Citat:
Ursprungligen postat av
dickpUmp
Svag säsong? Han har, trots alla skador, gjort 29 mål på 30 matcher. Och detta i ett lag som knappt hade en offensiv som fungerade i början av säsongen.
Hade han verkligen varit på väg ner, ja då hade inte han varit så dominant som han var i slutet av säsongen. När väl PSG började spela bra, då öste han in mål och var ständigt matchens lirare.
Inte en chans att träben som Costa är bättre.
Z är bättre än Costa helt klart när Z är som bäst men det är ju ändå dumt att ta ett års kontrakt med Z och låta Costa sitta på bänken. Z är gammal medan Costa är i sin bästa ålder, Costa kan spela i Chelsea många år till då han "bara" fyller 27 i år. Hur Z nästa säsong kommer ser ut är ju oviss då han blivit mer skadad med åren.
Psg kommer ju behöva klara sig utan Z snart oavsett. Jag hoppas att Z går och Cavani får vara första valet, bättre att satsa på en yngre spelare och köpa in någon bättre ytter.
Jag såg nästan alla av Psg's matcher från den gångna säsongen och att Z skulle varit dominant skriver jag inte under på, alldeles för många matcher var han rent ut sagt oduglig i och att briljera några matcher räcker inte. En säsong är lång och att vara bra några matcher och oduglig vissa duger inte för att det ska vara rätt att kalla Z för dominant.