2015-06-11, 04:51
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
Läste nyss at psg vill sälja cavani o zlatan för att finansiera bud på ronaldo!
herregud! krävs nog att de slänger in ett par eller tom 3 spelare till för att deras bud ska vara seriöst!

vad är zlatans pris på marknaden i dagens läge? 250 miljoner kronor? knappast mer.
Knappast 250. Tank pa att han haft en svag sasong och snart fyller 34. 100-120 miljoner skulle jag gissa hogst.
Citera
2015-06-11, 05:45
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
men det är nog ett av få alternativ han har i dagsläget. om han inte vill nöta bänk. om han vill spela centralfiguren. undrar om det år psg som inte vill ha honom eller om ibra vill bort. kan tänka mig att psg gör det lite besvärligt för honom så att han går nu och inte nästa sommar då han blir bosman. det vore det logiska för honom att gå nästa sommar efter em och göra en sista säsong i nån mindre liga typ msl. om han skulle gått till nån liga a klubb skulle det varit juve eller nån helt ny typ napoli eller roma.

varför roligt? milan har väl inget på gång? var deprimerande att se dem nu. minns baresi, maldini, albertini, desailly, simone, baggio mm sentimental blir man...

btw, 140 mille sa du. snart är han nere i beloppet som han såldes från mff. just saying. cirkeln sluts. antar att det han då såldes för motsvarar ca 90 mille idag...
Jag ser gärna att Cavani spelar centerforward och blir Z kvar ett år till har han nog fortfarande den rollen. Roligt att Z kommer tillbaks till serien han slog igenom på riktigt i och jag gillar inte ligue men Serie A ser jag som betydligt roligare liga med bättre fotboll.
Citera
2015-06-11, 07:55
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Knappast 250. Tank pa att han haft en svag sasong och snart fyller 34. 100-120 miljoner skulle jag gissa hogst.

30 mål på 35 tävlingsmatcher (19 på 24 i ligan) kan väl knappast summeras som en "svag säsong"?
Citera
2015-06-11, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
30 mål på 35 tävlingsmatcher (19 på 24 i ligan) kan väl knappast summeras som en "svag säsong"?

Nej statistiken är bra. Dock har han varit ett steg under föregående säsong spelmässigt, troligen mest pga skadan. Han har inte varit lika dominant på planen.

Som sagt är 250 miljoner för mycket för en 34-åring. Men för 100-120 miljoner är han ett väldigt bra köp.
Citera
2015-06-11, 09:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Om jag "känner" Zlatan tillräckligt väl, tror jag han resonerar lite så här:

Han vill vara nr 1 i sin klubb. Den största stjärnan som tjänar mest och är första namnet i elvan oavsett vad. Gällande pengar tror jag han tjänat tillräckligt i sitt liv, men jag tror han ser lönechecken som en statussymbol. För honom är det en bekräftelse på hans storhet och det tilltalar hans ego, mer än att pengarna faktiskt behövs.

Den här statusen har han haft i alla sina klubbar (och landslaget) sen han slog igenom på allvar i Juventus, och den är viktig för honom. Möjligen minus Barcelona, där han var villig att rucka lite på det för att få chansen att vinna Champions League. Men att acceptera en roll som squad player med tanke på hans ålder och skador finns inte på kartan, det kan inte Zlatans ego svälja - då byter han hellre till en klubb där hans status består, typ Milan. Zlatan är hellre bäst i en medioker klubb än truppspelare i en toppklubb.

Jag tror inte alls han är sugen på England och han har aldrig varit det. I Italien vet han vad han får, familjen trivs och han behöver inte bevisa något. Ifall han inte lyckas lyfta Milan kommer han ändå ses som en av de stora. I England måste han däremot bevisa att tvivlarna har fel om hans status, och detta i ett läge när han är 34 år, på väg ner och med ökad skadefrekvens. Han kommer inte alls få den "respekt" han menar att han förtjänar, utan kommer bli ifrågasatt som överskattad ifall han inte levererar. Det kommer inte ske i Italien.

Det jag tycker Zlatan borde göra: Ge sig själv en chans att vinna CL. Gå till Real eller Chelsea, ta en paycut och acceptera en roll som andreforward bakom Costa/Benzema. Det är enda chansen att vinna den titeln i det läge han nu befinner sig. Alternativt, flytta hem till Malmö och förgylla allsvenskan. Men det kommer inte hända, dels för att det vore ett personligt nederlag för Zlatan att gå till Allsvenskan när han fortfarande kan få kontrakt i Europa, dels för att han ALDRIG skulle acceptera någonting annat än att totalt dominera allsvenskan. Komma hem till den skitligan och inte vinna skytteligan + ligan, det vore en katastrof för hans självbild.

Det jag tror kommer hända: PSG signalerar redan nu att de kommer låta Cavani vara nr 1 från och med nästa säsong, och det är därför vi hör dessa rykten om att Zlatan ska flytta. Anledningen till att PSG kan tänka sig att släppa honom är för att ersätta honom med någon yngre, och att de inte vill ha den dåliga stämning en petad Zlatan för med sig. PSG vill inte heller släppa honom till ett lag som kan konkurrera med dem i CL. Så, troligen kommer PSG släppa honom billigt till Milan och betala en del av hans lön för att bli av med honom. Efter en medioker säsong i Milan där Zlatan och laget levererar bitvis men inte helt (kanske 4-5a?) och PSG-pengarna slutar ticka in (kontraktet går ut nästa år), så flyttar Ibra till något arabland eller USA för en sista payday innan karriären är slut.
Citera
2015-06-11, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Om jag "känner" Zlatan tillräckligt väl, tror jag han resonerar lite så här:
...

Bra summerat. Hans ovilja att vara truppspelare är också anledningen att han inte vunnit minst en CL-titel, när t.ex. Henke har en.

Han är en rätt attraktiv backup till forwards i de absoluta topplagen... Rutinerad, målfarlig target som både kan slängas in för att försvara ledning eller pressa på i slutet.

Att han inte bara stannade i Barca ett par säsonger...
Citera
2015-06-11, 15:33
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Större andelen av målen var straffar ("Ztraffan") och han råkade ut för ena skadan efter den andra under säsongen. Han är tyvärr på väg nedåt.
Citera
2015-06-11, 15:48
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore så kul att få se Zlatan i FA Cup final på Wembley den nationella cup som har överlägset störst status. Hoppas han går till Chelsea.
Citera
2015-06-11, 16:03
Medlem
freeriderXIIs avatar
Zlatan om du läser detta välj England det är där ditt öde och din saga kan fulländas, tillsammans med givetvis EM guld med Sverige i Frankrike eller VM guld i Ryssland.

Senast redigerad av freeriderXII 2015-06-11 kl. 16:06.
Citera
2015-06-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag ser gärna att Cavani spelar centerforward och blir Z kvar ett år till har han nog fortfarande den rollen. Roligt att Z kommer tillbaks till serien han slog igenom på riktigt i och jag gillar inte ligue men Serie A ser jag som betydligt roligare liga med bättre fotboll.

tror du psg kan bli bättre utan Z?

säg Z går och in kommer 1-2 toppspelare....

stommen är ju ändå ganska bra i psg.
Citera
2015-06-12, 00:36
Medlem
Svag säsong? Han har, trots alla skador, gjort 29 mål på 30 matcher. Och detta i ett lag som knappt hade en offensiv som fungerade i början av säsongen.

Hade han verkligen varit på väg ner, ja då hade inte han varit så dominant som han var i slutet av säsongen. När väl PSG började spela bra, då öste han in mål och var ständigt matchens lirare.

Inte en chans att träben som Costa är bättre.
Citera
2015-06-12, 01:36
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Svag säsong? Han har, trots alla skador, gjort 29 mål på 30 matcher. Och detta i ett lag som knappt hade en offensiv som fungerade i början av säsongen.

Hade han verkligen varit på väg ner, ja då hade inte han varit så dominant som han var i slutet av säsongen. När väl PSG började spela bra, då öste han in mål och var ständigt matchens lirare.

Inte en chans att träben som Costa är bättre.
Z är bättre än Costa helt klart när Z är som bäst men det är ju ändå dumt att ta ett års kontrakt med Z och låta Costa sitta på bänken. Z är gammal medan Costa är i sin bästa ålder, Costa kan spela i Chelsea många år till då han "bara" fyller 27 i år. Hur Z nästa säsong kommer ser ut är ju oviss då han blivit mer skadad med åren.

Psg kommer ju behöva klara sig utan Z snart oavsett. Jag hoppas att Z går och Cavani får vara första valet, bättre att satsa på en yngre spelare och köpa in någon bättre ytter.

Jag såg nästan alla av Psg's matcher från den gångna säsongen och att Z skulle varit dominant skriver jag inte under på, alldeles för många matcher var han rent ut sagt oduglig i och att briljera några matcher räcker inte. En säsong är lång och att vara bra några matcher och oduglig vissa duger inte för att det ska vara rätt att kalla Z för dominant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in