2011-06-27, 17:34
Medlem
Adam.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minuten
Skall flytta till ett ställe som inte är comhem-anslutet, men får inte bryta avtalet enligt dom äckliga jävlarna. Har 9 månader kvar på bredband/telefon/tv, som jag skall betala enligt dom.

Jag frågade hur det blev med flytt, då jag skulle teckna skiten. "Ja, men det går hur bra som hellst. Det är gratis dessutom". Jo tjena, jävla hyckleri företag... Dom kanske skulle nämnt att det det går bra sålänge det nya boendet är comhem-anslutet, att det inte går om det inte är comhem-anslutet.

Om jag inte betalar pengar till dom, så slutar ju dom att leverera tjänsten till mig. Varför skall jag då fortsätta betala pengar till dom, om dom inte kan leverera tjänsten till mig?

Det går tyvärr inte att bryta avtalet i förtid, oavsett orsak, enligt dom.
Skicka in en styrkt flyttanmälan så stryker de hälften av resterande kostnad.
Citera
2011-06-27, 20:51
Medlem
Mackan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam.Johansson
Du FÅR inte göra det där själv. Eftersom du ens frågar om råd så kommer du förmodligen paja internet och/eller tv för grannarna.

Står tidigare i tråden att jag endast kapat för mig själv (vet nu också att jag bor i gammalt UPC-hus). Således kan jag ej sabba för någon annan.

Jag frågade Comhem om ärendet då var avslutat från deras sida eftersom dom säger att jag ska söka hjälp från tredje part. Svaret blev "ja" och då tolkar jag det som att det är upp till mig att fixa det.

Även om jag aldrig gjort denna typen av jobb tidigare så har jag viss erfarenhet av elektronik och är väl medveten om att det värsta som kan hända om jag försöker lösa det själv är att jag helt enkelt inte lyckas. Om så hade varit fallet hade jag väl fått bita i det sura och anlitat en firma.

Nu har jag dock fixat det själv så allt är grönt!
Citera
2011-06-27, 21:11
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Nej jag jobbar inte för comhem men som vanligt när svenskar klagar på företag så är det ganska hutlösa klagomål. Läs i 20min på fairshopping så fattar man.

1. Varför skall dom hosta dina mailadresser när du inte är kund? Varför från första början använder du dig inte av gmail eller liknande som är bättre på alla sätt och vis?
2. Dom som är lika datorkunniga som du är väl ungefär 3% av internetleverantörers kunder. Sen är det 92% Margaretas från Huddinge vars problem ofta löses av just en modemomstart eller att sätta på datorskärmen. Därför är det en legitim fråga som dator-genierna får stå ut med.
3. När jag har ringt så har man kommit till Stockholm, Barcelona eller Härnösand och har aldrig talat med en invandrare.
4. Vilka loggar menar du? Dom loggar som görs efter varje samtal där samtalets innehåll sparas för alltid vad jag har förstått eftersom en jag känner begärde ut loggarna då det uppstod en dispyt vad som hade sagts när abonnemanget tecknades. Då var loggarna över ett år gamla.
5. Dom flesta vill ha samma IP men varför klagar du på att din IP inte byts tillräckligt ofta?
6. Nja, jag använde dom för att dom var billigast och senast jag kollade så var dom billigare än dom flesta ADSL leverantörer även fast comhem kör med kabel/fiber.
7. Blev du abuse-flaggad när det var någon annan som busade sig och sen bad dom om ursäkt för sitt misstag?
8. PORTFORWARDING?
9. Japp det är så det fungerar med torrents även om du har 25 truggabit/s ner.
1. De måste inte, men med tanke på vad man betalar i månaden så är det väl inte så mycket begärt att de kan "ge" 5 adresser till personen? Knappast så att det kostar dom miljoner att ha 5 adresser. Dessutom tycker jag "gmail" ser en aning nördigt ut om man t.ex. söker jobb.
2. Japp, men måste de mala på samma skit om "starta om modemet" när man sagt att man gjort allt det? Ibland verkar det verkligen som att de läser ur en manual.
3. Har ingen aning om var det ligger. Pratat med en invandrare 2/5 gånger jag ringt. Av dom kunde 1 svenska så man förstod.
4. Loggar om vad man laddar ner. Alltså IPRED. http://www.comhem.se/comhem/kundserv...0/-/index.html
Citat:
Information om våra kunders användning sparas i 6 månader och sker för att kunna garantera säkerhet och trygghet för våra kunder. Det är en säkerhetsåtgärd som säkerställer att Com Hem kan hjälpa kunderna till exempel i de fall deras datorer kapas av trojaner eller annan skadlig kod och för att vi ska kunna säkerställa nätsäkerheten vid till exempel spam och virus.
5. För att jag är ett paranoia freak och vill minska chansen att någon kopplar ihop mig med en IP. Rätt obefogat, I know. Går ju att byta IP snabbt genom att byta MAC-adress som (oftast) funkar bra, men de flesta jag känner får ny IP iaf en gång i månaden
6. Om man jämför med ADSL så är de säkert billiga, sure. Men jämfört med statsnät så rånar de folk.
7. Blev abuse-flaggad av ingen anledning alls. Ingen som gjort något på mina datorer och nätverket är stängt. Helt Comhem som fuckade sig.
8. Testat, hjälper inte. Dessutom, hur många portar använder inte ett DS? Inte haft några problem på sista tiden, så jag antar att de fixat det.
9. Men varför? Tiderna är så random att jag vet inte vad jag ska tro. I morse stod den och tuggade på 15kb/s, och ibland på kvällen händer samma sak. Brukar gå över dagen efter. Min ping i WoW blir helt värdelös också. Antar att nätet är överbelastat eller något.
Citera
2011-06-28, 01:52
Bannlyst
Citat:
Skall flytta till ett ställe som inte är comhem-anslutet, men får inte bryta avtalet enligt dom äckliga jävlarna. Har 9 månader kvar på bredband/telefon/tv, som jag skall betala enligt dom.

Jag frågade hur det blev med flytt, då jag skulle teckna skiten. "Ja, men det går hur bra som hellst. Det är gratis dessutom". Jo tjena, jävla hyckleri företag... Dom kanske skulle nämnt att det det går bra sålänge det nya boendet är comhem-anslutet, att det inte går om det inte är comhem-anslutet.

Om jag inte betalar pengar till dom, så slutar ju dom att leverera tjänsten till mig. Varför skall jag då fortsätta betala pengar till dom, om dom inte kan leverera tjänsten till mig?

Dom är såna satans rövhål att jag funderar starkt på att anmäla dom och anlita en advokat som ägnar all sin tid och att sätta dit dom for något "fel" han kan kanske kan hitta. Jag har några månader kvar till bindningstiden, och 3 mån innan den löper ut ske dom fanimej få en skriftlig uppsägning. Jag tänker dessutom vid alla tillfällen jag får, avråda och propagera för att bojkotta det här jävla sunkiga skitföretaget. Det tog dom EN(1) vecka att åtgärda mitt fel. Betalar närmare 700kr /månaden till dom här hyenorna. ALDRIG mer. Fy fan.

Vi får väl se vem som skrattar sist..

VARNING: Skaffa aldrig Comhem. Dom är dåliga, opålitliga, hutlösa och besitter Sveriges absolut sämsta kundservice.
Senast redigerad av asshat 2011-06-28 kl. 02:00.
Citera
2011-06-28, 02:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
VARNING: Skaffa aldrig Comhem. Dom är dåliga, opålitliga, hutlösa och besitter Sveriges absolut sämsta kundservice.
Du beskrev just 99% av alla företag.
Citera
2011-06-28, 05:59
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Dom är såna satans rövhål att jag funderar starkt på att anmäla dom och anlita en advokat som ägnar all sin tid och att sätta dit dom for något "fel" han kan kanske kan hitta. Jag har några månader kvar till bindningstiden, och 3 mån innan den löper ut ske dom fanimej få en skriftlig uppsägning. Jag tänker dessutom vid alla tillfällen jag får, avråda och propagera för att bojkotta det här jävla sunkiga skitföretaget. Det tog dom EN(1) vecka att åtgärda mitt fel. Betalar närmare 700kr /månaden till dom här hyenorna. ALDRIG mer. Fy fan.

Vi får väl se vem som skrattar sist..

Vad är problemet? Ni har ju tecknat ett AVTAL (slå upp det ordet) Det förväntas att vuxna människor ska kunna förstå vad de ger sig in på. Så det är ju bara att vänta ut BINDNINGSTIDEN enligt AVTALET, alternativt betala fullt för en tjänst man inte har användning för. Det stod i AVTALET.
Själv betalar jag under 300 kr och har aldrig haft något problem med dom.
Citera
2011-06-28, 06:50
Medlem
Adam.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan.
Står tidigare i tråden att jag endast kapat för mig själv (vet nu också att jag bor i gammalt UPC-hus). Således kan jag ej sabba för någon annan.

Jag frågade Comhem om ärendet då var avslutat från deras sida eftersom dom säger att jag ska söka hjälp från tredje part. Svaret blev "ja" och då tolkar jag det som att det är upp till mig att fixa det.

Även om jag aldrig gjort denna typen av jobb tidigare så har jag viss erfarenhet av elektronik och är väl medveten om att det värsta som kan hända om jag försöker lösa det själv är att jag helt enkelt inte lyckas. Om så hade varit fallet hade jag väl fått bita i det sura och anlitat en firma.

Nu har jag dock fixat det själv så allt är grönt!
Du kan fortfarande förstöra för grannarna. Du kan inte orsaka slingfel men du kan orsaka ingresser. Det är ett avtalsbrott att meka i uttaget själv. En certifierad tekniker kostar typ 1000 spänn.

Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
1. De måste inte, men med tanke på vad man betalar i månaden så är det väl inte så mycket begärt att de kan "ge" 5 adresser till personen? Knappast så att det kostar dom miljoner att ha 5 adresser. Dessutom tycker jag "gmail" ser en aning nördigt ut om man t.ex. söker jobb.
2. Japp, men måste de mala på samma skit om "starta om modemet" när man sagt att man gjort allt det? Ibland verkar det verkligen som att de läser ur en manual.
3. Har ingen aning om var det ligger. Pratat med en invandrare 2/5 gånger jag ringt. Av dom kunde 1 svenska så man förstod.
4. Loggar om vad man laddar ner. Alltså IPRED. http://www.comhem.se/comhem/kundserv...0/-/index.html

5. För att jag är ett paranoia freak och vill minska chansen att någon kopplar ihop mig med en IP. Rätt obefogat, I know. Går ju att byta IP snabbt genom att byta MAC-adress som (oftast) funkar bra, men de flesta jag känner får ny IP iaf en gång i månaden
6. Om man jämför med ADSL så är de säkert billiga, sure. Men jämfört med statsnät så rånar de folk.
7. Blev abuse-flaggad av ingen anledning alls. Ingen som gjort något på mina datorer och nätverket är stängt. Helt Comhem som fuckade sig.
8. Testat, hjälper inte. Dessutom, hur många portar använder inte ett DS? Inte haft några problem på sista tiden, så jag antar att de fixat det.
9. Men varför? Tiderna är så random att jag vet inte vad jag ska tro. I morse stod den och tuggade på 15kb/s, och ibland på kvällen händer samma sak. Brukar gå över dagen efter. Min ping i WoW blir helt värdelös också. Antar att nätet är överbelastat eller något.
1. Skaffa en egen domän i så fall? Det kostar inte många miljoner att hålla uppe en mailadress på en egen doman.
2. För att många som säger att de har startat om modemet har inte gjort det. Ca 85% av alla som säger att de har startat om modemet har startat om telefon, router, tv, dekoder eller helt enkelt kopplat loss telesladden och satt tillbaka den igen.
3. Com hem har majoriteten av sin kundtjänst i Härnösand.
4 och 5. Ja, du är paranoid. Vad gör det om de sparar loggarna i sex månader? Tror du att de skänker bort personuppgifterna till höger och vänster så fort någon ber om det?
6. Flytta till ett ställe där du kan ha stadsnät då. Du klagar på att Com hem är dyra och sedan jämför du med ett alternativ som du inte kan välja.
7. Nja, tror nog inte det.
8. SBS.
9. För att det är så torrentprotokollet fungerar.

Varför får jag känslan av att det är din mamma som betalar räkningarna till Com hem?
Citera
2011-06-28, 14:31
Medlem
Cement112s avatar
Fick ett erbjudande idag, bra eller anus?

10 fasta + 8 valfria kanaler (även hd) med 12 månaders bindningstid för 0kr i 12 månader
Digitalbox med on-demand för 1kr + 99kr frakt (värde 3000:-)
Canal plus gratis i ett halvår
Kortavgift (den dolda avgiften man aldrig kommer undan) 294kr/halvår

Låter ju ändå som ett bra erbjudande.
Citera
2011-06-28, 14:52
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam.Johansson
1. Skaffa en egen domän i så fall? Det kostar inte många miljoner att hålla uppe en mailadress på en egen doman.
2. För att många som säger att de har startat om modemet har inte gjort det. Ca 85% av alla som säger att de har startat om modemet har startat om telefon, router, tv, dekoder eller helt enkelt kopplat loss telesladden och satt tillbaka den igen.
3. Com hem har majoriteten av sin kundtjänst i Härnösand.
4 och 5. Ja, du är paranoid. Vad gör det om de sparar loggarna i sex månader? Tror du att de skänker bort personuppgifterna till höger och vänster så fort någon ber om det?
6. Flytta till ett ställe där du kan ha stadsnät då. Du klagar på att Com hem är dyra och sedan jämför du med ett alternativ som du inte kan välja.
7. Nja, tror nog inte det.
8. SBS.
9. För att det är så torrentprotokollet fungerar.
1. Använder för det mesta gmail. Tycker bara att det suger att jag har mail som går till Comhem som kommer försvinna om jag byter. Får väl bara be alla att skicka till nya mailen då
2. Jag jobbar inte på Comhem så jag har ingen aning om hur urblåsta folk är
3. K.
4. 5. Förmodligen, men risken att åka fast är väl minimal idag även om man fildelar som en älg. Är mer orolig över om det förändras i framtiden
6. Jag ska, vilket är därför jag inte kommer kunna ha Comhem då, vilket gör att jag blir av med mina mail-adresser. Menade dyra jämfört med statsnät, men efter att ha kollat på BBB så verkar de vara billigare när det gäller det som de använder. Fel av mig
7. Vad gjorde jag för något då? Spelade jag Warhammer på fel sätt?
8. Shaken Baby Syndrome? Sticky Balls Syndrome?
9. Att hastigheten går upp och ner som en hora på arbetstid? Förlåt, det visste jag inte. För ett par månader sedan var hastigheten konstant och blev aldrig sämre. Sen fick Comhem för sig att bygga ut (gud vet vad) och sen blev torrenter segt + ping värdelös online.
Citera
2011-06-28, 18:24
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Nja som någon var inne på så kan du skicka flyttanmälan eller liknande och få halverad kostnad för resten av bindingstiden. Sen så har i princip alla företag samma policy men flytt och bindningstid alla är hårda med bindningstiden.

Dock så vet jag inte om man skall få folk att sätta detta i system men dom flesta företagen har samma policy vid dödsfall som sjukdom. Be din sambo ringa och säga att du fått cancer, du kommer ligga inne länge på behandling och det är din syster som ringer. Då säger dom upp abonnemanget, fult men fungerar om man är desperat.

Citat:
Nja egentligen inte men dom måste antagligen supporta adresserna och det kostar mycket om man skall göra det för alla gamla kunder.
Citat:
Jag har ringt till tv, mobil och bb-support och alla ställer nästan det som första fråga. Det är uppenbarligen något som fungerar.
Citat:
Det är ju inte världens mest attraktiva jobb så det kommer ju alltid jobba unga och invandrare som båda säkert inte älskar sitt jobb.
Citat:
Jaja ok
Citat:
10-4
Citat:
Statsnät så delar du på din hastighet med andra men du har din "egen" lina av comhem men fortfarande mycket billigare med statsnät och du har valmöjligheter.
Citera
2011-06-28, 18:28
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cement112
Fick ett erbjudande idag, bra eller anus?

10 fasta + 8 valfria kanaler (även hd) med 12 månaders bindningstid för 0kr i 12 månader
Digitalbox med on-demand för 1kr + 99kr frakt (värde 3000:-)
Canal plus gratis i ett halvår
Kortavgift (den dolda avgiften man aldrig kommer undan) 294kr/halvår

Låter ju ändå som ett bra erbjudande.
Låter bra faktiskt, tänk bara på att Canal plus är gratis i ett halvår men sen är det ordinariepris i resterande halvår. Dom har aldrig mindre bindningstid än 12månader och är det en av dom större canal plus paketen så kan det bli dyrt om du inte tänkt titta så mycket.

Skall du teckna bredband också?
Citera
2011-06-28, 18:56
Medlem
Adam.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Låter bra faktiskt, tänk bara på att Canal plus är gratis i ett halvår men sen är det ordinariepris i resterande halvår. Dom har aldrig mindre bindningstid än 12månader och är det en av dom större canal plus paketen så kan det bli dyrt om du inte tänkt titta så mycket.

Skall du teckna bredband också?
Fast det här erbjudandet var på C+ utan bindningstid....så det är ett jävligt bra erbjudande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in