2010-09-27, 19:06
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
MFF berör? Eller hur är det man brukar resonera när man inte anser sig bättre än alla andra?

MFF och Blåvitt berör.

Trots att AIK spelar match i dag! Hur går det till?

/feldgrau
Citera
2010-09-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ser att du inte har med Mjällbymatchen från cupen där.

Det är förvisso bara på pappret men Mjällby hade ändå hemmaplan i cupen.
Citera
2010-09-27, 19:15
Medlem
50-öring.s avatar
Jag håller Göteborg som ett av de bästa lagen som kommit till Malmö i år. Kändes dock som båda lagen hade det lite jobbigt igår. Inte med varandra utan med sig själva. Passningarna satt inte riktigt där dom skulle, kampviljan kanske inte var 100 % osv. Men trots det var det en bra match.
Citera
2010-09-27, 19:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daonjel
Det är förvisso bara på pappret men Mjällby hade ändå hemmaplan i cupen.
Japp. Men ändå lite fånigt att säga att man har 11 raka hemmasegrar när man rent praktiskt inte har det..
Citera
2010-09-27, 19:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Japp. Men ändå lite fånigt att säga att man har 11 raka hemmasegrar när man rent praktiskt inte har det..

Mjällby var ju hemmalag.
Citera
2010-09-27, 19:22
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
IFK är nog ett av de sämsta lagen spelmässigt som gästat oss i år

Citat:
Ursprungligen postat av 50-öring.
Jag håller Göteborg som ett av de bästa lagen som kommit till Malmö i år. Kändes dock som båda lagen hade det lite jobbigt igår. Inte med varandra utan med sig själva. Passningarna satt inte riktigt där dom skulle, kampviljan kanske inte var 100 % osv. Men trots det var det en bra match.

Håller med om det där med att båda hade det lite jobbigt. Sjukt många dåliga aktioner av våra spelare i går i situationer där de bara har sig själva att skylla. Bortslagna passningar, hålla i bollen för länge och liknande.

/feldgrau
Citera
2010-09-27, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Håller med om det där med att båda hade det lite jobbigt. Sjukt många dåliga aktioner av våra spelare i går i situationer där de bara har sig själva att skylla. Bortslagna passningar, hålla i bollen för länge och liknande.

/feldgrau

Det var detta jag syfta på när jag sa spelmässigt men uttryckte mig lite fel ser jag nu

1-0 AIK btw
Citera
2010-09-27, 21:10
Medlem
LastCaresss avatar
DIF, så jävla bleka och ojämna att man skäms. Den allsvenska platsen är iaf säkrad och det var väl det viktigaste innan den här säsongen började.
Citera
2010-09-27, 21:10
Bannlyst
Det ser mörkt ut för Gnaget, dom borde ha vunnit idag.
Citera
2010-09-27, 21:13
Medlem
elgiraffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
DIF, så jävla bleka och ojämna att man skäms. Den allsvenska platsen är iaf säkrad och det var väl det viktigaste innan den här säsongen började.

Och att man ens vågade tänka på europaspel. Morsning och goodbye

edit: fast erkänn att man börjar bli fan så less på just "AS platsen är säkrad" säsonger nu.. Dock återstår ett derby, vinner dem där skiter jag faktiskt fullständigt om man kommer 6:a eller 12:a
Senast redigerad av elgiraffo 2010-09-27 kl. 21:16.
Citera
2010-09-27, 21:28
Medlem
FuckRealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgiraffo

Fast å andra sidan, med tanke på spelet vi presterat mot exempelvis Malmö och Örebro samt att det faktiskt inte var/är särskilt långt upp till Elfsborg (vinst idag och det hade varit 2 pinnar) så kändes det inte helt orealistiskt.

Fast man kommer ju direkt ned på jorden efter dagens plattinsats. Att vi torskar är inte det som svider mest, utan att vi presterar så innerligt uselt. Hur kan man vara så ojämna? Det räckte för Mjällby att sätta press på bollhållaren och vi har inget motmedel.

Slängde ett getöga på C+ och aik - Helsingborg under kvällen. Kanske var det HIF som var dåliga men med Prince och framförallt Kebba borta kommer Bangura att ha lekstuga på söndag. Förövrigt måste Jim Petterson, dagens stinshelvete, gjort den sämsta domardebuten i modern tid. Idel felbeslut. Missar en solklar straff för Mjällby (hade samma sak utspelat sig på Stadion hade en terror-tommy inte varit obefogat), ger Lucho kort för att han blir nedputtad och går ifrån situationen (killen som puttade däremot får inte ens en tillsägelse!?) och framförallt ger Prince rött när El Kabir halkar/filmar. Det lilla hoppet man har om Allsvenskan äts långsamt upp när amatörer får döma. Ledsen Jim, men får du någonsin döma igen är det inget annat än en stor jävla skandal.

Just därför blir du väl handplockad som huvuddomare till derbyt med gallerskak och planstormningar från bägge håll som resultat...och sen skyller Lagrell på huliganerna.

EDIT: Fan vad bitter jag är.....
Senast redigerad av FuckReality 2010-09-27 kl. 21:31.
Citera
2010-09-27, 21:29
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgiraffo

edit: fast erkänn att man börjar bli fan så less på just "AS platsen är säkrad" säsonger nu.. Dock återstår ett derby, vinner dem där skiter jag faktiskt fullständigt om man kommer 6:a eller 12:a

Hoppas AIK spelar som idag och Djurgården spelar som idag i derbyt fan vilken underbar match det blir då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in