Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Nej. Jag tycker verkligen inte det. Bajarna av idag har noll stil och klass. Enligt mig den smutsigaste gruppen supportrar i hela norra Europa.
Du behöver inte göra mer än att flöda in på Gnagarforum just nu så kan du se hur tongångarna är just nu, trots att alla är lacka på bussbajsarnas lunchrastsaktivitet.
Jag tycker inte att aktionen går att tolka som något annat än att de försökte men failade p.g.a. att de hade mött fysiskt motstånd. Och av allt eftersnack att döma så tolkar jag det som att det finns en agenda att förr eller senare fysiskt angripa honom.
Jag förstår att allt det här irrationella agget mot en spelare som Eguren är en reaktion på alla uppdämda frustrationer bajarna känt med sin egen klubbs totala misär och hopklappning, men de har klivit över en magisk gräns och jag bävar inför hur det hela kommer att sluta.
Ja fy fan kur kan man göra så här ush och fy!!
Kontroversiella övergångar
Att fotbollssupportrar hotar spelare som byter klubb är främst ett Stockholmsfenomen. Den förste spelaren som fick ta del av hot och smädelser var Jan Eriksson som lämnade AIK och skrev på för IFK Norrköping inför den allsvenska säsongen 1991.
Jesper Jansson lämnade AIK för Djurgården 1996. Jansson fick nytt personnummer och tvingades byta adress sedan han utsatts för dödshot.
Anders Limpar vann SM-guld med AIK 1998 och skrev på för Djurgården hösten 2000 efter två säsonger i USA sedan han inte erbjudits kontrakt av AIK. Limpar blev spottad på och fick sin krog förstörd och hoppade av innan säsongen startade 2001.
För upp på blå kulla, där spelar vi, åååå aik, vi kasstar sten i glashus varje år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!