2013-09-05, 20:21
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steeler123123
Någon mer som beställt TiVO? Får antagligen boxen etc imorgon!
Grannen har haft en sådan ett tag, pilotprojekt. Jäkligt trevlig box må jag säga.
Citera
2013-09-10, 20:52
Medlem
Bara jag som har problemet med att tappa anslutning hela tiden idag? på alla enheter, stationär, laptop, iphone, andriod.
Citera
2013-09-10, 20:56
Medlem
Citat:
Bara jag som har problemet med att tappa anslutning hela tiden idag? på alla enheter, stationär, laptop, iphone, andriod.
Samma här. Även comhrm.se är nere om man kollsr isup.me
Citera
2013-09-10, 20:58
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av facedark
Samma här. Även comhrm.se är nere om man kollsr isup.me

Har samma problem började ca 20:00
Citera
2013-09-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vw86
Har samma problem började ca 20:00

Hoppas det löser sig snart då, dock verkar min TiVO fungerar galant ändå, går inte den via bredbandet också?
Citera
2013-09-16, 18:20
Medlem
Zhirgoyts avatar
Någon med ComHem som senaste veckorna märkt att internet 'hoppar ur' ibland? Försvinner i 10-20 sekunder och är sedan tillbaka som ingenting? Skitjobbigt om man sitter och spelar något eller streamar. För mig händer det bara någon gång ibland, men likväl.

Bor i centrala Göteborgsområdet.
Senast redigerad av Zhirgoyt 2013-09-16 kl. 18:37.
Citera
2013-09-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhirgoyt
Någon med ComHem som senaste veckorna märkt att internet 'hoppar ur' ibland? Försvinner i 10-20 sekunder och är sedan tillbaka som ingenting? Skitjobbigt om man sitter och spelar något eller streamar. För mig händer det bara någon gång ibland, men likväl.

Ingenting här i Skåne..

Tänkte kolla med er, har ju TiVO via ComHem, går det att förflytta dom filerna o se på från boxen man spelat in?
Citera
2013-09-18, 04:03
Medlem
Citat:

Har du fortfarande det här problemet? Händer mig hela tiden och hållt på så ett tag nu, snackat med supporten en gång, fabriksåterställning av modemet men löste inte problemet skall ringa imorgon igen.

(centrala gbg här med)
Citera
2013-09-18, 09:26
Medlem
Zhirgoyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution82
Har du fortfarande det här problemet? Händer mig hela tiden och hållt på så ett tag nu, snackat med supporten en gång, fabriksåterställning av modemet men löste inte problemet skall ringa imorgon igen.

(centrala gbg här med)

Då kanske det inte bara är jag.

Jag har pratat med dem två gånger nu och de har också försökt fabriksåterställa mitt modem. Jag trodde att det kunde ha att göra med en inställning på min dator så de skulle ringa tillbaka senare ikväll för att kolla om det har löst sig.

Du kan väl återkomma om du hör något mer ifrån eller om det fixar sig för dig så gör jag samma sak?
Citera
2013-09-18, 11:12
Medlem
Citat:
Då kanske det inte bara är jag.

Jag har pratat med dem två gånger nu och de har också försökt fabriksåterställa mitt modem. Jag trodde att det kunde ha att göra med en inställning på min dator så de skulle ringa tillbaka senare ikväll för att kolla om det har löst sig.

Du kan väl återkomma om du hör något mer ifrån eller om det fixar sig för dig så gör jag samma sak?

Snackade med comhem igen dom la en felanmälan men testade oxå att låsa mitt ip från modemet till datorn, standard är tydligen att man leasar ett nytt varje timma annars, skriver här om det hjälper eller när jag får något svar från felanmälan.
Citera
2013-09-18, 14:35
Medlem
Zhirgoyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution82
Snackade med comhem igen dom la en felanmälan men testade oxå att låsa mitt ip från modemet till datorn, standard är tydligen att man leasar ett nytt varje timma annars, skriver här om det hjälper eller när jag får något svar från felanmälan.

Jag har haft mitt låst från datorn till routern en längre tid utan att det har hjälpt tyvärr. Och mitt IP från ComHem förnyas _aldrig_ (vilket är lite udda), så jag vet inte riktigt vad det är för fel. Ska höra med dem idag igen och se om det löser sig.
Citera
2013-09-18, 17:36
Medlem
Nu har Comhem tillfälligt slutat att sälja digital-tv på hemsidan. Tydligen lanseras Tivo-abonnemang inom kort. Det skulle inte förvåna mig om taktikten är att lura på ALLA överprissatta Tivo-abonnemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in