2016-06-10, 11:25
Medlem
Jag tror inte att han är klar för någon klubb än. Jag läste att Raiola går miste om cirka 40 miljoner kr om Zlatan skriver ett kontrakt för den första juli. Så jag tror inte att det blir klart innan det.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Känns som han mer och mer tappar fotfästet och greppet om verkligheten. Han verkar på fullaste allvar tro på att han är Messias och hans uttalande gränsar numera till ren galenskap. Ganska länge var han charmig och det var ganska kul att lyssna på honom, men senaste halvåret har det verkligen gått utför. Spelar han bara ett spel och ser hur långt han kan driva med folk eller har han tappat all den ödmjukhet han faktiskt hade under ytan förr i tiden? Nästan tragiskt att lyssna på honom numera.

Håller helt med dig, har också tänkt på detta. Om det är så att han "testar" så tycker jag bara det gör saken ännu värre.
Senast redigerad av terribilis 2016-06-10 kl. 11:28.
Citera
2016-06-10, 12:35
Medlem
bananjukkas avatar
Benägen att hålla med. Jag älskar Zlatan men det är som att han verkligen kramar ur varje tillfälle att bygga upp sitt varumärke och namn nu på karriärens höst och det blir lite överdrivet.
Citera
2016-06-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Benägen att hålla med. Jag älskar Zlatan men det är som att han verkligen kramar ur varje tillfälle att bygga upp sitt varumärke och namn nu på karriärens höst och det blir lite överdrivet.

nej zlatan har inget varumärke för han är en helt vanlig spelare
Citera
2016-06-12, 19:21
Medlem
http://www.fotbollskanalen.se/em-2016/frankrikes-regering-stoppar-alkoholforsaljning-nara-em-arenor/ Kanske var nyheten?
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Skulle inte Zlatan annonsera en stor nyhet idag??
Citera
2016-06-21, 18:43
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Slutar i landslaget efter EM. Är själv inget jätte-fan av Zlatan mest pga. medias jävla tjat. Men måste erkänna att det definitiva beslutet nästan gjorde mig lite tårögd när man tänker tillbaka på alla minnen.

Stänk dit ett hattrick imorgon!

Trist utan Zlatan i OS.
Citera
2016-06-21, 20:45
Medlem
Jag är bara glad, visst är han en bättre fotbollsspelare än vad jag nånsin kommer vara men är det nåt jag ogillar inom fotboll är det att fokus helt och hållet hamnar på en enda spelare (samma sak med Neymar hysterin i Brasilien vid senaste VM)

Zlatan är i mina ögon ännu en stöddig förortskille som inte vill hälsa på fansen när han är upprörd och som lider av megalomani (Jag kom som en kung, lämnade som en legend. Han bryter kraftigt och folk inbillar sig bara att det är "bra" med nån som går emot jantelagen (nej ett fotbollslag är en enda enhet som ska röra sig framåt, inte en diva som ska ha alla strålkastare på sig!)

Men likväl: Grattis till alla dina "Bucklor" (i alla ligor du spelat i) och alla guldbollar. Men i mina ögon är en spelare ingenting utan medalj från ett nationellt mästerskap. Därefter må du vara den bäste svenska målskytten genom tiderna, men du är ändå inte lika "stor" som tex Henke Larsson.

Men det är bara mina två cents!
Citera
2016-06-21, 20:50
Medlem
Får väl hoppas att vi kvalar inte till VM och att han gör en "Henke Larsson"
Citera
2016-06-21, 21:34
Medlem
dannees avatar
Tror han slutar efter em! Dock lite orolig för mitt juve ska värva honom... Speciellt när vi förlorat moratta... Hoppas inte.
Citera
2016-06-21, 21:39
Medlem
Milan.Barcas avatar
En gång i tiden älskade jag Zlatan. Han är till och med anledningen till att jag började kolla på fotboll. Men efter hur han betett sig under EM så rent ut sagt hatar jag honom. Han kan gott sluta
Citera
2016-06-22, 08:59
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Därefter må du vara den bäste svenska målskytten genom tiderna, men du är ändå inte lika "stor" som tex Henke Larsson.
Vad är det Larsson gjort som gör honom så stor i dina ögon? Att han var med på ett hörn 94?

Det är kanske lätt att glömma, men Larsson ägnade sig faktiskt också åt diverse divalater. Han slutade i landslaget och skolkade från två (!) kval för att sedan göra comeback lagom till mästerskapen.

I övrigt håller jag med dig. Så otroligt synd att en så bra fotbollsspelare inte kunnat vara lite mer ödmjuk.
Citera
2016-06-22, 11:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Får väl hoppas att vi kvalar inte till VM och att han gör en "Henke Larsson"

Underligt det där att folk verkar tro att landslaget står och faller med Zlatan. Sverige med Zlatan har inte varit i VM sedan 2006 så med eller utan han så vore det en skräll att ta sig dit... Sverige med Zlatan har inte gått längre än till förstarundan i något mästerskap. Så visst han kommer st som tidernas främsta målskytt men det är väl inte som det gått jättebra för landslaget med han. Visst vi kommer väl inte då få 90-talets framgångar tillbaka med EM semi och VM brons utifrån nu att det är så mycket tuffare idag och att då speciellt allsvenskan tappat mot övriga ligor men ska vi nu lyckas är det nog mer att gå tillbaka till basic och bygga upp mer lag om 11 spelare än lag med 1 spelare och 10 medhjälpare som det varit under Zlatans tid i landslaget.
Citera
2016-06-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Vad är det Larsson gjort som gör honom så stor i dina ögon? Att han var med på ett hörn 94?

Det är kanske lätt att glömma, men Larsson ägnade sig faktiskt också åt diverse divalater. Han slutade i landslaget och skolkade från två (!) kval för att sedan göra comeback lagom till mästerskapen.

I övrigt håller jag med dig. Så otroligt synd att en så bra fotbollsspelare inte kunnat vara lite mer ödmjuk.

Henrik Larsson är meritmässigt mycket större än Zlatan. Han har en VM-medalj, har vunnit Champions League där han dessutom spelade en avgörande roll i finalen, han har vunnit Guldskon som Europas bästa målskytt och han har vunnit Premier League. De är alla större meriter än att vinna Serie A eller vinna Ligue 1 med ett ihopköpt stjärnlag som redan vunnit titlarna på förhand. (båda har vunnit La Liga, så där skiljer det inget).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in