2016-06-26, 15:31
Medlem
Forsberg21s avatar
Sjukt mäktig reklamfilm den som kom idag. Blir fan tårögd.
Citera
2016-06-26, 15:44
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Ja, den var faktiskt fin.
Citera
2016-06-26, 15:55
Medlem
Stivalis avatar
Ligaspelet väger tyngst. Där spelar man vecka ut & vecka in. Italienska ligan har bara svåra matcher. Bottenlagen där är en jävligt knepig uppgift att ta sig an.

Costa Ricas spelare 1990 kom från den inhemska ligan. Inte en jävel kände till de där spelarna. Har man någonsin hört talas om en utländsk spelare som gått till den ligan? Trinidads spelare var bekanta för dem som följer skotsk & engelsk fotboll nära.

Säga vad man vill om gamla europacupmatcher & gamla VM. Där finns ett inslag av det oväntade. I det långa loppet kan man inte lägga alltför stor vikt vid dessa matcher. Det är ett mål hit eller dit som avgör. Ligaspel är tyngre när spelare ska bedömas.
Citera
2016-06-26, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Hahah nya reklamen alltså nu är det ju bara löjligt
Väldigt sublima signaler från MrZ. Först säger han "jag kommer tillbaka" på Swedbank under landskampen. Då snackade man om att förstås menar med landslaget och inte till MFF. Nu är detta omöjligt så vad menar han?

I videon säger han till sitt barn att " vi skall hem" och knappar in Malmö på GPS.
Malmö har än så länge inte förlängt med Molins, vad har Danne i rockärmen?
På Malmö Live finns en svit som heter Zlatans Room. Han har sålt sitt hus. Skall de bo på Live när de är hemma på grund av säkerhet?

Sjävklart ser jag det som långsökt men man kan ändå få drömma
Sjukt jävla bra Teas av honom om inte annat.
Citera
2016-06-26, 16:11
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det var sannerligen inte Allan Simonsens Mönchengladbach som Patrik Andersson spelade i. Patrik, Brolin, Henke & Thern tillhörde inte världens bästa mer än möjligen någon enstaka säsong var. Deras karriärer är helt enkelt inte tillräckligt bra för att matcha de bästa Italien-pionjärerna. Bragden 1994 där man lyckas med 3 segrar på 7 matcher efter full tid, mot Rysslands B-lag, Saudiarabien & ett bakis Bulgarien följdes sedan upp av rena fiaskon till kvalspel.

Varför hakar du upp dig på det hela tiden? I cupspel är det ganska vanligt att matcher går till förlängning, det är liksom en del av spelet och självklart räknas det som vinst. så: 4 vinster 2 oavgjorda och en förlust. Brukar andra bronstagare ha bättre facit?

Argentina tog silver 90 och hade 2 vinster, 2 förluster och 3 oavgjorda.
Citera
2016-06-26, 16:20
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Varför hakar du upp dig på det hela tiden? I cupspel är det ganska vanligt att matcher går till förlängning, det är liksom en del av spelet och självklart räknas det som vinst. så: 4 vinster 2 oavgjorda och en förlust. Brukar andra bronstagare ha bättre facit?

Det räknas inte som vinst. Matchen slutar oavgjort. Sedan måste något lag vidare. Skulle det vara så jävla omöjligt för andra svenska landslag att slå Rumänien efter straffar? Låt gå för att det var ett starkt Rumänien, men när man summerar turneringen så blir det ju den matchen som avgör hela rasket huruvida det var en megasuccé eller bara ljummet.

Citat:
Argentina tog silver 90 och hade 2 vinster, 2 förluster och 3 oavgjorda.

Jag har släkt som bor i Argentina. Den där turneringen skäms man nästan över. Så uselt betraktar man det lagets insats.
Citera
2016-06-26, 16:41
Medlem
Citat:
Synd att hans sista matcher i landslaget var värdelösa. Efter Italienmatchen sket han i att tacka fansen tom. Nej jag tror att han inte var tillräckligt hungrig i EM.
Citera
2016-06-26, 17:06
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Det räknas inte som vinst. Matchen slutar oavgjort. Sedan måste något lag vidare. Skulle det vara så jävla omöjligt för andra svenska landslag att slå Rumänien efter straffar? Låt gå för att det var ett starkt Rumänien, men när man summerar turneringen så blir det ju den matchen som avgör hela rasket huruvida det var en megasuccé eller bara ljummet.
Möjligen inte. Men att klara oavgjort och lyckas kvittera med en man mindre hade inget svenskt landslag efter det klarat av. Angående Bulgarien så slog vi dem i kvalet också och kom före i gruppen.

Citat:
Jag har släkt som bor i Argentina. Den där turneringen skäms man nästan över. Så uselt betraktar man det lagets insats.

Poängen är att VM-historien är full av lag som går långt utan att vinna speciellt många matcher under full tid. Turneringen som sådan tar ju ingen hänsyn till om vinner under ordinarie tid, eller förlängning eller straffar. En vinst är en vinst.
Citera
2016-06-26, 17:50
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Möjligen inte. Men att klara oavgjort och lyckas kvittera med en man mindre hade inget svenskt landslag efter det klarat av. Angående Bulgarien så slog vi dem i kvalet också och kom före i gruppen.

Poängen är att VM-historien är full av lag som går långt utan att vinna speciellt många matcher under full tid. Turneringen som sådan tar ju ingen hänsyn till om vinner under ordinarie tid, eller förlängning eller straffar. En vinst är en vinst.

Det är därför ligaspelet väger tyngst & den här typen av matcher snarare kommer som grädde på moset. Man kan inte göra jätteskillnad på spelares karriärer för att en målvakt kastade sig åt fel eller rätt håll. Det är ju den här matchen som gav dem chansen att spela om bronset...och då är det bra att få möta dom man redan slagit i kvalet & att dom dessutom supit till innan.

Det är lätt att göra mål på straff om målvakten kastar sig bort från bollen. Svårare om han vräker sig mot exakt den ytan man skjuter mot. Brolin var bra på att lägga straffar så i hans fall var skicklighet helt klart inblandat, men annars är det en jävla massa hasardspel.
Citera
2016-06-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Vad är det Larsson gjort som gör honom så stor i dina ögon? Att han var med på ett hörn 94?

Det är kanske lätt att glömma, men Larsson ägnade sig faktiskt också åt diverse divalater. Han slutade i landslaget och skolkade från två (!) kval för att sedan göra comeback lagom till mästerskapen.

I övrigt håller jag med dig. Så otroligt synd att en så bra fotbollsspelare inte kunnat vara lite mer ödmjuk.

Skrev jag inte det i mitt förra inlägg? Han var med och tog medalj i ett internationellt mästerskap vilket är större i mina ögon. Visst hade han "divalater" har väl alla som lirar fotboll professionellt men jag tvekar på att han konstant pratade om sig själv i tredje person på ett töntigt sätt?

Jag kommer för alltid förknippa honom med en tuff "superduptermegablatte" som bara stirrar rakt fram med en sur min varje gång "Du gamla du fria" spelades
Citera
2016-06-26, 19:18
Medlem
Citat:

Tyckte att det var den klart sämsta.
Citera
2016-06-26, 19:27
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Det är därför ligaspelet väger tyngst & den här typen av matcher snarare kommer som grädde på moset. Man kan inte göra jätteskillnad på spelares karriärer för att en målvakt kastade sig åt fel eller rätt håll. Det är ju den här matchen som gav dem chansen att spela om bronset...och då är det bra att få möta dom man redan slagit i kvalet & att dom dessutom supit till innan.

Det är lätt att göra mål på straff om målvakten kastar sig bort från bollen. Svårare om han vräker sig mot exakt den ytan man skjuter mot. Brolin var bra på att lägga straffar så i hans fall var skicklighet helt klart inblandat, men annars är det en jävla massa hasardspel.
Okej, Pelés tre VM-guld står sig alltså ganska slätt emot Johan Cruyffs klubbframgångar då, eftersom han var dominerande i EC i början på 70-talet samt ligaspelet, och vad han gjorde för Barcelona när han kom in och lyfte laget från bottenplaceringarna till ligaseger sin första säsong, utan att förlora en match. Har inte koll på hur dominerande Santos var, men de spelade ju under Pelés tid helt klart i en av världens bästa ligor så Pelé och Cruyff står nog ganska lika, men klar fördel Cruyff. Maradona får vi placera i klass med John Barnes, för hans VM-guld och följande silver kan inte väga så tungt. Särskilt inte silvret då två straffläggningar ledde fram till finalen. Och vad Sverige gäller så kan ni glömma allt jag har sagt, Zlatan är oöverträffad genom alla tider, för ligaspel är det viktigaste av allt. Det är därför alla småpojkar drömmer om en belgisk ligatitel och inte om VM-guld.

Förresten, du säger att argentinarna skäms över lagets insats 1990. Varför firade de då laget i Buenos Aires när spelarna kom hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in