2010-03-10, 18:09
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Då undrar jag varför denna tråden ens är öppen? Serien har inte börjat ännu?
Vad är det tänkt att vi ska diskutera?

Ja, hockeyns motsvarighet brukar diskutera hur man tror att serien kommer se ut, hur lagen har formerat sig, om man tror att det kommer nyförvärv under säsongen.

Det är BARA i fotboll där sporten tar en andra plats och trams mellan olika supportergrupper tar första platsen och skräpar ner tråden.

Sen vet du att man ska skicka PM till moderatorn ifall man har några frågor om ett modereringsinlägg.
Du slipper tillsägelse den här gången men nästa gång får du en för 0.06.
//Moderator
Citera
2010-03-10, 18:16
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
Lilla Eghoren stod och tittade ner i marken som en liten skamsen hund när hjältarna klev in på planen. Klart att övriga inte kände sig det minsta hotade. De var bara ute efter Eghoren. Härligt karriärsval han gjorde. Kul för hans gravida fru Cecilia att inte kunna känna sig trygg utan ett koppel livvakter med sig. Det här var bara en markering, det kommer mer

Haha!
Alltså, den här jävla "grabbkulturen" som spårat ur bland landets alla WT är så sjukt pinsam.

OnT: Tycker Wass verkar vara så jävla sympatisk. Helt rätt inställning. Det blir nog bra tillsammans med Banda. Även fast upplägget känns igen från förra året så tror jag helt ärligt att de två respekterar varandra, och lyssnar på varandra.

Länk till intervju med Wass från SvD idag: http://www.svd.se/sportspel/nyheter/tillbaka-i-djurgarden-efter-19-ar_4402327.svd
Senast redigerad av ReNu 2010-03-10 kl. 18:43.
Citera
2010-03-10, 18:22
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Den oskrivna reglen har funnits sedan urminnes tider.. När den drabbar en sork så ska man helt plötsligt beakta den, men när sorkar agerar mot spelare så finns inte regeln.. Pinsamt sa Bull.

Kan du redogöra för ett enda tillfälle när vi organiserat gett oss på, eller försökt ge oss på, ett annat lags spelare fysiskt?

Förklara också varför alla de AIK:are, som fördömer hot mot spelare utförda av vissa AIK:are, inte ska ha rätt att tycka att det är fel när andra klubbars supportrar ger sig på AIK-spelare.

Din logik haltar ordentligt. Dock inte helt oväntat för en haningebonde.
Citera
2010-03-10, 18:27
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Kan du redogöra för ett enda tillfälle när vi organiserat gett oss på, eller försökt ge oss på, ett annat lags spelare fysiskt?

Förklara också varför alla de AIK:are, som fördömer hot mot spelare utförda av vissa AIK:are, inte ska ha rätt att tycka att det är fel när andra klubbars supportrar ger sig på AIK-spelare.
Nu har jag ingen större koll på vad som hände på Skytteholm men det verkar inte som de försökt göra någonting annat än stalla sig nära och skrika.
Citera
2010-03-10, 18:40
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Nu har jag ingen större koll på vad som hände på Skytteholm men det verkar inte som de försökt göra någonting annat än stalla sig nära och skrika.

Nej för då hade de åkt på stryk av spelarna vilket de snabbt insåg, det är ju rätt uppenbart.

Och allt snack i efterhand på olika nätforum om "det här var bara början", "det kommer mer", haha! Vad tror dom? Att han ska sluta i AIK p.g.a. det här besöket? Och om KGB nu vill skada honom fysiskt, varför gjorde de inte det idag?

Gymnasieungdomar som skolkar ett par timmar för att dra och leka gangsters på en fotbollsträning. Fantastiskt..
Citera
2010-03-10, 18:45
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tridde
Jag tror personligen inte detta rör Eguren det minsta. Det här är vardagsmat i Sydamerika

Nä jag tror inte heller att han bryr sig speciellt mycket, dock kanske andra spelare som påstått sig ha hjärta för något av lagen i stockholm kommer fundera både en och två gånger innan dom väljer aik, dif eller bajen i framtiden
Citera
2010-03-10, 18:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Din logik haltar ordentligt. Dock inte helt oväntat för en haningebonde.

Så du anser inte att ditt lags supportrar har lika goda kålsupare som bajen?

Klart som fan man har rätt att tycka vad man vill, men när det är åt andra hållet så har jag aldrig någonsin hört från en solnait att man fördömer den egna supporterfalangens agerande.

edit: Ingen har väl gett sig på någon fysiskt här heller, eller vet du mer än någon annan?
Citera
2010-03-10, 19:08
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så du anser inte att ditt lags supportrar har lika goda kålsupare som bajen?

Nej. Jag tycker verkligen inte det. Bajarna av idag har noll stil och klass. Enligt mig den smutsigaste gruppen supportrar i hela norra Europa.

Citat:
Klart som fan man har rätt att tycka vad man vill, men när det är åt andra hållet så har jag aldrig någonsin hört från en solnait att man fördömer den egna supporterfalangens agerande.

Du behöver inte göra mer än att flöda in på Gnagarforum just nu så kan du se hur tongångarna är just nu, trots att alla är lacka på bussbajsarnas lunchrastsaktivitet.

Citat:
edit: Ingen har väl gett sig på någon fysiskt här heller, eller vet du mer än någon annan?
Jag tycker inte att aktionen går att tolka som något annat än att de försökte men failade p.g.a. att de hade mött fysiskt motstånd. Och av allt eftersnack att döma så tolkar jag det som att det finns en agenda att förr eller senare fysiskt angripa honom.

Jag förstår att allt det här irrationella agget mot en spelare som Eguren är en reaktion på alla uppdämda frustrationer bajarna känt med sin egen klubbs totala misär och hopklappning, men de har klivit över en magisk gräns och jag bävar inför hur det hela kommer att sluta.
Citera
2010-03-10, 19:09
Medlem
Tur att stockholmsfotbollen är på väg ner i graven tack vare skulder, en väldigt mycket bättre superetta och naiva 4-3-3 försök med delat ledarskap.
Citera
2010-03-10, 19:44
Moderator
vfs avatar
Illa att så många tränare tippat IFK som etta, dom har väl sällan rätt?

Citat:
Lilla Eghoren stod och tittade ner i marken som en liten skamsen hund när hjältarna klev in på planen. Klart att övriga inte kände sig det minsta hotade. De var bara ute efter Eghoren. Härligt karriärsval han gjorde. Kul för hans gravida fru Cecilia att inte kunna känna sig trygg utan ett koppel livvakter med sig. Det här var bara en markering, det kommer mer

Men din jävla pajas, håll dig borta här ifrån är du snäll, internethuligan.
Citera
2010-03-10, 19:54
Medlem
Heinzes avatar
Citat:

Ska inte du gå och lägga dig och sova nu vännen? Du borde fått din välling för länge sedan. Vad gör alla wt-småbarn i den här tråden?

Sebastian Eriksson skadefri och kämpar om en plats, riktigt gott. Det ska bli spännande att följa hans utveckling i år. Han är en tuff spelare men jag hoppas han tog åt sig av kritiken han fick mot Kalmar(?) förra året då han lyckades bli utvisad för filmning Ska man spela så tufft som han stundtals gör måste man även tåla att få en smäll, Lex Mild typ. Det var det enda jag hade att säga om Pontus W när han spelade i Blåvitt, föll lite lätt emellanåt och lite för mycket tjafsande med domarna. Det skulle vara intressant att se om han filat bort detta borta i Holland.
Citera
2010-03-10, 19:58
Medlem
Citat:
Nej. Jag tycker verkligen inte det. Bajarna av idag har noll stil och klass. Enligt mig den smutsigaste gruppen supportrar i hela norra Europa.

Du behöver inte göra mer än att flöda in på Gnagarforum just nu så kan du se hur tongångarna är just nu, trots att alla är lacka på bussbajsarnas lunchrastsaktivitet.

Jag tycker inte att aktionen går att tolka som något annat än att de försökte men failade p.g.a. att de hade mött fysiskt motstånd. Och av allt eftersnack att döma så tolkar jag det som att det finns en agenda att förr eller senare fysiskt angripa honom.

Jag förstår att allt det här irrationella agget mot en spelare som Eguren är en reaktion på alla uppdämda frustrationer bajarna känt med sin egen klubbs totala misär och hopklappning, men de har klivit över en magisk gräns och jag bävar inför hur det hela kommer att sluta.

Ja fy fan kur kan man göra så här ush och fy!!

Kontroversiella övergångar

Att fotbollssupportrar hotar spelare som byter klubb är främst ett Stockholmsfenomen. Den förste spelaren som fick ta del av hot och smädelser var Jan Eriksson som lämnade AIK och skrev på för IFK Norrköping inför den allsvenska säsongen 1991.
Jesper Jansson lämnade AIK för Djurgården 1996. Jansson fick nytt personnummer och tvingades byta adress sedan han utsatts för dödshot.
Anders Limpar vann SM-guld med AIK 1998 och skrev på för Djurgården hösten 2000 efter två säsonger i USA sedan han inte erbjudits kontrakt av AIK. Limpar blev spottad på och fick sin krog förstörd och hoppade av innan säsongen startade 2001.

För upp på blå kulla, där spelar vi, åååå aik, vi kasstar sten i glashus varje år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in