2010-09-01, 19:58
Medlem
jansdieters avatar
Feldgrau: Nej, vi har verkligen inte gjort en bättre säsong än er. Alltså, det är bara människor utan insikt som inte inser hur jävla abnormalt dåligt vi presterat i år, både på plan, i styrelserum och delvis på läktaren.
Skulle man kolla igenom alla 90 minutare från året hittills (som att någon i världen skulle stå ut och orka genomlida den travestin?), så ser man ju klart och tydligt att det är ett jävla skräpspel vi producerat. Statistiken säger allt. 17 mål... Bedrövligt.

Däremot så är vi definitivt inte ensamma om att ha gjort en bedrövlig säsong. Jag tycker t ex det är helt bisarrt hur Haglund kommer undan med det han presterar i Elfsborg. För mig är det under all kritik med det spelarmaterialet. Helt otroligt.
Självklart har ni, Ifk, också gjort en riktigt dålig säsong. Men jag tänker inte påstå att någon klubb i Allsvenskan hittills gjort en sämre säsong än oss.
Citera
2010-09-01, 21:20
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Däremot så är vi definitivt inte ensamma om att ha gjort en bedrövlig säsong. Jag tycker t ex det är helt bisarrt hur Haglund kommer undan med det han presterar i Elfsborg. För mig är det under all kritik med det spelarmaterialet. Helt otroligt.
Självklart har ni, Ifk, också gjort en riktigt dålig säsong. Men jag tänker inte påstå att någon klubb i Allsvenskan hittills gjort en sämre säsong än oss.

Medhåll. Varken AIK, Blåvitt eller Elfsborg har presterat på den nivå som de borde ha gjort. Varken vår eller er Adidas-kampanj var ju speciellt uppseendeväckande när de kom, egentligen. För ska sanningen fram hade vi verkligen ett mästarlag och ni hade trots förluster fortfarande ett riktigt starkt lag.

Tyvärr är ju Allsvenskan janteligan nummer ett där man (o)medvetet inte pallar av favoritskap.

/feldgrau
Citera
2010-09-01, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TazT
Helt enig med dig. BP får mer än gärna åka ut i kvalet också. Upp från Superettan vill jag se Norrköping, Bajen och Landskrona

Varför just dessa lag?
Citera
2010-09-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mateo22
Varför just dessa lag?

Norrköping och Bajen är publiklag med stora supportermassor som kommer öka intresset för Allsvenskan. Klassiska föreningar som hör hemma i Allsvenskan. Landskrona är ett Skånelag som ligger nära Malmö Kort bortaresa med andra ord.

Iofs bor jag i Norrköping nu.
Citera
2010-09-01, 23:10
Medlem
Jag håller med tidigare talare om att Haglund misslyckats (återigen) rejält i elfsborg! Ett annat lag som man ändå får säga har underpresterat är ju häcken som var topptippat av många "experter" efter fjolårets säsong.
Citera
2010-09-03, 15:57
Medlem
nepponss avatar
Är ju ett under att Haglund får vara kvar, hade han tränat någon av storstadslagen hade han fått kicken för länge sedan. Men den truppen han har ska de vinna Allsvenskan varje år.
Citera
2010-09-03, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BattyPoo
Jag håller med tidigare talare om att Haglund misslyckats (återigen) rejält i elfsborg! Ett annat lag som man ändå får säga har underpresterat är ju häcken som var topptippat av många "experter" efter fjolårets säsong.

Häcken inledde med 3 raka vinster (sen plocka MFF ner dom på jorden igen) och blev därför topptippade av media, nu ligger de i bottenträsket med de andra bottenlagen bp, aik, åtvidaberg etc.

Samma media som ville ha in Rajalasko i landslaget
Citera
2010-09-03, 16:21
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Häcken inledde med 3 raka vinster (sen plocka MFF ner dom på jorden igen) och blev därför topptippade av media, nu ligger de i bottenträsket med de andra bottenlagen bp, aik, åtvidaberg etc.

Samma media som ville ha in Rajalasko i landslaget
Alltså, är inte det en rätt stor skillnad? Häcken var i toppen av Allsvenskan ifjol och sitter på en väldigt bred och bra trupp. Dom slog Gefle borta utan bland annat Paulinho, Östberg, Friberg och Bjurström från start.
Citera
2010-09-03, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Alltså, är inte det en rätt stor skillnad? Häcken var i toppen av Allsvenskan ifjol och sitter på en väldigt bred och bra trupp. Dom slog Gefle borta utan bland annat Paulinho, Östberg, Friberg och Bjurström från start.

Slog dom Gefle borta????????? Kan de stämma?
Citera
2010-09-03, 20:04
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Slog dom Gefle borta????????? Kan de stämma?
Det var ju inte riktigt just motståndet som jag ville uppmärksamma.
Citera
2010-09-03, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det var ju inte riktigt just motståndet som jag ville uppmärksamma.

Häcken är skit, får tacka media för att dom finns så man kan få ett gott skratt då och då
Citera
2010-09-03, 20:36
Bannlyst
Sebastian Eriksson tokdominerade idag i u21
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här