2010-04-14, 08:56
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
1.Det är mycket enklare att lyckas i Sverige om man är "etniskt" svensk. En Karlsson har enklare att få lägenhet, komma in på utbildningar och få jobb än Muhammed har. Det är fakta, och jag förstår inte varför fotbollen skulle vara förskonnad från samhällets segregeation.

2. Nu menar jag inte att Hamrén, Lennartsson, Allbäck eller någon annan på förbundet är främlingsfientlig, men jag tror det krävs mer än en bra allsvensk säsong att komma med i en landslagstrupp om man är invandrare det tror jag helt ärligt.

Och eftersom det här är en tråd om fotboll och inte segration i samhället kan den som känner sig tvungen att debattera vidare ta det via pm.

1. Guillermo Molins, Mathias Ranégié, Rade Prica, Emir Bajrami, Stefan Ishizaki är 5 av 24 icke etnista svenskar på januariturnén, är inte 20 % okej?

2. Det krävs väl oftast lite mer än en bra säsong för att få chansen? Landslaget ser också mycket till att en person ska passa bra in i en grupp.

3. Börjar du inse hur korkat ditt påstående är?
Citera
2010-04-14, 09:41
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
1. Guillermo Molins, Mathias Ranégié, Rade Prica, Emir Bajrami, Stefan Ishizaki är 5 av 24 icke etnista svenskar på januariturnén, är inte 20 % okej?

2. Det krävs väl oftast lite mer än en bra säsong för att få chansen? Landslaget ser också mycket till att en person ska passa bra in i en grupp.

3. Börjar du inse hur korkat ditt påstående är?

Det är väl samma skara svenska fotbollsidioter som gnäller på att Italiens landslag inte är lika "mångkulturellt" som det franska... Trots att andelen invandrare är betydligt färre i Italien än i Frankrike.

Drive PK-ism out of football!
Citera
2010-04-14, 10:15
Medlem
Fotzens avatar
När man ser allt skräp som har varit med i Januariturnén så skulle jag inte bry mig speciellt mycket om Mutumba kom med i år. Lasse har t.ex haft med Horemo, Dalhberg och Anttonen för att nämna några.
Citera
2010-04-14, 10:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
När man ser allt skräp som har varit med i Januariturnén så skulle jag inte bry mig speciellt mycket om Mutumba kom med i år. Lasse har t.ex haft med Horemo, Dalhberg och Anttonen för att nämna några.

Oremo har ju scorat i år.. Får han bara starta lite mer och komma igång kanske han kan bli en tillgång!
Citera
2010-04-14, 11:05
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Oremo har ju scorat i år.. Får han bara starta lite mer och komma igång kanske han kan bli en tillgång!
Bwahahahahaha!

Ett uttalande som ställer Mutumbas på skam! Att Oremo är på en plan är ju bara det komiskt på sitt sätt.
Citera
2010-04-14, 11:11
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Bwahahahahaha!

Ett uttalande som ställer Mutumbas på skam! Att Oremo är på en plan är ju bara det komiskt på sitt sätt.

Han har iallafall gjort mål!
Som sagt, han kan bli en tillgång i år. Han kanske fått en nytändning? Var inte han med på plan mor häcken också och spelade fram till målet där?
Citera
2010-04-14, 11:36
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han har iallafall gjort mål!
Som sagt, han kan bli en tillgång i år. Han kanske fått en nytändning? Var inte han med på plan mor häcken också och spelade fram till målet där?
Förhoppningsvis gör han det bra fram till VM-uppehållet så att vi kanske kan sälja honom då. Visst för att jag är Djurgårdare, men jag har aldrig förstått mig på grejen med Oremo.
Citera
2010-04-14, 13:12
Medlem
feldgraus avatar
Robin Söder tillbaka i en allsvensk trupp för första gången på nästan ett år. Fy fan vad skönt att höra. Tyvärr kommer han knappast kunna uträtta underverk ensam (om han ens kommer att få spela något) men det är gratis att drömma.

/feldgrau
Citera
2010-04-14, 13:41
Medlem
Ja instämmer med föregående talare,,riktigt gott att Söder är tillbaka han kommer bli en viktig spelare för oss samt kul att Risp får starta matchen idag!
Citera
2010-04-14, 15:05
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Robin Söder tillbaka i en allsvensk trupp för första gången på nästan ett år. Fy fan vad skönt att höra. Tyvärr kommer han knappast kunna uträtta underverk ensam (om han ens kommer att få spela något) men det är gratis att drömma.

/feldgrau
Det är inge kul när du är så nedstämd.
Citera
2010-04-14, 16:10
Medlem
Rubarth23s avatar
Idag måste första segern komma.
Jag säger 3-0 till AIK.
Hoppet är det sista som överger människan.
Citera
2010-04-14, 16:15
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Idag måste första segern komma.
Jag säger 3-0 till AIK.
Hoppet är det sista som överger människan.

Detta är verkligen en måstematch, annars ryker väl Stahre m.fl...Så blir det som vilken säsong som helst. Vi spelar dåligt, tränaren sparkas och sedan blir det mitten resten av säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in