några positiva aspekter bakom ett sådant beslut?

Betänk vilka klubbar som gynnas av beslutet. Jo, klubbar med konstgräs som hemmaplan. Främst Elfsborg och snart Kalmar när deras arena står klar. Mönsterklubbarna som ledarna vill gynna.

Och om fler klubbar inser att de tvingas spela på konstgräs, för att kunna konkurrera under samma förutsättningar, så måste de bita i det sura och söka sig till konstgräsplaner. Med andra ord: Dif och Bajen måste gå till Stockholmsarenan. Och AIK kan dra åt helvete

Det är alltid fulspel bakom såna här obegripliga beslut. Dags för en bojkott snart igen?
Citera
2010-03-16, 16:57
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakapelita
Älskar att Djurgården stänger ute journalister bl.a. från matchen på söndag.
Riktigt snyggt gjort!
Ja, det känns verkligen som om vi har proffs i styrelsen nu. Ska förbundet hålla på och tramsa kan vi lika gärna också göra det genom att bokstavstroget följa regelboken. Riktigt jävla bra beslut.
Citera
2010-03-16, 17:03
Medlem
klybans avatar
Tycker också om tilltaget.
Varför ska slipsnissar kunna glida in på en match utan publik bara för dom har kontakter.
Citera
2010-03-16, 17:27
Medlem
Joel^_^s avatar
Magkänslan säger att ÖSK vinner allsvenskan i år! Det är våran tur
Kom ihåg vart ni hörde det först.
Citera
2010-03-16, 17:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursäkta min okunnighet, men kan någon förklara varför vi ska starta allsvenskan lika tidigt nästa år igen? Eller ja, kanske inte varför, utan vilka anledningar som kan finnas bakom? Jag kan inte komma på en enda anledning. Finns det några positiva aspekter bakom ett sådant beslut?
Det var en kommentar om det på aftonbladet där om att nån trodde att dom försökte smyga över till att ha en höst-vår säsong istället. Det är väl egentligen enda anledningen som jag tycker känns som rimlig. Även om jag tror det skulle vara döden för allsvenskan för att man tvingas spela så tidigt..
Citera
2010-03-16, 18:14
Medlem
kallesietes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Magkänslan säger att ÖSK vinner allsvenskan i år! Det är våran tur
Kom ihåg vart ni hörde det först.

Ni är bra. Bättre än vanligt (precis som förra säsongen) men ni får nog nöja er med en 4-5e plats.
Citera
2010-03-16, 18:16
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det var en kommentar om det på aftonbladet där om att nån trodde att dom försökte smyga över till att ha en höst-vår säsong istället. Det är väl egentligen enda anledningen som jag tycker känns som rimlig. Även om jag tror det skulle vara döden för allsvenskan för att man tvingas spela så tidigt..

Tror jag med, men ska dom ha nåra mån uppehåll när det är som mest snö?
Eller ska man förfrysa tårna?
Och så måste alla fixa konstgräs, tror att nån på SFF kränger konstgräs på sidan av
Man har kunnat spela på gräs i över hundra år borde funka nåra hundra år till.
Citera
2010-03-16, 19:01
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Betänk vilka klubbar som gynnas av beslutet. Jo, klubbar med konstgräs som hemmaplan. Främst Elfsborg och snart Kalmar när deras arena står klar. Mönsterklubbarna som ledarna vill gynna.

Kalmar har inte, har aldrig haft och kommer inte heller ha konstgräs på sin nya arena om du undrar. Men visst du hejar ju även på AIK, så vad förväntar man sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in