2012-02-08, 11:08
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
samma här har också. har en on demand hd-box. blir nog till att säga upp det då.
Är ni så fattiga att ni inte har råd med en tia extra per månad eller är det principen?
Citera
2012-02-09, 18:21
Medlem
RadioGaGas avatar
Undrar om man kan se på tv utan antennkabel? Jag fick hem min nya tv i dag och jag har redan fått HD-kortet men jag har ingen antennkabel.
Citera
2012-02-09, 22:51
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Undrar om man kan se på tv utan antennkabel? Jag fick hem min nya tv i dag och jag har redan fått HD-kortet men jag har ingen antennkabel.
Självklart kan du inte göra det. Tror du att signalerna skickas på ett magiskt sätt från Com hem in genom kortet?

Knalla bort till Kjell och köp en antennkabel, gärna med en feritkärna på. Antennkablar med guldplätering och liknande är pengar i sjön.
Citera
2012-02-10, 17:50
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Självklart kan du inte göra det. Tror du att signalerna skickas på ett magiskt sätt från Com hem in genom kortet?

Knalla bort till Kjell och köp en antennkabel, gärna med en feritkärna på. Antennkablar med guldplätering och liknande är pengar i sjön.

Jamen det står ju på HD-modulen "Skippa box och sladdar". Antennkabel räknar jag som sladd.

Men nu har jag i alla fall köpt en antennkabel. Det blev en med guldplädering.
Citera
2012-02-10, 18:20
Medlem
RadioGaGas avatar
Alltså va fan...Jag har fått TV-modulen för HD men inget programkort. Borde jag inte ha fått ett programkort också?
Citera
2012-02-10, 20:10
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Alltså va fan...Jag har fått TV-modulen för HD men inget programkort. Borde jag inte ha fått ett programkort också?

Den var gömd i ett brev.

Men varför får jag bara in SVT1 SVT2 TV4 och TV6? Vad jag har förstått så ska jag ha alla kanaler i comhems utbud.
Citera
2012-02-12, 16:42
Medlem
Vi har comhem idag med deras HD inspelningsbar box Samsung SMT C7160.... men vi funderar på att byta till telias digitaltv då vi haft det förut och var mer nöjda med det än comhems. En fråga... Kan man använda comhems Samsung smt c7160 boxen till telias digital tv? Det finns ju uttag för LAN på baksidan på samsungen och på telias box finns ett likadant uttag men det står Ethernet på det istället Där man ska koppla in telias tv.

Har letat info om detta men var man än läser om C7160 så står det att den är till comhem.... kunde dock inte tänka mig att man gör en box enbart för en kund (comhem).

Så nån som vet?
Citera
2012-02-12, 18:23
Medlem
LordMacleods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skylab
Vi har comhem idag med deras HD inspelningsbar box Samsung SMT C7160.... men vi funderar på att byta till telias digitaltv då vi haft det förut och var mer nöjda med det än comhems. En fråga... Kan man använda comhems Samsung smt c7160 boxen till telias digital tv? Det finns ju uttag för LAN på baksidan på samsungen och på telias box finns ett likadant uttag men det står Ethernet på det istället Där man ska koppla in telias tv.

Har letat info om detta men var man än läser om C7160 så står det att den är till comhem.... kunde dock inte tänka mig att man gör en box enbart för en kund (comhem).

Så nån som vet?

Nej du kan inte använda den då det är en DVB-C box.
Citera
2012-02-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordMacleod
Nej du kan inte använda den då det är en DVB-C box.

skit oxå... men tack för info =)
Citera
2012-02-13, 10:50
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Den var gömd i ett brev.

Men varför får jag bara in SVT1 SVT2 TV4 och TV6? Vad jag har förstått så ska jag ha alla kanaler i comhems utbud.
Du behöver göra en kanalsökning på rätt nätnummer.
Har du redan gjort detta kan det vara så att pairing inte är gjord mellan modul och kort. Vad får du för felmeddelande på övriga kanaler? Vad händer på SVT HD?
Citera
2012-02-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skylab

Så nån som vet?
Varför skulle Comhem tillverka en box som deras konkurenter kan uttnyttja gratis? :S
Citera
2012-02-16, 00:54
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zormac
Varför skulle Comhem tillverka en box som deras konkurenter kan uttnyttja gratis? :S

Comhem har inte tillverkat någon box. Iaf inte som jag känner till, utan de köper färdig producerade. Och de är Cable modem de använder, det är därför de inte går hos de flesta konkurrenter i Sverige. Man får inte in några kanaler via satellit, IP eller sändarmast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in