2010-03-06, 19:04
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Hemma från matchen nu, skönt med en titel, främst mentalt att slå ifk igen
Pinsam publiksiffra, men riktigt bra stämning, kändes som att de som brukar sjunga på matcherna var där, övriga från Norra som går där för priset stannade hemma idag.

Plus är Walid Atta som var riktigt jävla bra. Flávio bra som vanligt också, smart i djupled och håller i bollen bra. Pertan som vanligt felfri.
Bojan, Martin och NEJ var riktigt dåliga, de 2 förstnämnda kom aldrig in i matchen och Nisse slarvade för mycket.
Maanoja var bra, men utsparkarna katastrof.

Hahaha se Bojan lämna studion: http://www.tv4play.se/sport/fotbollskanalen?videoId=1.1542923
Bojan var inte så dålig, inte i jämförelse med M9. Det är värt att återigen påpeka hur grym Atta var idag, precis som i matchen mot Elos i fjol. Helt klart än värdefull bricka i spelet om SM guldet.
Citera
2010-03-06, 19:29
Medlem
Hade aldrig tippat IFK som seriesegrare efter detta, de har visat så många gånger nu att de inte klarar av att vinna. Med tanke på förlorarstämpeln som de har nu så tror jag de kommer på andra plats eller tredje när serien summeras.
Citera
2010-03-06, 19:37
Medlem
Ratzzs avatar
Säga vad man vill men Dagen skönaste var ju Bojan efter matchen i studion, han i ett nötskal.
Underbart!
Citera
2010-03-06, 19:42
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Matchen höjde iaf mina förväntningar inför säsongen, såg mycket bättre ut än jag förväntat mig.
Undrar om vi tappar Atta till Rangers för 30 mille nästa säsong

Ja, jämfört med det jag sett från mitt eget lag så var det riktigt bra.

Nja, han går nog till er broderklubb Manchester United för runt 100 miljoner.
Citera
2010-03-06, 19:49
Medlem
AIK imponerade inte, slog dock IFK, men det gör vi ju alltid numera. Plus för Defensiven, minus för Martin. Han får inte bara glimta förbi, måste vara jämn.
Citera
2010-03-06, 19:53
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Hemma från matchen nu, skönt med en titel, främst mentalt att slå ifk igen
Pinsam publiksiffra, men riktigt bra stämning, kändes som att de som brukar sjunga på matcherna var där, övriga från Norra som går där för priset stannade hemma idag.

Plus är Walid Atta som var riktigt jävla bra. Flávio bra som vanligt också, smart i djupled och håller i bollen bra. Pertan som vanligt felfri.
Bojan, Martin och NEJ var riktigt dåliga, de 2 förstnämnda kom aldrig in i matchen och Nisse slarvade för mycket.
Maanoja var bra, men utsparkarna katastrof.

Hahaha se Bojan lämna studion: http://www.tv4play.se/sport/fotbollskanalen?videoId=1.1542923

NEJ var inte dålig idag tyckte han spela stabilt och agerade kyligt. Bojan kämpade och slet man knappast med benämningen riktigt dålig. Däremot var tyvärr M9 riktigt dålig, slog bort ett guldläge med en av de sämsta passarna jag sett. Underlaget gynnar inte en som M9 idag tyvärr. Sedan var Eguren rätt kylig idag, sprang mest runt med gamnacke och smågnällde. Han lär dock höja sig rejält vad det lider.

Flavio hade en magnifik första halvlek, han var ruskigt pigg!
Citera
2010-03-06, 20:23
Medlem
Jag tycker inte heller Nisse var dålig idag. Hela backlinjen var stabil.
AIK var det bättre laget och vann helt rättvist med 1-0. Satt faktiskt och undrade idag när jag var på Råsunda hur det kommer sig att IFK är så bleka mot AIK? På de senaste 4 matcherna har IFK bara gjort 1 mål på oss. Då var ändå IFK tillsammans med KFF det målgladaste laget ifjol.
Citera
2010-03-06, 20:25
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
NEJ var inte dålig idag tyckte han spela stabilt och agerade kyligt. Bojan kämpade och slet man knappast med benämningen riktigt dålig. Däremot var tyvärr M9 riktigt dålig, slog bort ett guldläge med en av de sämsta passarna jag sett. Underlaget gynnar inte en som M9 idag tyvärr. Sedan var Eguren rätt kylig idag, sprang mest runt med gamnacke och smågnällde. Han lär dock höja sig rejält vad det lider.

Flavio hade en magnifik första halvlek, han var ruskigt pigg!

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Bojan var inte så dålig, inte i jämförelse med M9. Det är värt att återigen påpeka hur grym Atta var idag, precis som i matchen mot Elos i fjol. Helt klart än värdefull bricka i spelet om SM guldet.
Verkar som att vi har olika uppfattningar, jag brukar tycka att NEJ är dålig och idag var han inte bra alls enligt mig förutom den magnifika snurrfinten
Bojan var helt osynlig, utom assisten då.

Ska poängteras att jag såg matchen på plats, vet att slipknot följde den via TV'n, viking vet jag dock inte men kan vara därav de olika uppfattningarna.
Citera
2010-03-06, 20:28
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Verkar som att vi har olika uppfattningar, jag brukar tycka att NEJ är dålig och idag var han inte bra alls enligt mig förutom den magnifika snurrfinten
Bojan var helt osynlig, utom assisten då.

Ska poängteras att jag såg matchen på plats, vet att slipknot följde den via TV'n, viking vet jag dock inte men kan vara därav de olika uppfattningarna.
Jag såg också matchen på plats och jag tycker verkligen inte att Nisse var dålig. Den som var sämst i laget idag var Martin. Eguren gjorde inte många glada heller, men han missade inget uppenbart å andra sidan. Man får dock betänka att han bara tränat med laget i två veckor. Förhoppningsvis kommer han i i det vad tiden lider.

I övrigt gjorde våra mittbackar och Kenny strålande insatser idag tycker jag och Ortiz var som vanligt bäst på plan.
Citera
2010-03-06, 20:32
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jag såg också matchen på plats och jag tycker verkligen inte att Nisse var dålig. Den som var sämst i laget idag var Martin. Eguren gjorde inte många glada heller, men han missade inget uppenbart å andra sidan. Man får dock betänka att han bara tränat med laget i två veckor. Förhoppningsvis kommer han i i det vad tiden lider.

I övrigt gjorde våra mittbackar och Kenny strålande insatser idag tycker jag och Ortiz var som vanligt bäst på plan.
Tycker inte Ortiz var bäst på plan. Walid tar den utnämningen från min sida. Hårt spel, suverän i nickduellerna och gav Hysen en några smällar.

Intressant intervju med Stahre där han snackar en hel del taktik. http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?clip=9498
Citera
2010-03-06, 20:34
Medlem
_slipknot1_s avatar
"När jag och Bojan språkade vid efteråt i spelargången så rådde det inget tvivel om det, han hade INGET emot frågan…det fanns annat i den studion som han retade sig på och inget hade röd jacka."

Detta är taget från Ekwalls blogg, jag tolkar det som att han lackade på G.Svenssons gnäll...
Citera
2010-03-06, 20:39
Medlem
Nubolics avatar
Får väl gratulera AIK till segern, även om det tar emot.
Får väl hoppas att förlusten inte betyder något får Blåvitt och dom bara kör på. Vi sikar på SM-Guldet, inte supercup guldet!

Framåt nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in