2011-09-15, 18:26
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Någon annan som har problem med små disconnects på ca 10 - 15 sec flera gånger/kväll på bredbandet? Inga lampor på modemet slocknar, det bara dör av för att komma igång igen typ 10 sec senare. Jag har XXL 100 bredband och det har blivit sämre de sista veckorna. Lirar en del onlinespel och det skiter ju sig varje gång nätet går ner.

Ja, händer så för mig också. Försöker fixa det genom att koppla ut och in nätverkskabeln och ingenting speciellt händer, jävligt irriterande.
Citera
2011-09-15, 23:15
Medlem
Händer även för mig sen en tid tillbaka - ungefär i samband med att jag fick mitt gamla trasiga modem utbytt mot ett nytt men det blir bara värre och värre. Nu hoppar hastigheterna i p2p program (uTorrent etc.) typ 4mb/s upp och ner varje sekund så det hastigheten kan gå från 10mb/s till 2mb/s på 2-3 sekunder och sen gå upp igen - tar 100 år att connecta till peers som jag restartar antingen uTorrent eller modemet. Allt annat fungerar okej (dock ej idealt) förrutom disconnectsen.
Citera
2011-09-16, 00:38
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Votkrath
Händer även för mig sen en tid tillbaka - ungefär i samband med att jag fick mitt gamla trasiga modem utbytt mot ett nytt men det blir bara värre och värre. Nu hoppar hastigheterna i p2p program (uTorrent etc.) typ 4mb/s upp och ner varje sekund så det hastigheten kan gå från 10mb/s till 2mb/s på 2-3 sekunder och sen gå upp igen - tar 100 år att connecta till peers som jag restartar antingen uTorrent eller modemet. Allt annat fungerar okej (dock ej idealt) förrutom disconnectsen.
Vad har du för modem? Är det ett Cisco-modem kan du behöva göra en factory reset för att uppdateringarna ska slå igenom. Håll in en penna på Reboot EMTA på baksidan av modemet i 15 sekunder så ska det fungera sedan.
Citera
2011-09-16, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Vad har du för modem? Är det ett Cisco-modem kan du behöva göra en factory reset för att uppdateringarna ska slå igenom. Håll in en penna på Reboot EMTA på baksidan av modemet i 15 sekunder så ska det fungera sedan.

Gjort ett flertal gånger men har kommit fram till att om man tankar stora filer så händer detta vilket har bekräftats av Com Hem med de senaste uppdateringarna. Dock har jag fortfarande disconnects i stora mängder (dock varierar det beroende på när på dyggnet - oftast på nätterna).
Citera
2011-09-20, 11:36
Medlem
Disbeliefs avatar
Jaha, vad fan är det jag tecknat egentligen..
Sade att jag ville ha viasat sportpaket med premier league, sen 100mbit bredband.
Sedan sade säljaren att det fanns ett kanonerbjudande som lyder:
*100mbit bredband
*Viasat sportpaket (4 fotbollskanaler)
*8 valfria kanaler
*Telefoni

Första räkningen såg ut såhär: 747kr

Om jag har räknat rätt så borde jag betala detta i månaden
*Bredband 100mbit 199:- (första 6 månaderna)
*Sportpaket 199:-
*8 valfria kanaler 100:-
*Telefoni, överflödig skitgrej dom skickade med gratis.

Summa: 500:-
Har han lurat mig eller betalar jag för boxen nu första räkningen eller hur fan är det.
Citera
2011-09-20, 19:33
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disbelief
Jaha, vad fan är det jag tecknat egentligen..
Sade att jag ville ha viasat sportpaket med premier league, sen 100mbit bredband.
Sedan sade säljaren att det fanns ett kanonerbjudande som lyder:
*100mbit bredband
*Viasat sportpaket (4 fotbollskanaler)
*8 valfria kanaler
*Telefoni

Första räkningen såg ut såhär: 747kr

Om jag har räknat rätt så borde jag betala detta i månaden
*Bredband 100mbit 199:- (första 6 månaderna)
*Sportpaket 199:-
*8 valfria kanaler 100:-
*Telefoni, överflödig skitgrej dom skickade med gratis.

Summa: 500:-
Har han lurat mig eller betalar jag för boxen nu första räkningen eller hur fan är det.
Läs datumen. Din faktura täcker med all sannolikhet mer än en månad.
Citera
2011-09-20, 20:09
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikkiNajn
Blev nyss uppringd av en säljare från comhem som sa att eftersom jag har bredband hos dom så får jag testa på deras största kanalpaket 3 månader gratis. Utan bindningstid & uppsägningstid poängterade hon.

Någon som nappat på det, testat det? Är det verkligen gratis och vart ligger kruxet? Problem att säga upp det?
Du får vara beredd på att kriga med deras inkompententa kundtjänst när du ringer ang uppsägning vid slutet av de tre månaderna. Kundtjänst verkar ha väldigt dålig koll på vad dom kränger ut, så ta namn på den du pratar med när du tecknar avtalet.
Citera
2011-09-21, 00:26
Medlem
Disbeliefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Läs datumen. Din faktura täcker med all sannolikhet mer än en månad.
Japp det gjorde det. Tack för hjälpen!
Citera
2011-09-21, 12:40
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disbelief
Japp det gjorde det. Tack för hjälpen!
Teleflnen är för övrigt inte gratis så ring och be dem ta bort den om du inte har tänkt att använda den. Com hem har infört en minimidebitering på 29 kronor per månad.
Citera
2011-09-25, 12:17
Medlem
har Ip telefoni via Comhem

Allt funkat bra fram tills nu.

DS-lampan+US + Online lampan blinkar

Det går inte att ringa till mitt nummer längre

vad har hänt ?

Tillägg: Har EPC2425 cicso
Citera
2011-09-25, 12:40
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piume
har Ip telefoni via Comhem

Allt funkat bra fram tills nu.

DS-lampan+US + Online lampan blinkar

Det går inte att ringa till mitt nummer längre

vad har hänt ?

Tillägg: Har EPC2425 cicso
Blinkar DS, US och Online samtidigt är det inte så bra. Testa att starta om modemet. Hjälper inte det testar du att göra en fabriksåterställning. Blinkar det ändå på DS, US och Online samtidigt så ringer du in till Com hem och ber att de skickar ett nytt modem till dig.
Citera
2011-09-25, 13:12
Medlem
Kabeltattarens avatar
Varför ska de skicka ett nytt modem? Om DS + US + Online blinkar så betyder det att modemet inte är online, dvs det är någon form av signalproblem. Ring kundtjänst och felanmäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in