2010-03-20, 21:45
Medlem
Hertigens avatar
Angående att Pavey "spelar på bollen" så fungerar det inte så. När målvakten har 5 fingrar på bollen så är det helt förbjudet att tackla/obstruera honom på alla sätt. När han dessutom hoppar in som han gör försent (han är uppenbarligen sen eftersom Lekström har bollen under kontroll) med dobbarna före är det solklart rött.
Citera
2010-03-20, 21:51
Medlem
Viking-s avatar
Pavey är helt enkelt en sådan som chansar, det fanns väl kanske en 20% chans att han når bollen först, och där andra hade avstått gick Pavey fullt ut.
Ingvarsson borde ha blåst tidigare, då hade Pavey inte fullföljt, men nu blev det som det blev och personligen är jag glad över att AIK ändå visade positiva tendenser även utanför försvaret.
Citera
2010-03-20, 22:19
Medlem
jansdieters avatar
Det kanske bara är jag och mina massiva Fifa/FM-timmar i ryggen som kanske spekulerar för mycket, men alltså. Jag har ju ändå lite synpunkter på formationen av laget idag.

Är nog ändå av den bestämda åsikten att ha Ortiz, Tjerna och Eguren samtidigt på plan känns skumt och dumt. Skulle lätt föredragit att haft Eguren bredvid Ortiz idag och istället en renodlad anfallare på topp.
Är Burgic så pass utanför startelvan att han inte ens är med i diskussionerna? Känns inget vidare. Vi behöver ge våra riktiga anfallare speltid. Hellre en konstellation av Flavio och Engblom från start så man också lämnar utrymme för att kunna byta in en pigg Burgic t ex.

Men jag är inte så grymt besviken eller något speciellt. Så pass svart eller vitt är det inte för mig. Vet man hur vi brukar spela dom första matcherna så vet man vad jag pratar om.
Citera
2010-03-20, 22:24
Medlem
Sebbebebbes avatar
Hepp, 0-0 igen. Spelet såg visserligen bättre ut än mot Mjällby men det krävs fortfarande förbättringar. Angående korten kan jag inte klaga, domaren gjorde rätt i båda lägena. Visserligen såg det inte ut som om Pavey ville döda målvakten, men han kom med dobbarna före vilket betyder att han skulle få rött. Jobbigt att klara sig utan honom nästa match, men vi får kämpa på.

Det positiva är att Atta än en gång visade sig vara mycket stabil bakåt, alltid något att glädjas åt.
Citera
2010-03-20, 22:38
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Den provisoriska läktaren då?
Nja, pub blir nog bra, då kan man äta god mat och dricka öl samtidigt. Men det känns fortfarande skruvat.
Citera
2010-03-21, 00:22
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Pavey är helt enkelt en sådan som chansar, det fanns väl kanske en 20% chans att han når bollen först, och där andra hade avstått gick Pavey fullt ut.
Ingvarsson borde ha blåst tidigare, då hade Pavey inte fullföljt, men nu blev det som det blev och personligen är jag glad över att AIK ändå visade positiva tendenser även utanför försvaret.

Hur skulle han kunna blåsa tidigare då vinkningen från AD kommer nära inpå situationen som uppstår?
AD kan ej vinka tidigare då han först är bestraffningsbar då han påverkar spelet?
Situationen är strax utanför straffområdet med fart så beslutet kan ej komma tidigare.
Med 20% chans på boll så utsätter man inte en motspelare för den skaderisken bara korkat av Pavel.

Om man ser till regelboken i fotboll är det två skolexempel på utvisningar.
Första en klockren filmning som ger andra gula kortet, den andra utv är AIK spelaren ej bollförande utan riskerar motspelarens säkerhet som kan ge allvarlig skada för målvakt då AIK spelaren kommer med rakt ben med dubbarna upp mot målvakt .
Citera
2010-03-21, 00:29
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Det kanske bara är jag och mina massiva Fifa/FM-timmar i ryggen som kanske spekulerar för mycket, men alltså. Jag har ju ändå lite synpunkter på formationen av laget idag.

Är nog ändå av den bestämda åsikten att ha Ortiz, Tjerna och Eguren samtidigt på plan känns skumt och dumt. Skulle lätt föredragit att haft Eguren bredvid Ortiz idag och istället en renodlad anfallare på topp.
Är Burgic så pass utanför startelvan att han inte ens är med i diskussionerna? Känns inget vidare. Vi behöver ge våra riktiga anfallare speltid. Hellre en konstellation av Flavio och Engblom från start så man också lämnar utrymme för att kunna byta in en pigg Burgic t ex.

Men jag är inte så grymt besviken eller något speciellt. Så pass svart eller vitt är det inte för mig. Vet man hur vi brukar spela dom första matcherna så vet man vad jag pratar om.

Han kommer nog in nu med dessa 2 avstängningar som följd av 2 st idiotiska utv.
Bästa filmningen sen Strömberg på 80 talet vad fn tänker mannen på med ett gult kort innan?
Citera
2010-03-21, 00:29
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Hur skulle han kunna blåsa tidigare då vinkningen från AD kommer nära inpå situationen som uppstår?
AD kan ej vinka tidigare då han först är bestraffningsbar då han påverkar spelet?
Situationen är strax utanför straffområdet med fart så beslutet kan ej komma tidigare.
Med 20% chans på boll så utsätter man inte en motspelare för den skaderisken bara korkat av Pavel.

Om man ser till regelboken i fotboll är det två skolexempel på utvisningar.
Första en klockren filmning som ger andra gula kortet, den andra utv är AIK spelaren ej bollförande utan riskerar motspelarens säkerhet som kan ge allvarlig skada för målvakt då AIK spelaren kommer med rakt ben med dubbarna upp mot målvakt .

Viking menar att han Pavey är offside, därför blåsa tidigare.
Citera
2010-03-21, 00:36
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Viking menar att han Pavey är offside, därför blåsa tidigare.

Han kan inte blåsa tidigare då han inte påverkar spelet tidigare.
Tänk att denna situation går på ett par sekunder, du som AD och HD ska få kontakt och samtidigt ska AD ta ett beslut som är väldigt svårt då det är små marginaler mellan offside eller inte nära straffområde och var situationen uppstår.
Innan domaren får upp pipan till mun går det minst en sek och då hinner Pavey ganska långt med den farten han har.
Senast redigerad av hurvardetnu 2010-03-21 kl. 00:39.
Citera
2010-03-21, 00:57
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Tänk att denna situation går på ett par sekunder, du som AD och HD ska få kontakt och samtidigt ska AD ta ett beslut som är väldigt svårt då det är små marginaler mellan offside eller inte nära straffområde och var situationen uppstår.
Innan domaren får upp pipan till mun går det minst en sek och då hinner Pavey ganska långt med den farten han har.
Man har blåst av liknande situationer mycket snabbare, det fanns dessutom ingen tvekan i situationen då passningen var på väg mot Pavey som körde som ett tåg. Pavey hann nästan springa in i Lekström innan avblåsningen kom, även fast flaggan var tidigt uppe. Kommentatorerna tyckte tom att domaren var sen med att blåsa, om det nu spelar någon roll vad de tycker.
Citera
2010-03-21, 00:58
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:

Jag säger inte emot, Ingvarsson hinner inte blåsa tidigare. Förklarade bara vad jag tror Viking menade.
Citera
2010-03-21, 02:42
Medlem
resses avatar
SKANDAL SKANDAL DOMARSKANDAL!

Hur i helvete kan domaren ge rött kort till Pavey?

Och den där jävla Bajenfittan Eguren kan dra åt helvete

Vadå bitter?
Senast redigerad av resse 2010-03-21 kl. 02:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in