Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Nej jag jobbar inte för comhem men som vanligt när svenskar klagar på företag så är det ganska hutlösa klagomål. Läs i 20min på fairshopping så fattar man.
1. Varför skall dom hosta dina mailadresser när du inte är kund? Varför från första början använder du dig inte av gmail eller liknande som är bättre på alla sätt och vis?
2. Dom som är lika datorkunniga som du är väl ungefär 3% av internetleverantörers kunder. Sen är det 92% Margaretas från Huddinge vars problem ofta löses av just en modemomstart eller att sätta på datorskärmen. Därför är det en legitim fråga som dator-genierna får stå ut med.
3. När jag har ringt så har man kommit till Stockholm, Barcelona eller Härnösand och har aldrig talat med en invandrare.
4. Vilka loggar menar du? Dom loggar som görs efter varje samtal där samtalets innehåll sparas för alltid vad jag har förstått eftersom en jag känner begärde ut loggarna då det uppstod en dispyt vad som hade sagts när abonnemanget tecknades. Då var loggarna över ett år gamla.
5. Dom flesta vill ha samma IP men varför klagar du på att din IP inte byts tillräckligt ofta?
6. Nja, jag använde dom för att dom var billigast och senast jag kollade så var dom billigare än dom flesta ADSL leverantörer även fast comhem kör med kabel/fiber.
7. Blev du abuse-flaggad när det var någon annan som busade sig och sen bad dom om ursäkt för sitt misstag?
8. PORTFORWARDING?
9. Japp det är så det fungerar med torrents även om du har 25 truggabit/s ner.
1. De måste inte, men med tanke på vad man betalar i månaden så är det väl inte så mycket begärt att de kan "ge" 5 adresser till personen? Knappast så att det kostar dom miljoner att ha 5 adresser. Dessutom tycker jag "gmail" ser en aning nördigt ut om man t.ex. söker jobb.
2. Japp, men måste de mala på samma skit om "starta om modemet" när man sagt att man gjort allt det? Ibland verkar det verkligen som att de läser ur en manual.
3. Har ingen aning om var det ligger. Pratat med en invandrare 2/5 gånger jag ringt. Av dom kunde 1 svenska så man förstod.
4. Loggar om vad man laddar ner. Alltså IPRED.
http://www.comhem.se/comhem/kundserv...0/-/index.html
Citat:
Information om våra kunders användning sparas i 6 månader och sker för att kunna garantera säkerhet och trygghet för våra kunder. Det är en säkerhetsåtgärd som säkerställer att Com Hem kan hjälpa kunderna till exempel i de fall deras datorer kapas av trojaner eller annan skadlig kod och för att vi ska kunna säkerställa nätsäkerheten vid till exempel spam och virus.
5. För att jag är ett paranoia freak och vill minska chansen att någon kopplar ihop mig med en IP. Rätt obefogat, I know. Går ju att byta IP snabbt genom att byta MAC-adress som (oftast) funkar bra, men de flesta jag känner får ny IP iaf en gång i månaden
6. Om man jämför med ADSL så är de säkert billiga, sure. Men jämfört med statsnät så rånar de folk.
7. Blev abuse-flaggad av ingen anledning alls. Ingen som gjort något på mina datorer och nätverket är stängt. Helt Comhem som fuckade sig.
8. Testat, hjälper inte. Dessutom, hur många portar använder inte ett DS? Inte haft några problem på sista tiden, så jag antar att de fixat det.
9. Men varför? Tiderna är så random att jag vet inte vad jag ska tro. I morse stod den och tuggade på 15kb/s, och ibland på kvällen händer samma sak. Brukar gå över dagen efter. Min ping i WoW blir helt värdelös också. Antar att nätet är överbelastat eller något.