2010-02-23, 00:07
Medlem
VonRofs avatar
Haha, den där galgdockan var faktiskt rätt rolig
Citera
2010-02-23, 00:20
Medlem
vonmansteins avatar
Vilken klubb i Sverige har hotat flest spelare?

dubbel moral är inte dubbelt så bra.

Sedan om Eguren var en ikon för hammarby eller inte
är ingen objektiv bedömining, den är subjektiv.
Citera
2010-02-23, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Vilken klubb i Sverige har hotat flest spelare?

dubbel moral är inte dubbelt så bra.

Sedan om Eguren var en ikon för hammarby eller inte
är ingen objektiv bedömining, den är subjektiv.

Nu tror jag att det är ytterst ovanligt att klubbarna hotar spelarna, men bara för att man håller på AIK så måste man väl inte tycka att det är rätt att en del "supportrar" hotar spelare, eller?
Citera
2010-02-23, 10:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Nu tror jag att det är ytterst ovanligt att klubbarna hotar spelarna, men bara för att man håller på AIK så måste man väl inte tycka att det är rätt att en del "supportrar" hotar spelare, eller?

Men som vonmanstein skrev så är väl epitetet "hota spelare" en sorkföreteelse? Alla kvartssamtal och liknande som gjorde att ni åkte ner i ettan senast.
Äh, jag hoppas fortfarande att kgb får sig ett kvartssamtal med eguren.
Citera
2010-02-23, 11:46
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Men som vonmanstein skrev så är väl epitetet "hota spelare" en sorkföreteelse? Alla kvartssamtal och liknande som gjorde att ni åkte ner i ettan senast.

Var det kvartsamtalens fel att vi åkte ner? Nej, verkligen inte. Det var troligtvis kvartsamtalen som räddade oss från att fortfarande spela i superettan, det hade vi troligtvis gjort med sanny åslund i spetsen. Som AIKare tycker jag man ska ge grabbarna cred för det.
Citera
2010-02-23, 12:19
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Otroligt dumt formulerat, var knappast tack vare kvartssamtalen vi åkte ner. Snarare tack vare dessa vi blev av med iglarna som sänkte vår klubb.

Bajen kanske skulle behöva ngt liknande med tanke på parasiterna som verkar sitta i deras ledning...
Citera
2010-02-23, 13:14
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Otroligt dumt formulerat, var knappast tack vare kvartssamtalen vi åkte ner. Snarare tack vare dessa vi blev av med iglarna som sänkte vår klubb.

Bajen kanske skulle behöva ngt liknande med tanke på parasiterna som verkar sitta i deras ledning...

Man måste ju ha något att komma med på kvartssamtalen också. Tvivlar på att KGB är rätt personer att leda dessa

För övrigt är det här med att hota spelare något som egentligen tillhör förra millenniet i AIK. Jesper Jansson-fallets dignitet är egentligen ganska unikt. Hans beteende var helt sinnessjukt och på den tiden fanns därtill en lite annan agenda som rådde bland vissa AIK-supportrar...

Vi lackar ur och fördömer dom gånger spelare lämnar oss för våra rivaler (Wilton MFF, Carlsson IFK) men det stannar där. Vi är liksom rätt medvetna om hur moderna idrottare tänker och det finns enligt mig ingen vinst i att fysiskt ge sig på spelare, hur stora svek de än må ha gjort. Grejen är ju att om man inte längre litar på spelares snack till 100% så kan man inte bli lika våldtagen i rumpan som Bajarna blev med Eguren.
Citera
2010-02-23, 14:59
Medlem
Salorms avatar
Limp(B)ar tillhör också förra milleniets aik då?
Citera
2010-02-23, 16:45
Medlem
Det verkar som att den allsvenska premiären kan komma att skjutas upp:

http://svenskfotboll.se/arkiv/svensk-fotboll/2010/02/nytt-mote-om-allsvenska-premiaren-onsdag/
Citera
2010-02-23, 16:53
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Amen va faaaan. Nu blir väl MFF att räkna med på riktigt allvar i år om/när Afonso skriver på.

Lägg därtill att Ragnar verkar sugen på att dra kanske i sommar. Då får vi förlita oss på Kalle Svensson och Risp som mittlås och det känns faktiskt lite osäkert så här på förhand.

Blåvitt behöver färre konkurrerande guldkandidater, inte fler!
Citera
2010-02-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Amen va faaaan. Nu blir väl MFF att räkna med på riktigt allvar i år om/när Afonso skriver på.

Lägg därtill att Ragnar verkar sugen på att dra kanske i sommar. Då får vi förlita oss på Kalle Svensson och Risp som mittlås och det känns faktiskt lite osäkert så här på förhand.

Blåvitt behöver färre konkurrerande guldkandidater, inte fler!
Svensson/Risp tror jag skulle vara ett utmärkt mittlås om båda är i form. Då ställer jag mig mer frågande till Risp/Sigurdsson faktiskt.
Citera
2010-02-23, 20:52
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Man måste ju ha något att komma med på kvartssamtalen också. Tvivlar på att KGB är rätt personer att leda dessa

För övrigt är det här med att hota spelare något som egentligen tillhör förra millenniet i AIK. Jesper Jansson-fallets dignitet är egentligen ganska unikt. Hans beteende var helt sinnessjukt och på den tiden fanns därtill en lite annan agenda som rådde bland vissa AIK-supportrar...

Vi lackar ur och fördömer dom gånger spelare lämnar oss för våra rivaler (Wilton MFF, Carlsson IFK) men det stannar där. Vi är liksom rätt medvetna om hur moderna idrottare tänker och det finns enligt mig ingen vinst i att fysiskt ge sig på spelare, hur stora svek de än må ha gjort. Grejen är ju att om man inte längre litar på spelares snack till 100% så kan man inte bli lika våldtagen i rumpan som Bajarna blev med Eguren.

Njae...finns ju ngra i nämda kgb som jag inte skulle vilja ha ett kvartsamtal med ....

Men som du säger, det är dags att inse att faktiskt fotbollspelarna numera är mindre benägna att hålla sig till en klubb,,,man går till dit man kan få bäst pröjs eller som kan skjuta ens karriär framåt!

Dock tycker jag att de som horar runt bland stockholmsklubbarna (ja inklusive johan andersson och kaj eskilinen) inte visar rätt respekt till de som faktiskt pröjsar deras löner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in