2016-06-26, 14:08
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Nog var det Andreas Andersson ändå?
Nej. Andreas Andersson var den som prickade ribban mot Argentina. Tror inte ens han spelade mot Senegal, vilket är den match jag pratade om.

https://www.youtube.com/watch?v=F12ygQ62uvw
Senast redigerad av introverto 2016-06-26 kl. 14:12.
Citera
2016-06-26, 14:20
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Jag har inte totaldissat dem på något sätt utan känner till dem för dåligt för att med säkerhet placera dem på listan. Den tionde platsen ligger däremot öppen för jag var faktiskt inte allvarlig med Mål-Otto där. Men säg, varför kommer de spelarna du nämner före de du fetmarkerade i ett annat inlägg?

Och vilka moderna spelare överskattar jag. Säg mig det och motivera varför? De killarna på listan där har internationella medaljer från både klubb- och landslagsspel, något som Zlatan saknar. Och det saknar han inte för att du tror att jag ogillar honom, utan för att han aldrig har vunnit tillräckligt många viktiga matcher för att komma ända fram.

Det var sannerligen inte Allan Simonsens Mönchengladbach som Patrik Andersson spelade i. Patrik, Brolin, Henke & Thern tillhörde inte världens bästa mer än möjligen någon enstaka säsong var. Deras karriärer är helt enkelt inte tillräckligt bra för att matcha de bästa Italien-pionjärerna. Bragden 1994 där man lyckas med 3 segrar på 7 matcher efter full tid, mot Rysslands B-lag, Saudiarabien & ett bakis Bulgarien följdes sedan upp av rena fiaskon till kvalspel.
Citera
2016-06-26, 14:34
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det var sannerligen inte Allan Simonsens Mönchengladbach som Patrik Andersson spelade i. Patrik, Brolin, Henke & Thern tillhörde inte världens bästa mer än möjligen någon enstaka säsong var. Deras karriärer är helt enkelt inte tillräckligt bra för att matcha de bästa Italien-pionjärerna. Bragden 1994 där man lyckas med 3 segrar på 7 matcher efter full tid, mot Rysslands B-lag, Saudiarabien & ett bakis Bulgarien följdes sedan upp av rena fiaskon till kvalspel.
Men vilket München och Barcelona spelade han i? Varför fick han guldbollen före Henke 2001? Brolin är nog den största talang vi har haft, tyvärr får man säga att karriären tog slut i och med skadan -94, för han kom aldrig tillbaka efter det.

Märkligt att dessa korplirare har tyngre titlar på sina meritlistor än Zlatan, med internationella framgångar i både klubb- och landslag. Möjligen kan jag gå med på att Thern kanske, kanske kan petas av Liedholm eller Gren. Eller av dem båda, eller inte av någon.
Citera
2016-06-26, 14:45
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Men 0-0 mot Trinidad, det är nog fan lika tarvligt som Costa Rica.

Nej, det är inte ens i närheten. Trinidads trupp bestod i stort sett uteslutande av proffsspelare i Europa. De flesta från skotska ligan som du ju verkar hålla högt då Henke tydligen är Sveriges tredje bästa spelare genom tiderna. Hela Costa Ricas trupp kom från den inhemska ligan. Fotbollen i Nordamerika blir bara starkare & starkare. Det är inte längre bara Mexiko som är att räkna med. Under de där 16 åren mellan 1990-2006 kan jag lova dig att kvaliteten på deras kval höjdes.

Costa Rica skulle bara vara en munsbit för de svenska proffsen. Bora Milutinovic tog över landslaget 3 månader innan VM & jag vetefan vad han gjorde med dem. Det skulle bara inte vara möjligt. Costa Ricas framgång i senaste VM kändes nog skönt för dessa svenska spelare, för nu kanske kommande generationer betraktar Costa Rica som bra & glömmer bort hur läget egentligen var 1990.

1 poäng fick vi i alla fall mot Trinidad, precis som Portugal mot Island. Gemensam nämnare är att det var 11 mot 11 vad gäller proffs från hyfsade ligor. Ingen megasensation egentligen.
Citera
2016-06-26, 14:49
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Men vilket München och Barcelona spelade han i? Varför fick han guldbollen före Henke 2001? Brolin är nog den största talang vi har haft, tyvärr får man säga att karriären tog slut i och med skadan -94, för han kom aldrig tillbaka efter det.

Märkligt att dessa korplirare har tyngre titlar på sina meritlistor än Zlatan, med internationella framgångar i både klubb- och landslag. Möjligen kan jag gå med på att Thern kanske, kanske kan petas av Liedholm eller Gren. Eller av dem båda, eller inte av någon.

Dom har inte tyngre titlar än Zlatan. Deras meritlistor är ju inte ens i närheten av Zlatans.
Citera
2016-06-26, 14:49
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Hahah nya reklamen alltså nu är det ju bara löjligt
Citera
2016-06-26, 14:53
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Nej, det är inte ens i närheten. Trinidads trupp bestod i stort sett uteslutande av proffsspelare i Europa. De flesta från skotska ligan som du ju verkar hålla högt då Henke tydligen är Sveriges tredje bästa spelare genom tiderna. Hela Costa Ricas trupp kom från den inhemska ligan. Fotbollen i Nordamerika blir bara starkare & starkare. Det är inte längre bara Mexiko som är att räkna med. Under de där 16 åren mellan 1990-2006 kan jag lova dig att kvaliteten på deras kval höjdes.

Costa Rica skulle bara vara en munsbit för de svenska proffsen. Bora Milutinovic tog över landslaget 3 månader innan VM & jag vetefan vad han gjorde med dem. Det skulle bara inte vara möjligt. Costa Ricas framgång i senaste VM kändes nog skönt för dessa svenska spelare, för nu kanske kommande generationer betraktar Costa Rica som bra & glömmer bort hur läget egentligen var 1990.

1 poäng fick vi i alla fall mot Trinidad, precis som Portugal mot Island. Gemensam nämnare är att det var 11 mot 11 vad gäller proffs från hyfsade ligor. Ingen megasensation egentligen.
Costa Rica vann förvisso mot Skottland också, medan Trinidad blev strykpojkar som varken Paraguay eller England hade några som helst problem med. Och att jag håller Henke som vår tredje bästa beror inte på att han spelade i Skottland, utan vad han uträttade när han spelade där, sammantaget med allt annat i hans karriär.

"Costa Rica skulle bara vara en munsbit för de svenska proffsen" - Till skillnad från Trinidad?
Citera
2016-06-26, 14:53
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Nej. Andreas Andersson var den som prickade ribban mot Argentina. Tror inte ens han spelade mot Senegal, vilket är den match jag pratade om.

https://www.youtube.com/watch?v=F12ygQ62uvw

Givetvis skjuter man där. Att få fram den passen på rätt ställe i rätt ögonblick där, med backarna i vägen, är sannerligen knepigt. Man ska inte krångla till det. Tid att stanna upp & se sig omkring finns ju inte.
Citera
2016-06-26, 14:55
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Givetvis skjuter man där. Att få fram den passen på rätt ställe i rätt ögonblick där, med backarna i vägen, är sannerligen knepigt. Man ska inte krångla till det. Tid att stanna upp & se sig omkring finns ju inte.
Att Henke ropar och pekar gör så klart läget ännu svårare, särskilt för en teknisk spelare som Zlatan. Klart det var det rätta valet att skjuta rakt på målvakten
Citera
2016-06-26, 14:59
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Costa Rica vann förvisso mot Skottland också, medan Trinidad blev strykpojkar som varken Paraguay eller England hade några som helst problem med. Och att jag håller Henke som vår tredje bästa beror inte på att han spelade i Skottland, utan vad han uträttade när han spelade där, sammantaget med allt annat i hans karriär.

"Costa Rica skulle bara vara en munsbit för de svenska proffsen" - Till skillnad från Trinidad?

Säkert hade dom inga problem.

Du kan ju kolla upp resultaten från 2006. England hade fortfarande bara 0-0 i 83e minuten. Paraguay tog ledningen genom ett självmål & lyckades sedan punktera matchen med 2-0 först i 86e minuten.
Citera
2016-06-26, 15:09
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Säkert hade dom inga problem.

Du kan ju kolla upp resultaten från 2006. England hade fortfarande bara 0-0 i 83e minuten. Paraguay tog ledningen genom ett självmål & lyckades sedan punktera matchen med 2-0 först i 86e minuten.
... och Sverige hade ledningen mot Costa Rica -90, det avgörande målet kom väl dessutom väldigt sent i matchen efter en ren överraskning från inhopparen med nummer 7 på tröjan, vad han nu hette. Så det var rätt mycket otur med i bilden, om man säger så.

Sedan klarade ju både Paraguay och England faktiskt av att göra mål på Trinidad, vilket Sverige misslyckades med. Var Zlatan förresten fortfarande inne i sin måltorka då? Det var väl nästan tre års tid där han inte gjorde mål i landslaget över huvud taget?

Edit: https://www.youtube.com/watch?v=YvcPk7onNlw - Överraskning får jag nog ta tillbaka. Sjuan Medford verkar ju ha förändrat hela matchbilden och blivit matchvinnare av en orsak.
Senast redigerad av introverto 2016-06-26 kl. 15:15.
Citera
2016-06-26, 15:12
Bannlyst
Haha, Stivali o Intro

Zlatan engagerar är nu uppe i nivå med sex säljer

Går det knackigt i kvalet i höst, så kommer det att bli MYCKET snack om att det ska tjatas på Zlatan om att komma in och rädda laget...detta tjatet blir då helt ofrånkomligt - blir hursomhelst spännande att följa den utvecklingen!

(kan vi spela kryss-vinst-vinst-kryss i höst, så blir det väl iaf hyfsat lugnt i den debatten..).

En grej till: Zlatanhatarna brukar ofta bubbla om matchen mot Spanien, (2-0) där Z ej var med.
Det är en sak att kraftansamla för enstaka matcher, än om Z hade varit borta i t ex 3-6 månader.

NU - är det en annan sak. Nu är han borta för all evighet, (om han alltså inte tjatas tillbaka för en mästerskapscykel till) och då tvingas vi åter till att bli ett Kollektiv med stort K. Då kan man bygga sakta men säkert, och det kommer att snackas massor huruvida det hade varit bättre eller sämre med Z kvar i laget. Det är det ENDA vi vet om den saken.

Om 15 år snackas det om huruvida det hade varit bättre/sämre med Guidetti kvar i laget, och om man ska snacka tillbaka honom eller ej. Då spolas Z över på ett sätt...men då är det alltså dags för nästa tjafs...
Senast redigerad av xxooww 2016-06-26 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in