2010-03-08, 13:33
Medlem
funerals avatar
Lite off-topic kanske men kolla in detta:
Blåvitts 17 årige landslagsspelare Jonathan Azulay gör 2-2 målet mot Stabaek i helgen.....med tanke målets kvalité så kan det mycket väl vara Sveriges nästa storspelare

http://www.stabak.no/junior_elite/g19/article10817.ece

cirka 2.40 in
Citera
2010-03-08, 13:38
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Blåvitts 17 årige landslagsspelare Jonathan Azulay gör 2-2 målet mot Stabaek i helgen.....med tanke målets kvalité så kan det mycket väl vara Sveriges nästa storspelare

cirka 2.40 in

Enbart målet:
http://www.youtube.com/watch?v=eaoTXz8cC8I

Sen är han 16 år.
Citera
2010-03-08, 13:44
Medlem
Viking-s avatar
Citat:

cirka 2.40 in
Inte för att vara sådan, men även jag smällde in en hel del drömmål i min ungdomskarriär, dock är jag inte Sveriges storspelare nu
För att räknas som löfte/talang får man prestera någorlunda bra över en längre period (vilket den här killen kanske har gjort), svårt att betygsätta efter enskilda insatser.
Citera
2010-03-08, 13:47
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Fråga till alla glennar

Hur känns det att förlora tre matcher på raken mot AIK?
Jag vet hur surt det skulle kännas om det vore tvärtom.

Visst är det irriterande men hade vi knipit några poäng till någon annanstans i Allsvenskan hade jag inte brytt mig ett skit. Så egentligen är det bara på grund av att ni vann Allsvenskan det är irriterande.

/feldgrau
Citera
2010-03-08, 13:48
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Inte för att vara sådan, men även jag smällde in en hel del drömmål i min ungdomskarriär, dock är jag inte Sveriges storspelare nu
För att räknas som löfte/talang får man prestera någorlunda bra över en längre period (vilket den här killen kanske har gjort), svårt att betygsätta efter enskilda insatser.
Källa på dina drömmål tack
Spelar man i undomslandslaget så borde man väl räknas som löfte/talang? Bara för att han spelar i blåvitt behöver du inte vara pessimist
Citera
2010-03-08, 13:52
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Källa på dina drömmål tack
Spelar man i undomslandslaget så borde man väl räknas som löfte/talang? Bara för att han spelar i blåvitt behöver du inte vara pessimist
Absolut, jag säger inte att han är en medelmåtta eller så, utan jag menade att det är svårt att uttala sig om en spelare efter ett snyggt mål, av vad jag vet så kan han vara nästa Ronaldo.

Mina drömmål finns nog bara dokumenterade i min hjärna och några föräldrars kameror, så inga källor där
Citera
2010-03-08, 14:12
Medlem
RuterKungs avatar
Inte för att vara sån jag heller men om man youtubar runt så hittar man ju en hel del galna mål från ungdomsturneringar från runt om i världen. Och långt ifrån alla blir ju stor stjärnor.
Citera
2010-03-08, 15:03
Medlem
Salorms avatar
Det här sög ju röv iallafall. Kollade just schemat som det ser ut idag och om jag inte missat något så har vi en enda lördagsmatch (DIF-Gefle 22 maj) på hemmaplan? Sen har vi Örebro och Halmstad borta på lördagar också vilket ioförsig är lite trevligt men inte alls lika kul som att spela dessa matcher hemma.
Har för mig att vi hade bra mycket fler matcher hemma under lördagar förra året, eller var det bara en dröm?
Citera
2010-03-08, 15:19
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Angående gårdagens träningsmatch för Djurgården mot Vasalund så såg det faktiskt rätt roligt ut när Youssef glider genom och gör ett riktigt vackert mål.
2-3 speglar inte direkt matchen som tur är då Vasalund ligger 2 divisioner ifrån DIF och i ärlighetens namn skulle 0-6 speglat matchen bättre.
Det som oroar mest i dagens DIF är alla jävla skador samt att man har så förbannat mycket små spelare. Det är inga muskelmonster man ställer in på planen direkt. Å andra sidan, Kasper ser ut att kunna bli en ny Kim Källström om han bara lär sig skjuta ordentligt. Bra öga för spelet och skön teknik.

Nu tror jag tyvärr inte på vinsta mot Häcken i första bortamatchen då det är alldeles för mycket tongivande spelare som är borta samt att Häcken har visat att dom är i form. Det jag är mest orolig för just nu är att DIF tror man tränat rätt inför allsvenskan och sen när det väl startar så klappar man ihop totalt och åker på stortorsk.

Jag står fortfarande fast vid att Häcken är klart haussade i år, ska man i allsvenskan att göra ska man ta sex pinnar på Häcken. Angående vår trupp se ser den i dagsläget helt okej ut i min mening, det intressantaste är dock utvecklingspotenialen. Det finns i mina ögon flera spelare som verkligen kan blomma ut och bli riktigt bra redan i år. För att de ska ske krävs det dock att vi klarar oss igenom de första omgångarna på ett bekvämt sätt och tar några viktiga poäng.

Har man sett Youssefs försäsong så undrar man vad fan killen höll på med förra året.
Citera
2010-03-08, 15:20
Medlem
csts avatar
Citat:
Det här sög ju röv iallafall. Kollade just schemat som det ser ut idag och om jag inte missat något så har vi en enda lördagsmatch (DIF-Gefle 22 maj) på hemmaplan? Sen har vi Örebro och Halmstad borta på lördagar också vilket ioförsig är lite trevligt men inte alls lika kul som att spela dessa matcher hemma.
Har för mig att vi hade bra mycket fler matcher hemma under lördagar förra året, eller var det bara en dröm?
Förra året hade vi faktiskt ganska bra placerade matcher. När det kommer till hemmaspel så föredrar jag dock veckodagar kl 19 eller 20 om det är derby, sköna bortaresor får mer än gärna ligga på helger.
Citera
2010-03-08, 15:46
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:

Jag kan glädja dig med att vi har Gefle borta en söndag i början av april!

Den första helgmatchen borta mot Gefle sen de klev upp i Allsvenskan..
Citera
2010-03-08, 15:54
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Ett mål gör ingen sommar. Fråga Andre Vasques.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in