2012-02-03, 19:19
Medlem
Keykons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Går modemet online? dvs du ska ha 4st lampor som lyser konstant och en 5:e som blinkar.
Japp, 4 som lyser konstant, sen blinkar lampan där jag har nätverkskabeln kopplad.
Citera
2012-02-03, 19:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Då tycker jag du ska göra modemet strömlöst och koppla in det imorgon igen, funkar det inte då så ringer du comhem, ibland blir det fördröjning när ändringar ska göras men fan vet om du inte ska få ip-adress ändå av modemet oavsett om det finns abbonemang eller inte.
Provat att fabriksåterställa modemet?
Citera
2012-02-03, 19:32
Medlem
Keykons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Då tycker jag du ska göra modemet strömlöst och koppla in det imorgon igen, funkar det inte då så ringer du comhem, ibland blir det fördröjning när ändringar ska göras men fan vet om du inte ska få ip-adress ändå av modemet oavsett om det finns abbonemang eller inte.
Provat att fabriksåterställa modemet?
Testar att stänga av det tills imorgon då, får se om det funkar, och nej, har inte fabriksåterställt modemet.
Citera
2012-02-04, 01:14
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Vad säger kundtjänst vid ert uppsägande av abonnemang, funderar på att säga upp 100/10 för 399-månad.

Vad blir motdraget?

Som gammal trogen comhemkund, brukar jag allt som oftast be comhem dra åt helvete då inte gamla trogna kunder premieras.

Allt som krävs är att säga upp skiten, så får man nytt pris,modem mm.

Så varför inte dela våra erfarenheter för att få ett acceptabelt pris!
Man kan spara många kronor. Halva priset ett halvår, eller billigare än så. Man kan alltid få bättre erbjudanden som befintlig kund än som ny kund.
Citera
2012-02-04, 12:04
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn
Fick brev idag från comhem om att dom höjer digital tv large med 20 kr/mån och faktura-avgiften till 45kr/faktura

Blir tillbaks till Telia så fort bindningstiden gått ut

Jag har också fått ett brev från comhem. Jag har nyligen blivit tv-kund och i brevet står det att en kortavgift på 59:-/mån börjar gälla från 1 april 2012. Är det HD kortläsaren jag har fått som kostar så mycket? Jag känner mig lite lurad...
Citera
2012-02-04, 12:09
Medlem
Brumelbryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Jag har också fått ett brev från comhem. Jag har nyligen blivit tv-kund och i brevet står det att en kortavgift på 59:-/mån börjar gälla från 1 april 2012. Är det HD kortläsaren jag har fått som kostar så mycket? Jag känner mig lite lurad...

Hm, underligt. Vi har också HD-box men stod inget alls om det i vårt brev. Förstår du känner dig lurad, det gör vi med. Blir som sagt att säga upp så fort bindningstiden är slut. Aldrig mera Comhem!
Citera
2012-02-04, 12:14
Medlem
Citat:
Har du bindningstid kan dom inte göra något. Det är därför bindningstiden är bra för oss konsumenter ibland också
Citera
2012-02-04, 12:30
Medlem
RadioGaGas avatar
Här står det lite mer.

http://www.comhem.se/comhem/tv/prisf...6/-/index.html

Jag nappade på 99:- och gratis Digital-tv Extra Large i två månader. Så innan den sista mars kan jag säga upp abonnemanget.
Citera
2012-02-07, 19:42
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Hur får man nytt ip?
Citera
2012-02-07, 20:56
Medlem
LordMacleods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Hur får man nytt ip?

Ryck ur strömmen ur modemet en stund och starta om det..
Citera
2012-02-07, 21:27
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:

samma här har också. har en on demand hd-box. blir nog till att säga upp det då.
Citera
2012-02-08, 00:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordMacleod
Ryck ur strömmen ur modemet en stund och starta om det..
Funkar periodvis mycket dåligt för mig med cg3100 modemet, däremot om jag byter mac-adress och sen kopplar in datorn på en annan lan-port och bootar om så blir de nytt ip direkt, obs bara gjort detta med nat avstängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in