Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Ingen som hakar på?
Visst
AIK
Jag förväntar mig att vi under vårsäsongen kommer att kunna hålla oss i kontakt med topplagen. Vi har allvarliga luckor i laget efter förlusterna av främst Obolo och Hooiveldt. Det är av stor vikt att Maanoja lyckas göra en ordentlig comeback och snabbt kunna hålla en hög standard.
Injektionen av Eguren lär ge den välbehövliga konstgjorda andningen för offensiven under våren som krävs för att vi ska kunna föra ett kreativt anfallsspel i Obolos frånvaro. Med Eguren i laget kommer han och Flavio att bli dom viktigaste offensiva krafterna. Annars hoppas man ju självklart på att Özkan kan bli skadefri, det skulle ge ytterliggare en dimension till anfallsspelet.
Jag hoppas i princip att vi ska kunna ligga i toppen i sommar och förväntar mig åtminstone att vi ska ha häng på toppen tills i sommar. Har vi det så kommer vi vara i en bra position till hösten, då vi kommer att få in någon offensiv förstärkning i sommar (det lär göra det eftersom Burgic kontrakt går ut och Jagne verkar vara på väg bort, dessutom känns det bara logiskt att en ersättare till Obolo kommer)
Mål för säsongen: Jag förväntar mig och hoppas av hela säsongen på en topp 4 plats. Europaspel bör vara målet, antingen genom cupen eller placering i serien. Annars tror jag att man får finna sig i att vi den här säsongen kommer att ha ett mellanår där ekonomin kommer att fixas till (vi har ju mindre löneutgifter) och luckorna i laget vi tappade under vintern börja fyllas. Skulle det bli en sjätteplats så vore det ändå okej för mig eftersom det är ett mellanår, så länge vi kommer före DIF.
I Europaspelet hoppas jag på ett gruppspel, antingen i EL eller CL. Alltså hoppas jag på att vi kan ta oss till den sista kvalomgången i CL-kvalet (då man går till EL-gruppspel om man åker ur där). Det skulle innebära så otroligt jävla mycket för vår sargade ekonomi att få ett EL-gruppspel, det skulle göra oss väldigt konkurrenskraftiga inför säsongen 2011. Ett CL-gruppspel skulle ge partyhattekonomi för resten av decenniet (förhoppningsvis investeras eventuella CL-gruppspelspengar på arenafrågan).