2010-03-01, 20:43
Medlem
RageCBs avatar
Har nu köpt biljetter till Premiären mellan Häcken - Djurgårn och håller tummarna för att den inte ska flyttas då jag ska ner hela helgen. (Det är nämligen sista hockeymatchen innan slutspel dagen innan i gbg)
Citera
2010-03-01, 20:43
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swisslog
Gó läsning.

5 dagar kvar till supercupmatchen på Råsunda...
Ja ska bli kul faktiskt, Norra Nedre och Östra nedre är stängda. Vet inte varför, Kentaro och Svff arrangerar matchen.
Man kan inte räkna med någon publiksuccé direkt, jag tror på 12-15 000.
Dulee är ju skadad och Flávio osäker, så det blir svårt men Egúren kan nog hjälpa mycket i en sån här match.
Mitt tips är en tråkig och intensitetslös match som AIK vinner med det klassiska resultatet 1-0
Citera
2010-03-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Ja ska bli kul faktiskt, Norra Nedre och Östra nedre är stängda. Vet inte varför, Kentaro och Svff arrangerar matchen.
Dulee är ju skadad och Flávio osäker, så det blir svårt men Egúren kan nog hjälpa mycket i en sån här match.
Mitt tips är en tråkig och intensitetslös match som AIK vinner med det klassiska resultatet 1-0

De hade iaf skottat undan snö från bortasektionen.

Blåvitt vinner med 2-1
Citera
2010-03-01, 20:57
Medlem
ekkams avatar
Citat:

Om det är det som man förväntar sig från AIK så kommer man bli överkörda rejält.
Jag räknar dock kallt med att det kommer bli lika jämnt som under de två allsvenska mötena förra året. Låter klyschigt, men resultatet bör gå i fördel till det laget som vill mest.
Citera
2010-03-01, 20:57
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swisslog
De hade iaf skottat undan snö från bortasektionen.

Blåvitt vinner med 2-1
Tänkte jag skulle till shopen och inhandla den nya matchtröjan imorgon, ska kolla hur planen ser ut då.
Citera
2010-03-01, 20:58
Medlem
Lesras avatar
Citat:

Eftersom Svff är arrangör är inte jag förvånad längre. Skulle inte ens bli förvånad om de beslutade att spela matchen på Norra nedre... Tror knappt på 10.000, den matchen känns så jävla död av någon konstig avledning...
Citera
2010-03-01, 20:58
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Om det är det som man förväntar sig från AIK så kommer man bli överkörda rejält.
Jag räknar dock kallt med att det kommer bli lika jämnt som under de två allsvenska mötena förra året. Låter klyschigt, men resultatet bör gå i fördel till det laget som vill mest.
Jag menar inte att AIK inte kommer ta matchen på allvar. Tror till och med att lagen kommer med lika bra inställning, AIK pga Stahre, Gbg pga revanschlusten.
Citera
2010-03-01, 21:10
Medlem
Har lite svårt att hetsa upp mig inför supercupen. Blåvitt kommer ha en hel del spelare som varit på landslagssamlingar och AIK har en del spelare skadade. Och sedan en ganska dålig plan gör att det rikitigt skriker långbollar och dåligt spel. Tror på 1- 1 i full tid och förlängning. Vilka som vinner den vetifan.
Citera
2010-03-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Har lite svårt att hetsa upp mig inför supercupen. Blåvitt kommer ha en hel del spelare som varit på landslagssamlingar och AIK har en del spelare skadade. Och sedan en ganska dålig plan gör att det rikitigt skriker långbollar och dåligt spel. Tror på 1- 1 i full tid och förlängning. Vilka som vinner den vetifan.

Supercupen som sådan känns sådär men ett möte mot aik är alltid lika laddat.
Citera
2010-03-01, 21:30
Medlem
RobEngströms avatar
Nån ifkare härifrån som planerar att åka upp?

Lär bli extremt dåligt med folk, blir publiksiffran över 7000 är det bra.
Citera
2010-03-01, 21:33
Medlem
Shuyins avatar
Ja, supercupen känns väldigt kall faktiskt, och då tänker jag inte enbart på väderleken. Jag läste att Råsunda kommer ha västra för pressen, stänga Östra övre och Norra nedre, kanske var mer än så till och med. Känns sådär. Nu är det ju inte så att de som vill ha biljetter måste vara på hugget, men ändå.

Intressant i alla fall att se Sebastian Eguren troligen från start, en assist till mål i helgen. Dulee Johnson är skadad en längre tid, tråkigt, men kanske gör laguttagningen lite enklare för Starhe. Gissar att det blir något slags 4-2-3-1 med en rak backlinje och gissar att Djordjic går in centralt, med Mutumba och Pavey på kanter, Eguren bakom Flávio.

Men visst är det så att man vinner 250 000 SEK som segrare? Bra med pengar det i dessa dagar.
Citera
2010-03-01, 21:33
Medlem
Brullas avatar
Var som sagt och kollade hur planen så ut i fredags och den var brun. Det kan inte är det relevanta utan det viktigaste är att planen inte är alltför mjuk och lerig. Anledning till att östra nedre och norra nedre är avstängda skulle jag tro är att det har kommit extrem mycket snö på de sektionerna. De andra (förutom) södra nedre ligger hyfsat under tak.

Supercupfinalen ska bli intressant att se, mest för att det är ett bra tillfälle att bilda sig en uppfattning hur vi ligger till inför den allsvenska starten. Träningsmatcher i all ära men de ger bara en liten fingervisning om hur bra vi är i år.

Är det någon som vet hur många göteborgare som förväntas komma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in