2010-03-18, 15:04
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Ja han hade besvär med en nerv i magen som ska ha hämnat honom rejält. Som tur är det ju inte ljumskarna/baksida låren som har krånglat denna gång. Sen har jag dock inte hört/läst huruvida denna operation ska lösa de andra problemen. jag uppfattade det här som något orelaterad till tidigare besvär utan detta var någon som han haft problem med utöver det andra.
Så kan det ju såklart vara. Dock tror jag att den där nerven kan ha hämmat hans bålstadga, något som är extremt viktigt för fotbollsspelare. Har man ingen stadga i bålen får ljumskar och lår ta betydligt mer stryk. Det verkar konstigt nog som att han kunde spela under hösten trots problem med den där nerven efter att han hade blivit av med de andra problemen.
Citera
2010-03-18, 15:32
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
aik har sålt två spelare varav en för att han inte skulle lämna som free transfer i sommar, jag undrar i vilken verklighet det räknas som söndersålt.

Ja.. tja, Thorstensson, Hooiveld, Óbolo, Örlund så det är ju fyra spelare. Men söndersålt/köpt är media ord. Inget farligt om ersättarna är tillräckligt bra.
Citera
2010-03-18, 15:37
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ja.. tja, Thorstensson, Hooiveld, Óbolo, Örlund så det är ju fyra spelare. Men söndersålt/köpt är media ord. Inget farligt om ersättarna är tillräckligt bra.

Markus Jonsson..
Citera
2010-03-18, 15:39
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Markus Jonsson..

Ja, men han såldes ju inte. Kanske inte framkom ur mitt inlägg att de var spelarförsäljningar jag syftade på.
Citera
2010-03-18, 15:52
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ja, men han såldes ju inte. Kanske inte framkom ur mitt inlägg att de var spelarförsäljningar jag syftade på.
Örlund gick ju också på fri transfer.
Hur mycket gick Thorsten för btw, har inte sett någon summa tidigare.
Citera
2010-03-18, 16:02
Medlem
whus avatar
Citat:
De är fortfarande borta från förra säsongen = förlust
Citera
2010-03-18, 17:01
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Inte heller hört nåt, men Mendes gick ju till Kalmar för 500 lax så Thorsten gick väl för 250 kanske..
Citera
2010-03-18, 17:17
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Det har du rätt i, sorry för den..

Det har inte framkommit, men gissningsvis var det en ganska låg summa med Allsvenska mått mätt. Och återigen så var det försäljningar som var frågan, men en petitess kanske..
Citera
2010-03-18, 17:23
Medlem
DanteAlighieris avatar
Vad är det för poäng med att räkna med sålda förluster?
Citera
2010-03-18, 17:29
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Vad är det för poäng med att räkna med sålda förluster?

Frågan gällde huruvida AIK var 'söndersålt' eller ej, därav. Att inte förlänga eller ej komma överens med en spelare eller två är ju en helt annan sak.
Citera
2010-03-18, 17:35
Medlem
Citat:
Frågan gällde huruvida AIK var 'söndersålt' eller ej, därav. Att inte förlänga eller ej komma överens med en spelare eller två är ju en helt annan sak.
Fast då läser man ju texten som djävulen läser bibeln. Med sönderköpt i det läget menar ju onkeligen skribenten att laget är försvagat eller inte, och oavsett om klubben fått pengar eller spelaren gått som Bosman så är ju inte spelarna tillgängliga. Om alla spelarna i IFK skulle gå som Bosman efter säsonmgen skulle inte jag resonera såsom att det är lugnt då de gick på eget bevåg, snarare att det är ännu värre då klubben inte fick en spänn att köpa in nya spelare för.
Citera
2010-03-18, 17:46
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Fast då läser man ju texten som djävulen läser bibeln. Med sönderköpt i det läget menar ju onkeligen skribenten att laget är försvagat eller inte, och oavsett om klubben fått pengar eller spelaren gått som Bosman så är ju inte spelarna tillgängliga. Om alla spelarna i IFK skulle gå som Bosman efter säsonmgen skulle inte jag resonera såsom att det är lugnt då de gick på eget bevåg, snarare att det är ännu värre då klubben inte fick en spänn att köpa in nya spelare för.

kan det ju vara, men om man jämför Markus Jonsson mot Jos Hooiveld, så visste AIK att risken att förlora Jonsson var hög i och med hans utgående kontrakt. Hooiveld däremot hade kontrakt, där AIK hade kunnat tacka nej till bud och således undvikit att bli 'sönderköpta'.

Således kan inte alla spelare i IFK eller någon annan klubb gå som bosman, och de spelare som har kontrakt kan klubbarna behålla, det finns inget tvång i att sälja om man får bud på kontrakterade spelare.

Min slutkläm är att det blir fel att hävda att en klubb är sönderköpt och således inte ska kunna fungera nästa säsong när de självmant valt att sälja vissa spelare. Men nu kanske jag pratar mer allmänt om hur jag ser på spelare i relation med klubbar. Kanske lite off topic, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in