2009-11-30, 08:47
Medlem
Så där ja, det verkar vara ett stort problem i Barca mellan Messi och Zlatan och det spekulerar ett rykte om att Guardiola valde att starta med Messi (i El clásico) på grund av att Messi och Zlatan vägrar passa till varandra. Många säger också att Messi vägrar passa till dom andra i laget.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6209086.ab

Så nu till frågan, vem tror ni ska gå om det fortsätter så här?
Vem vill ni helst se lämna Barca i det här fallet?
Citera
2009-11-30, 08:54
Medlem
libbens avatar
Ptja, fördelarna väger ju inte till fördel för Messi iaf.
Citera
2009-11-30, 08:57
Medlem
aleisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Så där ja, det verkar vara ett stort problem i Barca mellan Messi och Zlatan och det spekulerar ett rykte om att Guardiola valde att starta med Messi (i El clásico) på grund av att Messi och Zlatan vägrar passa till varandra. Många säger också att Messi vägrar passa till dom andra i laget.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6209086.ab

Så nu till frågan, vem tror ni ska gå om det fortsätter så här?
Vem vill ni helst se lämna Barca i det här fallet?

Om Messi vägrar passa de andra i laget är det ju inte en unik situation med Zlatan. Så om man är vis blir det ju Messi som går vidare.
Citera
2009-11-30, 09:01
Bannlyst
Tja, den ene är Barcelonas populäraste spelare, världens bäste spelare (2009) och dessutom en egen produkt, den andre är vår sympatiske Zlatan som vänt både Inter och Juventus ryggen och spelat i Barcelona i 2-3 månader. Jag tror inte att Guardiola har ett svårt beslut framför sig. Är det här på riktigt spelar Zlatan i Real Madrid nästa säsong.
Citera
2009-11-30, 09:04
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Zlatan, alltid sämst när det gäller.
Citera
2009-11-30, 09:05
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Zlatan, alltid sämst när det gäller.

Ja för det gällde ju absolut ingenting igår?
Citera
2009-11-30, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
Tja, den ene är Barcelonas populäraste spelare, världens bäste spelare (2009) och dessutom en egen produkt, den andre är vår sympatiske Zlatan som vänt både Inter och Juventus ryggen och spelat i Barcelona i 2-3 månader. Jag tror inte att Guardiola har ett svårt beslut framför sig. Är det här på riktigt spelar Zlatan i Real Madrid nästa säsong.

Men problemet ligger ju inte hos Zlatan, har jag för mig.
Om man väljer att ge bort Zlatan då, vad tror du kommer att hända med hans ersättare "om vi t.ex säger att Messi känner sig hotad av honom" ? Är det inte bättre att ge ut Messi då?
Citera
2009-11-30, 09:09
Medlem
aleisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
tror inte att Guardiola har ett svårt beslut framför sig. Är det här på riktigt spelar Zlatan i Real Madrid nästa säsong.

Det tror jag inte. Pep är tillräckligt smart och tillräckligt Barca för att inse att om han dumpar en spelare hos Real som sedan gör succe så är hans tid i Barca över. Bara risken gör att det inte händer.
Citera
2009-11-30, 09:10
Medlem
Jag ser hellre att Messi lämnar om han har problem med att arbeta ihop med sina kollegor. Det gör större skada att låta honom stanna än gå i sådana fall.
Citera
2009-11-30, 09:11
Medlem
Det är ju messi som ska gå isf känns bara barnsligt att han inte vill passa sina lagspelare pga känner sig "hotad."
Citera
2009-11-30, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aleister
Det tror jag inte. Pep är tillräckligt smart och tillräckligt Barca för att inse att om han dumpar en spelare hos Real som sedan gör succe så är hans tid i Barca över. Bara risken gör att det inte händer.

Äsch, i Real blir han bara en i högen av Galacticos som inte tillför något. Går Real titellösa i år igen kan vi vänta oss följande trupp nästa år:

..................Casillas
Maicon........Vidic.......Ramos
.........Gerrard...Rooney
Ronaldo..........................Kaka
...............Ibrahimovic
........Torres...............Higuain

Bänken:
Benzema
Alonso
Pepe
Eto'o
Ribery

Möjligen att Ribery och Ibrahimovic diskvalificeras pga av deras utseende. Båda Diearrerona får lämna.
Senast redigerad av ensamensam 2009-11-30 kl. 09:47.
Citera
2009-11-30, 09:25
Medlem
Noxvilles avatar
Tycker det låter som BS.

E ju snarare så att de komplementerar varandra. Messi kan ju fan inte ha något att oroa sig för, han är ju redan enormt stor och bevisat vad han kan. Det bör ju ligga i hans intresse att få igång ett så bra samarbete som möjligt med Zlatan. Inte gå omkring och oroa sig över vem "som är störst", känns ju som väldigt omoget i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in