2010-03-10, 14:13
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag bryr mig bara för att jag tycker synd om Eguren, även om han förtjänar lite skit för sitt agerande i hela den här affären så är han fortfarande en elitfotbollsspelare som inte är skyldig någon någonting. Han ska inte behöva gå runt och vara rädd under sin Sverige-vistelse bara för att några tar sitt "supporterskap" på lite väl stort allvar. Det är så jävla destruktivt för fotboll när sånt här händer.
Går man ut och säger att ens son ska spela i hammarby tillsammans med en rad andra floskler så får man nog stå sitt kast när folk blir sura. Antingen är man fullblodsproffs och håller käft om allt vad lagtillhörighet heter eller så får man helt enkelt ta konsekvenserna.
Citera
2010-03-10, 14:17
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Går man ut och säger att ens son ska spela i hammarby tillsammans med en rad andra floskler så får man nog stå sitt kast när folk blir sura. Antingen är man fullblodsproffs och håller käft om allt vad lagtillhörighet heter eller så får man helt enkelt ta konsekvenserna.
Även om konsekvenserna är mordhot etc? Du kan för fan inte vara seriös.
Även om Eguren borde veta bättre än att snacka så mycket som han gjorde så är det aldrig rätt att agera som de som stormade planen gjorde.
Citera
2010-03-10, 14:20
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rude
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/aik/article6754248.ab

Lär bli åka av mellan AIK och bajen de närmaste veckorna.

Bara att hoppas att det inte påverkar Egurens prestationer på fotbollsplan.

Jag undrar bara över syftet med sådana här 'attacker'. Han kommer ju fortfarande att spela för AIK och förhoppningsvis göra det bra också. Hammarby spelar inte ens i samma serie. Trams.
Citera
2010-03-10, 14:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Även om Eguren borde veta bättre än att snacka så mycket som han gjorde så är det aldrig rätt att agera som de som stormade planen gjorde.

Han borde ändå ha vetat om konsekvenserna, dummare än så är inte spelare.
Slänger han ur sig såna floskler så får han stå sitt kast. Som det färska minnet en sork drog till med angående Batan så har jag inget minne av att han någonsin har sagt att han älskar gnaget och ville se sin framtida son i deras tröja? Ändå blev det häxjakt...
Citera
2010-03-10, 14:22
Medlem
csts avatar
Citat:
Jag säger samma sak som när fittholländaren i MFF pekade finger åt sektion F på stadion förra året. Vill man inte ha en flaska i huvudet ska man agera därefter. Sen kan jag givetvis förkasta illegala handlingar, men någon jävla ansvar måste individen ha.
Citera
2010-03-10, 14:23
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han borde ändå ha vetat om konsekvenserna, dummare än så är inte spelare.
Slänger han ur sig såna floskler så får han stå sitt kast. Som det färska minnet en sork drog till med angående Batan så har jag inget minne av att han någonsin har sagt att han älskar gnaget och ville se sin framtida son i deras tröja? Ändå blev det häxjakt...
Du, jag är fullt medveten om att Eguren skötte det här extremt osmidigt, men jag kommer aldrig tycka att den här typen av agerande är ok, då ser jag hellre att man slänger in ett hästhuvud på plan under en match än att gå på honom privat.

Citat:
Jag säger samma sak som när fittholländaren i MFF pekade finger åt sektion F på stadion förra året. Vill man inte ha en flaska i huvudet ska man agera därefter. Sen kan jag givetvis förkasta illegala handlingar, men någon jävla ansvar måste individen ha.
Jo, jag var på matchen och såg Kruys och vad han gjorde, men det känns ändå som om det inte riktigt går att jämföra här, så vitt jag vet så påverkades aldrig hans privatliv av det där.
Citera
2010-03-10, 14:27
Medlem
csts avatar
Citat:
Du, jag är fullt medveten om att Eguren skötte det här extremt osmidigt, men jag kommer aldrig tycka att den här typen av agerande är ok, då ser jag hellre att man slänger in ett hästhuvud på plan under en match än att gå på honom privat.

Jo, jag var på matchen och såg Kruys och vad han gjorde, men det känns ändå som om det inte riktigt går att jämföra här, så vitt jag vet så påverkades aldrig hans privatliv av det där.
Jag är mer intresserad av en generell diskussion om att spelare måste ta ansvar för sina handlingar och uttalanden precis som alla andra människor i samhället. Vill man inte råka ut för skit får man väl se till att hålla låg profil. Svårare än så är det inte.
Citera
2010-03-10, 14:29
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Jag är mer intresserad av en generell diskussion om att spelare måste ta ansvar för sina handlingar och uttalanden precis som alla andra människor i samhället. Vill man inte råka ut för skit får man väl se till att hålla låg profil. Svårare än så är det inte.
Visst, jag kan köpa att man är ansvarig för sina uttalanden som fotbollsspelare, men frågan är hur långt man får ta det som supporter, det måste ju ändå finnas gränser.
Citera
2010-03-10, 14:31
Medlem
csts avatar
Citat:
Visst, jag kan köpa att man är ansvarig för sina uttalanden som fotbollsspelare, men frågan är hur långt man får ta det som supporter, det måste ju ändå finnas gränser.
Gränsen är lagen, men jag kan inte på något sätt klandra de som väljer att agera utanför lagen, de är dock medvetna om vilka konsekvenser som väntar.
Citera
2010-03-10, 14:32
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Vadå skulle de gnälla ihjäl de arga huliganerna??

Nej, de hade härmat Bojan, det vill säga börjat grina och gått av från planen.

/feldgrau
Citera
2010-03-10, 14:37
Medlem
ReNus avatar
Man måste ju försiktigt fråga sig hur 15 vuxna män alla kan få ledigt en onsdag för att glida iväg ut till Solna?

För det kan väl inte vara så att dessa "grabbar" alla är arbetslösa förlorare?
Citera
2010-03-10, 14:42
Medlem
_slipknot1_s avatar
Första bilden från incidenten är uppe...

http://bayimg.com/image/nalahaacc.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in